Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#261695
Hej
Jeg har kigget et stykke tid efter et OLED TV men kan ikke helt blive klog på hvilket jeg skal vælge. Har kigge på følgende:

Sony OLED65 A1 lige pt. til 21999,- i hifiklubben
LG OLED65B7V lige pt. til 17490,- på Dusitin.dk

Er dette de bedste TV eller er der et bedre derude til prisen?

VH
Martin
#261700
Det du får med Sony er bedre lyd, ellers yder de stort set ens på billedsiden. Men bedre lyd for 4.500,- er meget at betale, så ville personligt vælge LG'et. Flatpanels har testet begge skærme, så kig dem igennem inden du tager det endelige valg.

Og pt. er der ingen der kan konkurrere med Sony og LG i prisniveauet omkring de 20k. Panasonics skærme er alt for højt prissat, og Philips er endnu ikke kommet med deres 65".
#261702
Jeg stod og skulle vælge imellem C7 og A1 her for 14 dage siden. Har soundbar, så lyden er lige meget, men valgte A1 alene baseret på det at jeg efter 3x LG TV er lidt træt af at de "glemmer" sidste års model når der er kommet en ny, og så er det bare slut med opdateringer til Smart-TV delen som vi bruger en del, der tror jeg fremtiden for Android TV er bedre. Og så trængte jeg til at prøve noget nyt :-)

Men samtidigt også pga. designet ser lidt mere "Premium" ud på A1 da jeg så dem side om side, dog er C7 bedre til vægmontering.

B7 fravalgte jeg alene pga. sølvkanten.
#261704
Coolsmarti skrev:B7 fravalgte jeg alene pga. sølvkanten.
Der er vi så forskellige :) Jeg synes den kant er det eneste "design" på min C6 og pæn , ellers er det jo bare en sort plade på væggen :( tom og ikke særlig køn, når den er slukket, hvis der ikke er lidt bling på.
#261706
Jeg købte også en Sony A1 (dog 55") for to uger siden, om den er hele pris forskellen værd, skal jeg ikke kunne sige. Men mine forældre har en ændre Sony som stadig får nye opdateringer til, så det var en stor del af valget for mig. Derudover får man også google cast med (eller build-in Chromecast).

Også synes jeg også det er et pænere tv, derfor var valget Sony for mig. Jeg ved dog ikke helt om jeg ville synes at det var 4000 kr værd. Men efter noget tid med A1'eren synes jeg godt nok stadig det er et meget lækker TV.
#261708
Jeg er også selv mest til Sony's design, men har læst at de ikke levere Dolby vision endnu. Hvor sikker kan man være på at der kommer som lovet i en opdatering? og har det virkeligheden nogen betydning i forhold til om man behøver denne feature?
#261710
mawi37 skrev:Jeg er også selv mest til Sony's design, men har læst at de ikke levere Dolby vision endnu. Hvor sikker kan man være på at der kommer som lovet i en opdatering? og har det virkeligheden nogen betydning i forhold til om man behøver denne feature?
Nu har jeg ikke prøvet Dolby Vision da som sagt Sony lader sig vente på med den, så jeg kan ikke sige hvor stor forskel det gør.

Men HDR gør dog en kæmpe forskel, og hvis jeg forstår det rigtig, så er noget indhold som kun køre med Dolby vision, så mens det ikke er total deal breaker, så vil det da være en skam hvis man ikke fik et tv med Dolby Vision når man ligger så mange penge efter min mening.

Jeg vælger dog at stole på at vi stadig får den, ellers får Sony nok store problemer med at de havde lovet den, og folk har købt TV'et blandet andet af den grund.
bbplayer skrev:
kofoed skrev:Men efter noget tid med A1'eren synes jeg godt nok stadig det er et meget lækker TV.
Det ville da også være kedeligt at du ikke længere synes om dit køb, til den pris <B
Det har du helt ret i, det ville da også være noget af en skam hvis man allerede var træt af ens tv i "honeymoon period" ;-)