Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#261705
Medmindre vi snakker LG OLED, så ville dette Sony overgå alt andet fra LG. Alle LG's lcd har IPS panel, hvilket er lig med dårligere sort\kontrast. Til den pris der er det suveræn køb efter min mening.
Af barslund69
#261711
En sælger der ikke ved hvad han snakker om.
Af Kreilo
#261762
Martinfiil skrev:Perfekt så køber jeg det, men sjovt så meget de ville sælge de LG :-)
Ja det er altså lidt kritisabelt at de anbefaler et ringere produkt. Jeg har selv bestilt samme Sony også i 65" og er spændt på at få det hjem og lege med det. :)
Af barslund69
#261764
Kanon tv.
Af LBC
#261795
Det er højst sandsynligt ikke noget med at sælgeren ikke ved hvad han snakker om, det er bare ren business.
Sælgerne anbefaler LG LCD, fordi de ved af erfaring, at de kommer til at ligge og samle støv på hylderne grundet IPS panelerne sidst på sæsonen. Sony modellen XE90 sælger sig selv, fordi det er et fantastisk tv, og alle der undersøger tingene, vil finde frem til at det er ét af de bedste køb hvis man er ude efter et LCD tv. De lever af at sælge, så jeg kan ikke forstå at det bliver ved med at komme bag på folk, at de gør det hvert år. Deres chef orienterer dem helt sikkert om dette, alt andet ville komme bag på mig.

@OP, nej behold du endelig det tv, virkelig god pris, det var også ét af de tilbud der var udsolgt online hurtigst :)
Af -HJD-
#261927
LBC skrev:Det er højst sandsynligt ikke noget med at sælgeren ikke ved hvad han snakker om, det er bare ren business.
Sælgerne anbefaler LG LCD, fordi de ved af erfaring, at de kommer til at ligge og samle støv på hylderne grundet IPS panelerne sidst på sæsonen. Sony modellen XE90 sælger sig selv, fordi det er et fantastisk tv, og alle der undersøger tingene, vil finde frem til at det er ét af de bedste køb hvis man er ude efter et LCD tv. De lever af at sælge, så jeg kan ikke forstå at det bliver ved med at komme bag på folk, at de gør det hvert år. Deres chef orienterer dem helt sikkert om dette, alt andet ville komme bag på mig.

@OP, nej behold du endelig det tv, virkelig god pris, det var også ét af de tilbud der var udsolgt online hurtigst :)
Hej LBC,
Mange tak for dit indlæg! :)
Jeg har på fornemmelsen, at du har ret. Jeg var ude for det samme, hvor sælgeren forsøgte at sælge mig et LG LCD TV i stedet for det Sony XE9005, som jeg havde reserveret. Da jeg efterfølgende var oppe ved kassen for at betale blev jeg spurgt, om jeg havde talt med en sælger, og da jeg ventede på TV'et i vareudleveringen kom der endnu en person ud for at sikre sig, at jeg havde talt med en sælger inden jeg fik det udleveret.

Så jeg er rigtig glad for at jeg havde læst dit indlæg inden, da jeg ikke kendte til den praksis. Og jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår, at de har samvittighed til det. Hvis de har erfaring med at Sony sælger bedre end LG, hvorfor så ikke bare købe Sony hjem og nøjes med et enkelt LG til udstillingen som bestillingsvare? Det er lige før jeg synes, at dit indlæg burde blive "pinned" øverst i forumet, så andre nemt kan finde det.

Tak for hjælpen! :) :) :)
Af Coolsmarti
#261932
Hehe, da jeg var i Elgiganten for at hente et A1 blev jeg godt nok ikke spurgt så mange gange. Udover om jeg havde kigget på LG, og svarede bare at jeg synes at designet på A1 var pænere, og så var den diskussion ligesom lukket og han sagde "Det bliver du glad for" :-)
Af PeterD
#261942
LG skærme er IPS..

Samsung har Microstutter

Sony skærme og VA er noget af det bedste der findes hvis du kan lide det godt billed
Af Hviid Gruppen
#261960
Hvad LG model foreslog sælgeren til disse priser, for det at holde en specifik model op mod et helt brand og en af de tungeste spiller på området som LG, er jo lidt flyvsk, og man kan nærmest få svar som man råber i skoven. ;)

Hvad er dit behov, og er der forhold som du priotere ved dit TV forbrug, da hver paneltech har sine forcer.. OLED, QLED, LCD < VA, IPS.

XE9005 er et fremragende veltestet AndroidTV med med direct LED' 45 local zonedimming med en response time på 13ms og input lag på 32ms, men det skal det selvfølgelig også være til den pris, da 13.3k trods alt også er en nævneværdig sum, men kva 65 tommer-størrelse, så er det jo nok med et behov som "Home Cinema" in mente og se film m.m. i mørkere omgivelser og her brilliere VA-panel.
Af LBC
#261979
Hviid Gruppen skrev:Hvad LG model foreslog sælgeren til disse priser, for det at holde en specifik model op mod et helt brand og en af de tungeste spiller på området som LG, er jo lidt flyvsk, og man kan nærmest få svar som man råber i skoven. ;)
Nu bruger alle 2017 modeller af ikke OLED tv fra LG jo netop IPS paneler, som de selv fremstiller, så jo i dette tilfælde kan man sagtens sætte XE9005 op imod "hele koncernen", og billedmæssigt vil det blæse alle modellerne omkuld, uanset hvilke modelnumre LG har skevet efter deres IPS modeller.

Og ja LG er en fantastisk koncern, som laver mange gode produkter, jeg har flere af dem selv.
Af Hviid Gruppen
#261984
Det er jo netop det vi ikke aner en bjælde om "LBC" - står jo intet om IPS var udgangpunktet, og om sælgeren alene fokuserede på en bestemt TV-tech som IPS, eller fx forsøgte at argumentere - at til dette prisleje er der ikke langt til OLED, og her alle paneler som bekendt LG -fabrikat, og mulige fordele som jo er opsigtvækkende på den front kva VA eller IPS, og en mulig kunde notere bare ordet "LG" igen og igen, uden tanke på at sælgeren også herved promovere mulige Sony, Phillips, Panasonic og alle andre OLED TV som jo besidder LG OLED paneler..

Vi aner ikke hvad sælgeren havde i tankerne..
Sælgeren ville jo havde ret, hvis det var den vej han forsøgte at trække kunden, men det aner vi ikke når der ikke referes' hvad fra "LG" sælgeren havde i tankerne men alene en specifk Sonymodel mod et omfangsrigt mærkebrand.
Jo nemt at fare i flint over sælgeren, og påligge ham alle mulige skumle motiver, men vi aner jo ikke bjælde om hvad han havde i tankerne.

For sælgeren havde jo været en rigtig god sælger, hvis han ser en kunde som kommer ind og kigger på fjernsyn omkring 15.000 og så begynder at argumentere i fordelene ved LGs OLED paneler -og herefter kæfter op i et væk omkring fordelene ved disse LG-paneler og ikke mindst vs denne Sony VAmodel og kunden høre jo bare LG igen og igen.. (det havde jo været en "god sælger" - at argumentere omkring alternativer i denne prisklasse - og jo præcist hvad 3/4 herinde på Flatpanels også ville havde gjort, at netop foreslå et LG OLED-panel og fordelene herved versus IPS eller VA og især til en som kigger på TV til omkring +/-15k niveauet. :)
Senest rettet af Hviid Gruppen 26. nov 2017, 23:16, rettet i alt 1 gang.