Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Peterf
#259353
Hej allesammen.

Har endelig fået overtalt dragekvinden herhjemme til et nyt tv.

Har kigget lidt på et:
Sony ex8505
Samsung mu7005

Hvad for et af dem ville i anbefale herinde? eller skal det være et helt tredie?
Max 12000kr
Af Jørgensen66
#259354
Resten af dagen er en anden mulighed til kun 6.999,- en Panasonic EX700 i 65" version. Den er at forefinde ved Power

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-524512/

Billedmæssigt på højde med Sony'en, men smartmæssigt knap så smart, men det er jo løst, hvis du har en Apple TV boks eller lignende at spænde foran.

Panasonic er som Sony og Samsungen testet her på siden og har de samme væsentlige begrænsninger med hensyn til HDR som Sony og den anførte Samsung.

http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1494309399

Mvh. Jørgensen
Af barslund69
#260066
hvis du kan smide en tusse mere kan du få XE9005 65"
kanon tv
Af Kreilo
#260068
Jeg ville vente til Black Friday og så kigge på Sony XE9005 som er bagbelyst, eller alternativt Philips PUS8102 som ligeledes er bagbelyst men med flere zoner end Sony'en. Sidstenævnte er faktisk på tilbud ved Wupti til præcis 12.000 kr. og du får et Philips Hue sæt med i prisen. https://www.wupti.com/produkter/tv-og-h ... bilight-tv
Af Squize
#260119
Kreilo skrev:Jeg ville vente til Black Friday og så kigge på Sony XE9005 som er bagbelyst, eller alternativt Philips PUS8102 som ligeledes er bagbelyst men med flere zoner end Sony'en. Sidstenævnte er faktisk på tilbud ved Wupti til præcis 12.000 kr. og du får et Philips Hue sæt med i prisen. https://www.wupti.com/produkter/tv-og-h ... bilight-tv
Nogen der har sammenlignet disse to modeller ?
Er der noget som taler Sony'en op i forhold til Philips, som har ambilight, flere zoner og en lidt billigere pris ?
Af Kreilo
#260120
Squize skrev:
Kreilo skrev:Jeg ville vente til Black Friday og så kigge på Sony XE9005 som er bagbelyst, eller alternativt Philips PUS8102 som ligeledes er bagbelyst men med flere zoner end Sony'en. Sidstenævnte er faktisk på tilbud ved Wupti til præcis 12.000 kr. og du får et Philips Hue sæt med i prisen. https://www.wupti.com/produkter/tv-og-h ... bilight-tv
Nogen der har sammenlignet disse to modeller ?
Er der noget som taler Sony'en op i forhold til Philips, som har ambilight, flere zoner og en lidt billigere pris ?
Jeg har ikke kunnet finde en sammenligning nogen steder nej. Philips'en er vistnok også først lige blevet lanceret for nyligt, så det er nok primært derfor.

Det virker som et rigtig godt tilbud de har i øjeblikket. Sony'en er lige lidt dyrere pt., og jeg tror ikke at der egentlig er noget som gør den bedre end Philips'en. Det skulle lige være dens system til håndtering af bevægelse, så hvis man ser meget sport så skal man vist gå efter Sony'en.
Jeg overvejer selv et af de to tv hvis ikke jeg kan få en 65" OLED til menneskepenge til Black Friday.
Af thg
#260121
Der er langt imellem folk der foretrækker Philips - ja mit indtryk er næsten at langt de fleste der gør, er ældre mennesker som kender Philips fra gamle dage og derfor køber det af den grund!

Jeg kender ikke specifikt det nævnte Philips, men generelt syntes jeg at alle Philips tv jeg har prøvet, har haft et meget sløvt styresystem - altså hastighedsmæssigt i menuer og lign. og derudover syntes jeg også der går for langt tid fra tryk på fjernbetjeningen til tv'et reagerer - men igen - jeg har ikke prøvet det nævnte Philips!

Sony har også haft lidt dette problem, men i mindre grad, men ved seneste softwareopdatering her for en uges tid siden, ja så har de faktisk løst dette og Sony kører nu virkelig flyende i menuerne og på reaktionstiden fra man trykker på fjernbetjeningen, til at det sker på skærmen!

Derudover er Sony kendt for at have det bedste motion system - dvs. det bedste til at håndtere hurtigere bevægelser på det billedmateriale man ser!

Jeg vil anbefale Sony XE9005.
Af Ghidora
#260125
Sony XE9005 er af flere "kåret" som årest bedste TV til prisen... om Philips'en er lige så god ved jeg intet om...

Dog sjældent Philips LCD får specielt gode anmeldelser?
Af Kreilo
#260127
Philips'en er relativt ny på markedet, så derfor kan der heller ikke findes review af den endnu - i hvert fald ikke på dansk eller engelsk. Dog kan det nævnes at Philips'en er UHD Premium certificeret, samt at det har flere zoner end Sony XE9005 hvori det kan styre lyset individuelt så det skulle kunne klare HDR indhold fornuftigt.
#260129
Android kører hurtigere på Philips end det gør på Sony. Vi har kun haft mulighed for at se 8602 på messer, men det er muligt, at vi får en ind til test.
Af thg
#260131
Torben Rasmussen skrev:Android kører hurtigere på Philips end det gør på Sony. Vi har kun haft mulighed for at se 8602 på messer, men det er muligt, at vi får en ind til test.
Har I prøvet et Sony 2017 efter sidste uges opdatering? Nu kører det altså helt flydende.
#260133
Nej, vi har ikke haft fingre i andet end ældre Sony-modeller efter seneste opdatering.

Det er ikke afgjort om vi kan få 8102 eller 8602.