Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#261201
Hey.

Fik dette TV hjem i fredags, og er virkelig glad for det.
Syntes virkelig det har et godt billede, men jeg syntes der er rigtig meget støj ved nogle objekter. Typisk omkring tøj, ansigt og den slags i mørke scener.

Jeg har sat TV'et op efter flatpanels indstillinger, og der står støjfilter til at være fra. Når jeg sætter det til Automatisk går det væk, så jeg syntes egentlig filteret virker.

Skal I andre med samme TV eller B7 også have det slået til eller, er det mit TV der er noget galt med.
#261203
Fik også mit 55C7 i fredags :-)

Støj og støj ved jeg ikke men f.eks. TV2 news står ikke umiddelbart lige så skarpt som på mit gamle fjernsyn som var et 42" 720p/1080i plasma.

Benytter Apple 4K TV som boks, dvs. ikke WebOS.

Mon ikke det er skærmstørrelsen eller hvilken interface man vælger, jeg synes der er lidt forskel om det kører 4K HDR eller 4K dolby når man ser 1080p HD som jeg tror TV2 sender i.
#261208
SoerenG skrev:Hey.

Fik dette TV hjem i fredags, og er virkelig glad for det.
Syntes virkelig det har et godt billede, men jeg syntes der er rigtig meget støj ved nogle objekter. Typisk omkring tøj, ansigt og den slags i mørke scener.

Jeg har sat TV'et op efter flatpanels indstillinger, og der står støjfilter til at være fra. Når jeg sætter det til Automatisk går det væk, så jeg syntes egentlig filteret virker.

Skal I andre med samme TV eller B7 også have det slået til eller, er det mit TV der er noget galt med.
Der er jo intet galt med din fladskærm. Det vil i øvrigt være en kæmpe hjælp for os alle, hvis du gider at oplyse os om, hvilke kilder du har tilsluttet og hvilke kanaler, du oplever dine 'problemer' med.

Jeg synes det er helt fint, at OLED er kommet så lang ned i pris at alle efterhånden kan være med, men det betyder også, at der sidder en hel del novicer derude, som ikke aner, hvad de har købt. Selvsamme personer er desværre også med til at skabe myter omkring (OLED-)teknologien.
#261209
Mon ikke det er skærmstørrelsen eller hvilken interface man vælger, jeg synes der er lidt forskel om det kører 4K HDR eller 4K dolby når man ser 1080p HD som jeg tror TV2 sender i.
Tv2 sender kun i 720P og når det gælder streaming er det med en latterlig lav bitrate.
#261210
Henrik R skrev:Benytter Apple 4K TV som boks, dvs. ikke WebOS.
Spændende, hvordan fik du tv signal og brugerflade skiftet ud?

Jeg formoder du bare mener du skifter til anden HDMI indgang, og herfra bruger du primært ATV til at se tv og film, og du har så ikke andre indgange i brug, ser sjældent webos, udover volume og kanalskift?

Alt andet er rigtig spændende :)
Henrik R skrev:Mon ikke det er skærmstørrelsen eller hvilken interface man vælger, jeg synes der er lidt forskel om det kører 4K HDR eller 4K dolby når man ser 1080p HD som jeg tror TV2 sender i.
Vælger du HDR eller DV signal på kanaler som ikke sendes i dette, så får du et ringe billede, og det er nok ikke sådan det foregår, især ikke når nyeste OS opdatering skulle fixe det, så man ikke ser HD materiale i HDR/DV format, hvis det ikke er optaget i det.
#261212
SoerenG skrev:Hey.

Fik dette TV hjem i fredags, og er virkelig glad for det.
Syntes virkelig det har et godt billede, men jeg syntes der er rigtig meget støj ved nogle objekter. Typisk omkring tøj, ansigt og den slags i mørke scener.

Jeg har sat TV'et op efter flatpanels indstillinger, og der står støjfilter til at være fra. Når jeg sætter det til Automatisk går det væk, så jeg syntes egentlig filteret virker.

Skal I andre med samme TV eller B7 også have det slået til eller, er det mit TV der er noget galt med.
Har du husket at kopierer indstillinger til alle input?
Hvad er din kilde, er det flow tv, streaming fra app, blue Ray?
#261233
Kaktus-burger skrev:
Der er jo intet galt med din fladskærm. Det vil i øvrigt være en kæmpe hjælp for os alle, hvis du gider at oplyse os om, hvilke kilder du har tilsluttet og hvilke kanaler, du oplever dine 'problemer' med.

Jeg synes det er helt fint, at OLED er kommet så lang ned i pris at alle efterhånden kan være med, men det betyder også, at der sidder en hel del novicer derude, som ikke aner, hvad de har købt. Selvsamme personer er desværre også med til at skabe myter omkring (OLED-)teknologien.
Hvorfor er du så sur? Hvor skaber jeg myter? Jeg spørger bare ganske fredeligt, om andre har oplevet det samme.

Indstillingerne er præcis som anvist på flatpanels, og Truemotion er slået fra. Derudover er det sat på alle kilder, så det er heller ikke problemet.

Har set det på TV via Yousee kabel, men også Stranger Things 2 i mørke scener. (4k)
#261241
Torben Rasmussen skrev:De mørke scener i Stranger Things er nok blot reel støj i kildematerialet.
Det har du nok ret i, og generelt så er det nok bare mere tydeligt nu, når skærmen er større end, hvad vi havde før.


Sidder og ser KV17 på DR1, det står knivskarpt, selvom det kun er HD.
#261255
bbplayer:

jamen jeg koplede bare det gamle fjernsyn fra (fjernede hdmi og audio-stikket til forstærkeren) og satte det over i 55C7 og tændte, så stod de og tænkte lidt på det og så kom er vist en startup side på fjernsynet om land, sprog mv. og pling - så skiftede fjernsynet derefter selv over til Apple TV og kørte som det plejede.