Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#259336
Det var egentlig meningen, at jeg ville vente til næste år med at skifte mit Pioneer KRP-600M ud, men nu når man har set LG C7 OLED 65" helt nede i 20.000 kr. overvejer jeg at springe på det næste gang samme tilbud dukker op. Og tror heller ikke mit Pioneer kan holde til det møbel, som jeg har tænkt mig at kaste ud her.

I kan se det her:
https://imgur.com/qvq8tWZ

Beskrivelse: Det er meningen at MDF pladerne skal pakke Tv'et ind, så det ligner, at det er et Wallpaper og det kun er rammen som stikker frem. Planen er at lave et støj/luftfilter i toppen, så der kan komme varme ud, samt Philips Hue Strips helevejen rundt. Tænker at den boks bag på LG OLED skærmen producere varme med alt elektronikken i. Tænker I det bliver et problem?
#259348
OLED bliver ikke varm, det er enkelte lysdioder der tænder og slukker. Den bliver slet ikke varm som f.eks. En LCD gør..

Gå du bare i gang med dit projekt.
#259355
Har lige sat hånden bag mit C6, og det eneste sted er ovenpå den tykke kasse, der sidder udluftning, og her kan du mærke lidt varme trænge opad .
Da kassen i bunden automatisk giver de 2-3 cm afstand til væg, så vil du jo ikke kunne lukke af for de riller, så varmen får fri adgang til at komme væk opad.

Så jeg mener ikke den udluftning og varme som kommer igennem bagpå vil være farlig, for så varmt er det ikke, men du kan da mærke lidt, måske en lille blæser derinde hjælper lidt, som jeg ikke kan høre.

btw,
Jeg har ikke philips strips men nogle andre billig fis til 100kr bagpå med remote, det kan være rimelig cool nogle dage, og andre dage så tænder man slet ikke :)
#259377
Jeg kan også lige byde ind. Min oplevelse er, at elektronikboksen bagpå ikke bliver synderlig varm efter brug. Det kan selvfølgelig være en anden sag, hvis den gemmes i en væg, hvis hvis du planlægger et varmefilter øverst i installation, så tror jeg ikke, at det bliver noget problem. Det skal dog siges, at jeg hverken bruger apps eller tuner i skærmen, så de kommer ikke på arbejde.

Selve panelet lader til at afgive varme via fronten. Det bliver heller ikke særlig varmt.