Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hani
#259310
Har bestilt dette Tv og regner med, at få det i morgen.

Er kommet meget i tvivl, om det er det rette Tv jeg har bestilt.

Tænker om jeg heller skulle vælge Sony EX 8505 eller evt. vente Black Friday.
Af Basto
#259317
Nu ved jeg ikke om det er første gang du køber noget på nettet ?
Har du været i en fysisk butik og kigge på hvad div skærme kan ?
Der er kun en der ved det og det er dig og ikke alle andre .

Spørger du mogens ovre fra nr 4 han sværger at opel er det vildeste i verden , og gamle hans nede ved svinget han holder på at ford er det bedste.


Mvh michael
Af hani
#259321
Det er første gang, at jeg køber elektronik på nettet.
Har været i den lokale forretning, de havde ikke skærmen og et ret begrænset udvalg.
De anbefalede LG SJ 850 til 15000,-

Har bestilt Panasonic til 7000,-
Af PeterD
#259322
hani skrev:Det er første gang, at jeg køber elektronik på nettet.
Har været i den lokale forretning, de havde ikke skærmen og et ret begrænset udvalg.
De anbefalede LG SJ 850 til 15000,-


Har bestilt Panasonic til 7000,-

Hold nu op..De vil jo have folk betaler meget for noget som ikke er det bedste..

For de penge kan man jo få 55" OLED..
Af Basto
#259367
Man får virkelig meget for pengene.
Jeg har det og er meget tilfreds.
men igen smag og behag..
Jeg glæder mig til at høre hvad du Syntes om det. Når du får det i stuen..
Hvad angår de indstillinger af tv som anbefales på nettet.. Dem KU jeg ikke bruge..

Mvh Michael
Af Supergris
#259368
PeterD, lad nu være med, igen, at negligere betydningen af størrelsen på en skærm!

Hvis man er brændt varm på en 65", nytter det ikke at kigge på en 55", også selvom billedkvaliteten er en anelse bedre.
Hvis forskellen i billedkvalitet var som nat og dag, var det naturligvis en smal sag, at vælge den mindre skærm, men spørgsmålet er, hvor meget kvalitet, man er indstillet på, at gå ned, ved at gå op i størrelse, hvis budgettet er presset til grænsen? :)

Om man til samme pris, skal vælge en 55" OLED eller et 65" LCD afhænger helt af personlige præferencer og den placering tvét skal have, hvilket godt kan være et svært valg, men det er kun personen selv, der er i stand til, at tage beslutningen.

OP, du skal ikke være nervøs for, om du har valgt rigtigt.
Til prisen, er der ikke noget, der kan matche det på markedet i øjeblikket, og nok heller ikke i nærmeste fremtid...
Senest rettet af Supergris 22. okt 2017, 21:37, rettet i alt 2 gange.
Af PeterD
#259370
Supergris skrev:PeterD, lad nu være med, igen, at negligere betydningen af størrelsen på en skærm!

Om man til samme pris, skal vælge en 55" OLED eller et 65" LCD afhænger helt af personlige præferencer og den placering tvét skal have, hvilket godt kan være et svært valg, men det er kun personen selv, der er i stand til, at tage beslutningen.

OP, du skal ikke være nervøs for, om du har valgt rigtigt.
Til prisen, er der ikke noget, der kan matche det på markedet i øjeblikket, og nok heller ikke i nærmeste fremtid...
EX700 er et glimrende tv! Både kvalitetsmæssigt og til prisen og nok svær at komme uden om.

Enig, fokuserede nok mere på LG's IPS skærm overfor et VA/OLED..

I ved jo, jeg går efter kvalitet fremfor størrelse, men hvis man har plads så fint.

Hmm...OK det lyder altså bare lidt underligt :o 8-)
Af PeterD
#259372
Supergris skrev:Hvad er det, der lyder så underligt?
OK..Når du spørger direkte kan vi ligeså godt tage den :

Tænkte bare på sætningen. Det er ligesom: "Det er ikke størrelsen men gørelsen, altså hvor godt man præsterer".."Hellere små gajoler end store meloner" osv. osv.

OK det er søndag/weekend osv. osv.
Undskyld... :s :s O_O

Tilbage til elektronikken..
Af Supergris
#259374
Selvfølgelig er der en grænse for, hvor meget, man vil tolerere, at gå ned i billedkvalitet, når man går op i størrelse, hvilket kun er en ting, man behøver overveje, hvis budgettet er begrænset.

Hvilke kriterier folk har, når de vælger skærm, er forskellige, men størrelsen har utroligt meget at sige for oplevelsen, når du ser film eller spiller på din skærm.
Hvor grænsen går, når budgettet er begrænset, for hvornår man skal vælge hvad, er som sagt, op til den enkelte at bestemme.
Det vil altid være et svært valg, da kvalitet jo er svært at måle, men billedkvaliteten på en skærm som Panasonic EX700 er absolut godkendt for de fleste, og specielt i dette tilfælde, hvor budgettet slet ikke er til at overveje selv den mindste og billigste OLED-skærm, er valget nemt, synes jeg.