Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kreilo
#263625
Det kan også komme an på hvilken serie det er du ser. Det kan være at filmskaberen ønsker det look, og så er det ligegyldigt om du ser den via stream eller Bluray.

Jeg har samme tv i 65" og jeg har oplevet noget af det samme på Stranger Things fx så vidt jeg husker.
#263628
Det er når skærmen rent faktisk viser sort. Mudret sort på streaming-tjenester er jo netop IKKE sort, men støj i kildematerialet. Lort ind = lort ud.
Af Kreilo
#263629
Manutd17 skrev:Så når folk snakker om sort niveauet på dette tv er vildt godt (ift at det er et LCD) så er det kun på blueray og 4 k indhold?
Ja hvis kilden er elendig, så får du ikke på magisk vis et flot billede. Men førnævnte Stranger Things (1 og 2) synes jeg står flot og med et flot sortniveau.
Af Kreilo
#263631
Ja, jeg har det store Netflix abb. til 129 pr. md. Og det er du naturligvis også nødsaget til at have for at kunne se deres 4K materiale.

Obs. Det er kun sæson 2 af Stranger Things som er i 4K HDR. Sæson 1 er kun i 4K.
Af oakie
#263640
Har skærmen i 65"... Har ikke haft de problemer, men jeg har også kablet alle tv og computere.... Det tager sin tid at kable hele huset, men til gengæld oplever jeg aldrig, at teenagere eller koner broker sig over problemer med at streame. Det var der meget af, da vi kun udelukkende brugte wireless fra min Asus AC87U router..
Af Kreilo
#263642
oakie skrev:Har skærmen i 65"... Har ikke haft de problemer, men jeg har også kablet alle tv og computere.... Det tager sin tid at kable hele huset, men til gengæld oplever jeg aldrig, at teenagere eller koner broker sig over problemer med at streame. Det var der meget af, da vi kun udelukkende brugte wireless fra min Asus AC87U router..
Der skulle da ikke være nogen forskel på billedkvaliteten på grund af du kører kablet i stedet for WiFi. Med mindre, selvfølgelig, at din WiFi forbindelse er så ringe at streamingtjenesten nedjusterer kvaliteten.

EDIT: Det er formentlig også det du mener, min pointe var bare at hvis WiFi forbindelsen ikke fejler noget, så er kvaliteten den samme på kabel og WiFi.
Af Vasen
#263644
Har også 65" af dette TV og lad os sige det som det er.
Er kilden i god kvalitet (UHD/Blu-ray/PSpro) så leverer tvet sort som kun kan slås af OLED og meget få andre TV i den klasse.
Streaming ser langt fra altid godt ud. Og det er også selvom det er i 4K. Tag f.eks den serie på netflix der hedder OA. Jeg troede direkte der var noget galt med mit TV, for der er sort gråt og ligner noget der er løgn.
Der komprimeres så kraftigt på 4K streaming at det går ud over billedkvaliteten.
Så det du oplever er helt normalt, men det gør det ikke mindre irriterende :D