Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nktnkt
#261765
Hej,

Har idag købt dette TV black friday tilbudet. var lidt impuls, da jeg faktisk ikke havde mulighed for at se tv live og høre det i El giganten aalborg, men er så vild med designet og at der følger sound bar med, at jeg bare måtte eje dette tv

men lige et spørgsmål til jer der rent faktisk har set/hørt det.

den medfølgende soundbar - spiller den ok og kan den køre bluetooth, feks hvis jeg vil streame lyd fra spotify på min telefon via soundbaren..?

mvh
nicolai
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#261774
Lækkert - tillykke med tv'et! :)

Jeg har kun hørt soundbaren ved præsentationer, men jeg synes, at den spiller ganske fint størrelsen taget i betragtning. Den formår også at hive noget effekt ud af Atmos-soundtrack, hvis du har film i formatet.

Jeg er ikke sikker på om man kan forbinde til den via bluetooth.
Brugeravatar
Af bbplayer
#261777
Du kan også gå en anden vej.
- Lave en screen mirror fra en android telefon og så får du lyden ud den vej. TV har en Screen off mulighed, så billede kan slås fra.
- Samme med Chromecast, lav en cast til chromecast, så har du lyden på din soundbar. og slå skærm billede fra. (Tror lyden er bedst her)

Hvorfor fik LG ikke kaldt den boks noget andet? Samsung var da hurtige og kalde den One Connect, som jo er mere end sound bar, og tilfældet her. :)
Af nktnkt
#261809
Rasmus Larsen skrev:Lækkert - tillykke med tv'et! :)

Jeg har kun hørt soundbaren ved præsentationer, men jeg synes, at den spiller ganske fint størrelsen taget i betragtning. Den formår også at hive noget effekt ud af Atmos-soundtrack, hvis du har film i formatet.

Jeg er ikke sikker på om man kan forbinde til den via bluetooth.
Hej Rasmus - tusind tak jeg glæder mig til den 6 hvor den kommer hjem og hænge

Jeg må prøve mig lidt frem - tror heller ikke jeg vil bruge soundbaren så meget til musik, da jeg har en sonos player stående i stuen, så nok mest til tv.
dejligt at høre at den er ok til tv - mange skriver dog den mangler bund, men vi har været tilfredse med de indbyggede HT fra vores gamle Ue468005 fra Samsung og mon ikke soundbaren er bare list bedre her

Go weekend til jer

PS de fik mig narret til at betale 500kr for kalibrering og 300kr for 3 års ekstra garanti - og han garanterede at den kalibrering var noget der gav bedre billede - så ved ikke om i har tidligere erfaringer med om den er ok ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Af lennon
#261813
Troede faktisk,at der automatisk fulgte kalibrering med , - og at LG kom hjem og monterede . . ? Under alle omstændigheder er det et fantastisk set-up .
Har bemærket,at den sæalges til ca 38k i Tyskalnd ( udenfor BF), som dog stadig er minimum 10k over min smertegrænse .
Af nktnkt
#261816
Lidt of Topic - men jeg tager til US næste uge og vil købe et Apple tv 4K med hjem til Streaming delen
Jeg har en gammel PlayStation 3 som man måske også skulle overveje at pensionere.
Blu-ray 4K spøger - så spørgsmålet er lidt hvad i ville vælge af afspiller til det ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Af nktnkt
#261818
Torben Rasmussen skrev:Xbox kunne være et bud
Det har du ret i - så behøver man vel heller ikke Apple tv 4K eller ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#261848
nktnkt skrev:
PS de fik mig narret til at betale 500kr for kalibrering og 300kr for 3 års ekstra garanti - og han garanterede at den kalibrering var noget der gav bedre billede - så ved ikke om i har tidligere erfaringer med om den er ok ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tillykke med skærmen !

Den kalibrering Power foretager er ofte af svingende kvalitet, men har da set flere som er ganske OK, har du fået en rapport med hjem ?

Det giver dog ikke så meget mening på en OLED skærm, den kalibrering Power har foretaget når panelet er frisk ude af æsken er ubrugelig efter få måneder, den største forandring sker de første 100 timer.
Af nktnkt
#261855
Blackspot4200 skrev:
nktnkt skrev:
PS de fik mig narret til at betale 500kr for kalibrering og 300kr for 3 års ekstra garanti - og han garanterede at den kalibrering var noget der gav bedre billede - så ved ikke om i har tidligere erfaringer med om den er ok ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tillykke med skærmen !

Den kalibrering Power foretager er ofte af svingende kvalitet, men har da set flere som er ganske OK, har du fået en rapport med hjem ?

Det giver dog ikke så meget mening på en OLED skærm, den kalibrering Power har foretaget når panelet er frisk ude af æsken er ubrugelig efter få måneder, den største forandring sker de første 100 timer.
Tak tak
Det er Elgiganten - men det er nok nogenlunde den samme som power
Fik ikke noget med på det men købte det fordi det var en nem løsning og at skærmen så ville være køreklar med det samme

Men skal jeg bede om en rapport når jeg henter skærmen på indstillingerne de har målt ? Jeg tænker at en kalibrering vel normalt skal laves hjemme i ens egen stue i forhold til lys osv ikke ?




Sent from my iPhone using Tapatalk
Af nktnkt
#261856
Troede egentlig også det var med levering og opsætning, men det kan nok ikke betale sig for dem når man sælger til de 35k - ved det ikke


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#261858
Elgigantens kalibrering er ikke den samme som Powers, jeg kan med 99,9% sikkerhed sige at der aldrig har været en måler på din skærm, havde der det, ville du også få en rapport udleveret.

Grunden til at Elgiganten ikke udleverer kalibrerings rapporter, er fordi de ville være ens til hver model.
Men ja prøv og spørg efter en rapport, så skal der komme en god historie om hvorfor de ikke udleverer den !

Og jo en kalibrering skal foretages der hvor skærmen permanent skal stå, en ting er lysforhold det tager man også højde for ved en kalibrering, men mindst ligeså vigtigt er de enheder som du har tilsluttet skærmen og hvordan signalkæden ser ud, mange sender f.eks signalet fra en UHD afspiller videre igennem receiver og så op til skærmen.

Udover det så har samtlige OLED skærme jeg har kalibreret haft et farvestik som har resulteret i en ganske markant forskel efter kalibrering, det skal dog siges at 2017 panelerne fra LG er mere korrekte fra fabrikken af end 2016 modellerne.
Af nktnkt
#261863
Læste lige jeres fine anmeldelse af Apple tv - og når man nu kan streame 4K film har man jo ikke brug for en decideret afspiller - perfekt


Sent from my iPhone using Tapatalk
Af nktnkt
#261870
Kan man bruge kalibrerings indstillingerne fra testen af B7 eller anden 7 serie fra LG Oled til w7 også ? Dette såfremt den kalibrering fra Elgiganten ikke kan bruges til noget ?


Sent from my iPhone using Tapatalk