Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ghidora
#261123
Morten Nørgaard skrev:Det er korrekt. :-) Jeg var ikke tilfreds med 55pos9002. Det hele startede med denne tråd jeg oprettede hos Philips: http://www.supportforum.philips.com/en/ ... =55pos9002

Efterfølgende ville jeg ikke købe OLED`en igen og besluttede mig for at vente på VA`en. Havde et 55pft6510 før med VA panel, som jeg var tilfreds med(til prisen) panel mæssigt set. Android kom dog aldrig til at virke ordentlig i denne årgang.
Oplever du noget DSE?

Jeg kan ikke finde ud af om det jeg oplever er normen eller om det er mere end normalt...

Test evt. med:

https://www.youtube.com/watch?v=zRGUkxrwdeU
https://www.youtube.com/watch?v=12ZqE54jCqk
https://www.youtube.com/watch?v=on_jB7XjGzg
#261143
Jeg kan heller ikke vurdere om det er meget eller lidt. Det må et ekspert review vist afgøre. :-) Man kan sagtens se noget, især den video med de rullende bars. I praksis er det ikke noget jeg har lagt mærke til, men det er vist også meget individuelt. Jeg har et 47pfl8404 og der er i hvert fald helt galt i forhold til, men der er det ligegyldig da det kun bruger den grønne farve. (Fifa TV) :-)
Af BSchjelde
#261366
Hej
Overvejer stærkt køb af dette TV.
Kunne Jer der har erfaringer med det ikke give Jeres holdning til kende mht.

Ville være til stor hjælp.

Billedkvalitet
Motion
Hvor jævnt lyset er fordelt på skærmen / ensartet eller ej (kan ikke huske hvad det hedder.
Hvad der ellers måtte være af plusser / minusser ved dette TV
Af Ghidora
#261375
BSchjelde skrev:Hej
Overvejer stærkt køb af dette TV.
Kunne Jer der har erfaringer med det ikke give Jeres holdning til kende mht.

Ville være til stor hjælp.

Billedkvalitet
Motion
Hvor jævnt lyset er fordelt på skærmen / ensartet eller ej (kan ikke huske hvad det hedder.
Hvad der ellers måtte være af plusser / minusser ved dette TV
Kvaliteten af billedet er super lækker! rigtig godt sort niveau...

Motion har jeg ikke oplevet nogen form for problemer med...

Jeg har noget Dirty Screen på mit, men af hvad jeg har forstået er det ret normalt på bagbelyste LED LCD.

På helt ensfarvet / hvid skæm kan man godt se lidt ujævnheder i lyset og hjørnerne er en lille smule mørkere(ubetydeligt)...

På sort skærm er der ingen ujævheder pga. local dimming. intet light bleed eller lign.

Halo effekt eller lign. syntes jeg stort set ikke der er noget af... kun hvis man ser på fjernsynet fra siden, men det er i forvejen ikke optimalt pga. VA Panelet's begrænsede betragtningsvinkler.

Android TV er hvad det er.... ikke fantastisk godt i V. 6, men det bliver forhåbentligt opdateret.

Højttalerne er jeg meget tilfreds med.

Ambilight havde jeg ikke forventning om at komme til at bruge, men nu syntes jeg faktisk det er super fedt!

Flow TV er langt pænere end hvad jeg havde frygtet på sådan en 65" skærm.

Min standard PS4 ser fremragende ud på trods af den lave opløsning...

HDR film står virkelig flot.

Tror ikke du får bedre billede for de 11.111,- bilka har det til black Friday.
Af BSchjelde
#261522
Cool at det er kameraet. Formoder de sorte bjælker ikke lyser op på den måde når der ses film.

