Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#258956
Jeg havde samme problem med mit Apple tv 4, - at atv ikke starter op af sig selv når jeg vælger hdmi inputtet via webos.
Og jeg kan dermed heller ikke styre atv med min magic Remote.
Cec er slået til på atv og system link eller tilsvarende er slået til på b6.
Som sagt havde jeg samme problem med atv 4, men det stoppede lige pludseligt og virkede derfra altid.
Jeg kan sagtens starte op med Apple remoten
Af CSP
#258978
Det samme problem er opstået på B7, forstår ikke hvorfor det pludseligt ikke virker mere... Og har tjekket det er ikke fordi der installeret en opdatering, så meget underligt!
Af bromberg
#259014
Er der en fix list til tvOS 11.1?

Jeg købte atv 4k alligevel trods megen modstand i virkeligheden.
Kæft jeg syntes det er håbløst med fast hdr/framerate.
Så det så jeg gerne en form for løsning på.
Er det overhovedet realistisk?

Tænd og sluk virker helt fint på mit b6 - men det aktiveres bare ikke:)
#259016
Jeg har ikke oplevet problemer med, at TV'et forbliver tændt når jeg slukker via ATV. Det er testet på et Sony, B&O og på et Samung-TV nu.
Af Rødtop
#259042
Samme beskrivelse her, men nogle gange virker det - andre ikke lg e6v & apple tv 4 k
jeg kan heller ikke finde ændringerne i opdateringen til den nye beta idenne uge :((
Af bromberg
#259052
Noget andet der undrer mig stort (og forekommer både atv 4 og 4k), er at jeg nogle ganske få gange har kunnet styre volumen på min Sonos playbase med Apple remoten. Mærkeligt fordi at jeg har sat playbasen op med min magic remote og mig bekendt kan playbase kun opsættes med en remote
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#259115
Rødtop skrev:Samme beskrivelse her, men nogle gange virker det - andre ikke lg e6v & apple tv 4 k
jeg kan heller ikke finde ændringerne i opdateringen til den nye beta idenne uge :((
Så fik jeg prøvet på min gamle Apple TV4. Jeg nåede lige at prøve, hvor den kørte tvOS 11 beta 1. Her opstod samme problem, altså at Apple TV kun slukkede LG E6 nogle gange.

Der lå en opdatering til en nyere tvOS 11 beta og den ser faktisk ud til at virke. Nu har jeg lige slukket og tændt LG E6 via Apple TV 6 gange i træk. Nu virker det tilsyneladende perfekt ligesom det plejede før tvOS 11.
Opdatering: Og nu prøvede jeg så lige igen, hvor det ikke ville virke... Suk...

Om det løser de andre problemer med HDMI CEC her i tråden, ved jeg ikke, men det ser da ud til at Apple ændrer et eller andet i CEC-forbindelsen med tvOS 11.