Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#259373
Hej

Har besluttet mig for at gå efter et nyt LG OLED (mit E6 blev totalskadet) og var naturligvis ret tilfreds. Nu virker et 7-serie selvfølgelig mere attraktivt men det gør prisen på et E7 på 19.999 ikke rigtig. Jeg overvejer derfor i stedet et C7 til 13.000 (i Tyskland) + en Samsung HW-MS650 som antageligt vil give (bedre) lyd end E7 egen højtaler.

Her kommer mit spørgsmål. Kan jeg forvente at et LG fjernsyn med en Samsung soundbar med HDMI ARC bare spiller max med brug af LGs egen fjernbetjening (tænd/sluk og vol)? Derudover vil det give bøvl at vi får TV via en YouSee Box? Løsningen er tabt på jorden (ift. konen) hvis man skal skifte source fx på Soundbar afhængig af om jeg bruger SmartTV eller Boks.

Håber i har noget godt input!

Mvh
Anders
#259383
Det koster 14992 kr. i Power.
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... lsrc=aw.ds

Jeg benytter selv en Samsung soundbar til mit 3 år gamle LG TV via ARC, og kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har brugt fjernbetjeningen til soundbaren. Det kører klippestabilt, og det er lige meget om jeg benytter PS4, Chromecast eller de indbyggede app's.
De gange jeg har brug for at skifte input til WIFI grundet Spotify streaming, er det sket via Multiroom app'en.
#259398
Det lyder jo lovende. Så Lyd som kommer ind via en HDMI indgang (fx HDMI1 fra YouSee boxen) vil så automatisk blive sendt ud af (fx HDMI 2 med ARC) til Soundbaren. Og når man streamer fra Netflix fra fjernsynet sender den så også dette ud til Soundbaren?

Det lyder som det setup jeg håber på :-)

Så godt tilbudet fra Power men synes 2000 kr for lidt mere overskuelig garantidækning trods alt er en del.

Mvh
Anders