Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rotte
#258948
Jeg undskylder på forhånd, hvis dette spørgsmål er blevet stillet før, men med den teknologiske og prismæssige udvikling markedet har ændrer svarene sig jo tilsvarende hurtige.

Jeg er på udkig efter et 65’’ TV til at have i stuen. Det skal bruges til film, serier, fodbold og dagligt tv. Konsolspil har vi meget lidt af, og det vægtes ikke højt. Jeg har kigget lidt rundt i diverse butikker i byen, men det er utroligt svært at blive klog på billedet under de kunstige en butik nu har.

I håb om, at priserne falder yderligere har jeg en prisramme på omkring de 15.000 kr.
Indtil nu har jeg set på:

Samsung:
QE65Q7F - det så rigtig lækkert ud, men er desværre for dyrt (lige nu)
55MU7005 - det var lidt svært at vurdere i butikken - sælgeren var mere obs på at sælge mig et LG tv.

Sony:
65XE9005 - det så rigtig lækkert ud (jeg så dog ”kun” 49’’ udgaven)

LG:
65SJ850V - det så ud til at kunne være et godt valg, men jeg er bange for, at kildematerialet var noget overpoleret salgsmateriale. Jeg var faktisk imponeret over lyden, men jeg har et stereoanlæg til filmaftener, så det er mere ”nice-” end ”need to have” .
65SJ810V - Lidt som 850ern bare med dårligere lyd og lidt mindre pænt design (og 2000 kr. billigere)

Den sidste mulighed er, at gå ned i 55’’ og købe et OLED tv.

Pga. styresystemet er jeg ikke så interesseret i Panasonic.

Hvad ville I anbefale?
Af PeterD
#258957
BrianH skrev:
PeterD skrev:
Et Q7F koster 18K
18 Kelvin? :)
Ja, det skulle have været et smart ord for Kilo, altså 1000. Men er det ikke noget de unge, hurtige og smukke bruger? ;) O-O
Af Ghidora
#258960
Utroligt at vide hvad kelvin er men ikke kilo ;)

XE9005 skulle være det bedste LCD til prisen i år... Det er set under 14.000.

Det er nok også det billigste LCD med brugbar HDR.

55" og 75" udgaverne har lige været på bud... Gad vide om ikke 65" kommer det snart også?

OLED i 65" er jo en del dyrere end de 15.000. hvis du syntes 65" er det korrekte for dig så hjælper det jo ikke at gå ned i størrelse for at få OLED.
Af BrianH
#258964
PeterD skrev:
BrianH skrev:
PeterD skrev:
Et Q7F koster 18K
18 Kelvin? :)
Ja, det skulle have været et smart ord for Kilo, altså 1000. Men er det ikke noget de unge, hurtige og smukke bruger? ;) O-O

Nååår :)
kilo er med lille k, kelvin er med stort K
Det er ligesom M er mega og m er milli
Af Coolsmarti
#258967
Skal det være nu og her at du skal købe? Jeg går selv og venter på at man kan få et 65" OLED til 15000 kr., håber det kommer i nærheden henover vinteren.
Har et 3 år gammelt 65" LG nu og nægter at gå ned i størrelse :-)
Af Ludo
#258971
Nååår :)
kilo er med lille k, kelvin er med stort K
Det er ligesom M er mega og m er milli
Tak for det tip. Nu forstår jeg endelig, hvad det betyder.

For 15.000 kr. skal det i hvert fald være et 4 kelvin TV.
Af barslund69
#259045
jeg vil vælge 65XE9005 fedt tv
Var inde i den lokale Sony center i Ålborg i sidste uge han vil sælge mig det til 13200kr men valgte at køb det i 75" i stedet på tilbud i power.

Har nu testet det siden i Fredags med alm tv ,Netflix, video og ikke mindst sport
Rigtig godt billede Utroligt godt med sort i sort billede selv om det er et LCD tv.
Rigtig godt til Sport ingen hakken eller de typisk fejl nogle tv har med Vertical Banding eller clouding osv