Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af UKA
#261727
Har kigget på Sony A1 og XE93, hvilket af de 2 vil være bedst egnet til at
se fodbold, F1 og andet sport på.?
Af Beckham
#261730
Umiddelbart vil de begge nok være rigtig gode til dette formål. Hvis du læser anmeldelserne her på siden af de to tv, vil du dog se at XE93 stadigvæk har en lille fordel\forspring i forhold ti håndtering af motion.
Af UKA
#261738
Ja ,jeg læste begge anmeldelser og kom lidt I tvivl, om håndteringen af motion på A1 er så god at det kunne bruges til sport. De jo begge nede i en god pris.
Af Beckham
#261744
Jeg har ikke set A1 Oled i aktion, men tror såmænd den leverer ganske glimrende med sport. Tror vi er ude i marginalerne her. Selv har jeg en XE93 og kan sige at den leverer fremragende i forhold til sport. Er nok det tv jeg har haft som jeg synes leverer bedst på det område, måske endda bedre end mit gamle hæderkronede Pana Plasma..:-)
Senest rettet af Beckham 24. nov 2017, 13:11, rettet i alt 1 gang.
Af UKA
#261746
Hej Kaktus, jeg synes ikke de første Oled var så gode til at gengive nogle typer sport.
Af Beckham
#261748
Ok...nu var der så nogle tv ind imellem XE93 og min plasma, så kan selvfølgelig være jeg har glemt hvor god mit plasma var til netop sport..:-) Men hands down, så synes jeg virkelig XE93 performer godt på det område. Og sport er helt klart det jeg ser mest af på mit tv.
Af UKA
#261750
Super. Ja VM I fodbold skal jo nødig ødelægges af en dårlig skærm. :-)
Af Beckham
#261751
Hehe..nope. Tror jeg så heller ikke det bliver, uanset hvilken af de to skærme du vælger..:-)
Af aalb1970
#261752
Objektivt set er A1'eren bedst til sport pga. OLED teknologien.

Begge tv har det samme Motionflow system med scanning backlight, dog med den forskel at XE93'eren har en højere motion resolution (1080 vs 650 linjer). i praksis er denne forskel i motion resolution uden betydning, da OLED's lave responstid giver et slørfrit billede, selv uden Motionflow slået til.

Eneste punkt hvor XE93 er lidt bedre end A1 er maksimal lysstyrke i HDR.
Af Beckham
#261755
Kan godt være OLED er bedst på papiret til motion, men f.eks. LG B6 var jeg ikke imponeret over på dette område. Ikke at det var decideret dårligt, synes bare at Sony's LCD klarede det bedre.
Af UKA
#261758
Tak for input.
XE93 er bestilt, så nu har landholdet bare at gå hele vejen.
Jeg har ihvertfald gjort mit nu. :-)
Af Kreilo
#261761
UKA skrev:Tak for input.
XE93 er bestilt, så nu har landholdet bare at gå hele vejen.
Jeg har ihvertfald gjort mit nu. :-)
Hvordan har du kunne bestille den? Er du i butikken eller?