Lyder mere og mere spændende dette philips.
Af MadzDK
#261688
Så fik jeg købt mig et :D første halve time efter midnat gik med at prøve at komme igennem på bilka side, men den var jo helt håbeløs som mange af de andre, kom ved et tilfælde til at kigge på wupti og der havde de også sat den ned til 11.111,- og så var det inc. HUE kit så er godt tilfreds :) så er det bare at vente på at det dukker op :)
Af Ghidora
#261913
Fedt nok! Så blev det da små 900 kr. billigere på black friday! Wow sikke en besparelse ;)

Husk at fjerne skarphed i alle settings, jeg kunne ikke forstå jeg fik så mærkeligt billede i HDR game mode... Men det var så fordi skarphed stod på 5!!!
Af GunMetal
#262011
Jeg er også blevet den heldige ejer af et 65PUS8102. Jeg købte det i Bilka på black Friday og alt så ud til at være fint, indtil de lørdag aften annullerede mine to bestillinger på henholdsvis en PS4 Pro og 65" lagt på forskellige ordre.
Jeg fik fortalt, at det var grundet "sikkerhedsmæssige årsager" og brugte over weekenden tæt på 6 timer på at få det løst - så vær lige opmærksomme på det, jer der har købt igennem bilka :-)
Jeg har nu fået det smidt op på væggen og er MEGET tilfreds.
Jeg er meget overrasket over sortniveau, det er efter min overbevisning meget tæt på OLED og opfylder mine behov.
Jeg returnerede i sin tid en B6 65" efter black Friday sidste år, da jeg aldrig blev tilfreds med billedhåndteringen i fodbold. Bolden blinkede voldsomt ved lange afleveringen. Dette kan også forekomme på Philips'en, men med rettelse på få indstillinger, så er den klaret.
Jeg har også prøvet med forskellige videoer på både B7, C7, POS og A1. Selv på Powers real Madrid - Athletico Madrid demo mærker jeg det tydeligt(Måske har jeg meget sensitive øjne).
Jeg vil klart anbefale PUS8102 generelt, men OLED står en smule skarpere, det fungerer bare ikke til fodbold(hos mig) men giver et 10% bedre billede.
Det sværeste at forene sig med på PUS er betragtningsvinklen, den er sgu ikke imponerende på mørke scener, hvis du kigger fra siden, så har alle lysende objekter voldsomme glorier, men kommer man ind foran tv'et, så har man ingenting.
Jeg leder med lys og lygte efter en kalibreringsguide, så det kan stå lidt bedre, hvis nogen et sted med specs, må de meget gerne give lyd samt hvis I har nogle spørgsmål, så svarer jeg gerne :-)
Af Ghidora
#262040
Tillykke med det!

Jeg er også stadig imponeret over sort niveauet...

Du har helt ret med hensyn til betragtningsvinklen... jeg ved dog ikke om det er værre end andre VA panel baserede modeller? jeg kommer fra et plasma...

Jeg har faktisk ikke haft problemer med fodbold uanset hvilke indstillinger jeg har kørt med? selv uden motion forbedring syntes jeg billedet har set fint ud?

Jeg har som skrevet tidligere taget udgangspunkt i indstillingerne fra sidste års PUS7601.
Af GunMetal
#262057
Jeg kan eventuelt prøve at uploade en video af det en af dagene.
Det er forholdsvis nemt at fremprovokere, hvis man sætter nogle indstillinger, men det kan også nemt fjernes(det kunne jeg ikke på B6 OLED uanset, hvad jeg gjorde) - jeg har smidt et par forbedringer på og har ingen problemer med at se hurtige bevægelser. Jeg tror, det er en smagssag og jeg er meget kritisk på det punkt.

Nej, jeg tror også, at det er generelt på VA paneler. Det er mit første VA panel og virker bare som noget, man skal vænne sig til. Jeg ser 99% af tiden tv direkte foran skærmen, så for mig er det ikke et problem.

Ja, det kunne jeg se.
Jeg tænker bare, om ikke de står langt fra, hvordan man ville få indstillet 8102'eren. VA vs IPS osv?
Det kunne være rigtig interessant, at få en gennemgang af skærmen her på siden.
Efter min mening er den overset(måske grundet de begrænsede steder den sælges) samt at den er relativ ny på markedet.

Jeg valgte 8102'eren over XE9005 grundet følgende:
- Ambilight(efter min mening giver det noget specielt til det samlede indtryk.)
- flere zoner
- Hue Kit inkluderet i prisen(11.111kr alt inklusiv)
- muligheden for at koble hue til ambilight(virker til, at der er en smule delay på det!?)
- UHD premium(ved ikke, hvor meget det siger på lige netop denne skærm, men købte en PS4 PRO i samme omgang og tænkte, at det hjalp lidt på farverne)
- tidligere erfaringer med Philips TV.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7