Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260900
Hej

Jeg har netop købt et nyt LG OLED B7 og en apple tv 4k med et tilhørende high speed HDMI kabel til. Desværre er der ingen lyd fra Apple TV, hvilket er jævnt træls... Startede den helt uden lyd, fik efter en fuld reset lyd igennem kortvarigt, men denne forsvandt igen efter jeg havde haft fjernsynet og apple tv slukket.

Jeg har forsøgt at sætte lyd til 16-bit og stereo uden at det gjorde den store forskel.

Alle forslag er velkomne
#260908
Blot for at udelukke fejlkilder har du så tjekket om det kan skyldes indstilling på tv'et? Har du forsøgt at nulstille tv'ets indstillinger?

Har du eventuelt en Airplay-højttaler eller Airpods? Så kan du i hovedmenuen holde Play-knappen nede og vælge en af disse. Det skulle bekræfte om der overhovedet kommer lyd-output fra Apple TV. Hvis der gør kan det måske afgrænses til HDMI-kablet eller en lyd-indstilling.
#261048
Tak for forslag. På tredjedagen virkede lyden pludselig...
jeg tror at jeg anskaffer mig et bedre hdmi kabel da dolby vision også giver problemer og så resetter det hele. Jeg giver en tilbagemelding
#261239
Ny opdatering. Købte nyt HDMI kabel der løste Dolby Vision problemet. Desværre har det ikke hjulpet på lyden. Lyd forsvandt efter at strømmen blev taget. Jeg fandt denne post avforums link. Åbenbart er der problemer med lyd fra HDMI uafhængigt at kilde, så problemet er ikke isoleret til min apple tv 4k.
Pt i gang med yderligere fejlsøgning.

Første trin er at opdatere til nyeste firmware. TV'et selv kan ikke finde en ny version, men har fundet en ny på LG support siden. Hvis det ikke hjælper forsøger jeg med en fuld reset. Hvis problemet fortsætter må jeg ringe direkte til LG

Jeg følger op med flere detaljer