Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#261505
Hej.

Jeg søger et nyt tv til stue og spil. Da vores nuværende er for småt ønskes en størrelse på omkring 50-55".

TV'et skal bruges til streaming af 4k film og spil 4k PS4 Pro spil.

Jeg har meget lidt kendskab til kvalitet af TV og er derfor heller ikke sikker på om 5.000kr er realistisk for for mine krav, eller om jeg ender med noget skrammel for de penge. Ønsker seleføglig den bedste ydeevne og kvalitet for pengene.

Håber I kan hjælpe mig! :)

Tak

Kasper

edit: Hævet beløbet fra 5.000kr til 7.000kr
Senest rettet af Kapperzacho 22. nov 2017, 19:47, rettet i alt 2 gange.
#261506
Jeg ville kigge efter en 55” da det er standard mål, og hvor man som oftes får mest for pengene.. Gode bud Black Friday i dit prisleje må være

Samsung MU7005
Sony Xe 8505

De er begge anmeldt her på siden så du kan læse lidt om dem..
#261509
Har kigget lidt på det og fundet frem til at det er et must at have HDR i år 2017. De to tv'er er beskrevet til at have ringe HDR og derfor ikke kan anbefales i konklusionen. Hvis man nu går lidt op i pris er det så muligt at få noget ordenligt ? feks til 7.000kr?
#261519
Du får desværre ikke en god HDR oplevelse til et budget på 7k som tingene ser ud lige nu. Om HDR er et must ved jeg ikke. Det kommer vel an på hvilke kilder man fodrer tv'et med og hvor længe man skal have det? Lige nu er der jo ikke voldsomt meget HDR materiale. Det er jo udelukkende via streaming og UHD blurays du kan se HDR materiale. På spilsiden er vi også begyndt at se spil med HDR.
#261525
Du skal i OLED dør du rigtig rammer noget godt HDR. Af LCD skærme ville jeg også kigge på på XE 9005 Sony og ser om den kommer inden for dit budget.. Ellers ville jeg kigge efter de to jeg nævnte tidligere..

Hvis HDR er et must for dig ville jeg samle sammen til et OLED, men jeg er enig med Beckham, der er jo ikke voldsomt meget kildemateriale endnu, og intet på flow tv.