Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#261763
UKA skrev:Tak for input.
XE93 er bestilt, så nu har landholdet bare at gå hele vejen.
Jeg har ihvertfald gjort mit nu. :-)
Fedt!! Tillykke med købet! Håber du bliver glad for det..:-)
Af Kaktus-burger
#261781
UKA skrev:Hej Kaktus, jeg synes ikke de første Oled var så gode til at gengive nogle typer sport.
B6 fra 2016 havde nogle problemer med judder, som blev løst via firmware. Modellerne fra 2017 lider ikke af dette.

Jeg har læst flere indlæg herinde af novicer, som påstår, at OLED (typisk LGs egne) ikke egner sig til sport, hvilket er noget sludder.

Det handler om tilvænning. OLED giver dig billedet i rå form. Er kilden elendig, bliver resultatet det også. Dette er især gældende herhjemme for interlaced signaler.

Både LCD, CRT og plasma maskerer fejlene. Plasma og CRT via black frame insertion og LCD på grund af deres dårlige response rate, hvilket indfører "blur".
24fps er low frame rate. Det vil unægtelig hakke.

For at svare på dit spørgsmål: Ja. A1 kan sagtens vise sport.

Men jeg vil da gerne ønske dig tillykke med dit køb. Det er en god skærm.
Af Hviid Gruppen
#261812
Nogle mennesker er jo nærmest blev forvent med motion-blur, og bliver forundret når de ikke længere har denne udglattende blur effekt.. :o

men overordnet.
Between the different types of TVs, OLED TVs trump LED TVs in almost every aspect. Picture quality and motion blur are especially far ahead on OLEDs. Unfortunately, Samsung's QLEDs did not do much to bridge the gap between the two technologies and in some ways even regressed in performance. For most people, our advice remains: if you have budget limitations, LED TVs will have excellent value for money and can be found in a vast array of sizes. If you don't mind paying a premium, OLED TVs will almost always perform best

For some people, the extraordinarily small amount of motion blur of OLED screens can be a disadvantage. Lower framerate content such as movies may appear stuttery since the frames do not blend.

In essence, the quality of the motion on a TV is defined by its pixels' speed when switching from showing one thing to another. While in some cases this might not be preferred by some people, in sports, video games and broadcast TV the much faster response time of OLED TVs are a big advantage..
http://www.rtings.com/tv/reviews/by-typ ... led-vs-led