Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af puffe
#258932
Hej..
Jeg skal ud at finde nyt tv. Krav 65" og bedst muligt visning af indhold fra NAS samt Netflix.

Har et godt øje til: lg 65uh750v

Black Friday er jo lige om hjørnet, så bør jeg vente og se om der dukker bedre op??

På forhånd tak for indput!
Af PeterD
#258958
puffe skrev:Hej..
Jeg skal ud at finde nyt tv. Krav 65" og bedst muligt visning af indhold fra NAS samt Netflix.

Har et godt øje til: lg 65uh750v

Black Friday er jo lige om hjørnet, så bør jeg vente og se om der dukker bedre op??

På forhånd tak for indput!
Så skal der vidst lidt flere gryn i gryden rnd 7000 kr hvis du vil have noget ordentligt og noget der for alvor rykker.. 8-)


Men de bedste bud må være:

KU6405 til 9777 kr.
EX700 til 7000 kr (åbenbart specialtilbud)
XE8505 til 9999 kr.
MU6175 til 8000 kr. (Udsolgt hos Power.dk og ellers er det nogle mindre kendte firmaer som ifg. Pricerunner har skærmen til OK pris)

Hold dig til de mest kendte steder og netbutikker hvis skærmene skal retuneres/ du har spørgsmål osv.

LG kører med IPS panel hvor de fleste andre kører med VA panel...som, hvis du sidder ligefor skærmen, giver bedste billed og andre fordele
(orker ikke at gentage Migselv hver gang).

Ved ikke om IPS er billigere at fremstille men hvis du gamer rigtig meget er det måske en fordel, men herinde er fokus på billedkvalitet pr. krone (altså farver og alt det andet shit'e)
Senest rettet af PeterD 17. okt 2017, 14:54, rettet i alt 1 gang.
Af Mac
#258959
PeterD skrev:
Så skal der vidst lidt flere gryn i gryden hvis du vil have noget ordentligt.. 8-)
Det er vidst ikke helt korrekt... Jeg følger godt nok kun med fordi jeg leder efter præcis det samme, og ikke har forstand på fjernsyn, men han beder om råd til bedste valg i prisklassen 7-9000 kr.

Panasonic EX700 er på tilbud til 6999 kr:
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

Det fik jeg anbefalet, jeg har valgt det fra pga. Smart TV funktionen vidst ikke er optimal.

Flatpanels test af selvsamme:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1494309399
Af Mac
#258963
Ghidora skrev:Til 6999 er pana'en dog utroligt meget tv for pengene...

Man kan jo altid smide en Apple tv eller Chromecast i selv :)
Det havde jeg overvejet, men må erkende at en af de primære grunde til at jeg vil have nyt, er for at gøre det simpelt. Så jeg vil have en ordentlig Smart TV funktion, vægter det ganske enkelt for højt.

Mit personlige håb er et Samsung MU7005 eller Sony XE85 på tilbud Black Friday.
Af PeterD
#258965
Mac skrev:
PeterD skrev:
Så skal der vidst lidt flere gryn i gryden hvis du vil have noget ordentligt.. 8-)
Det er vidst ikke helt korrekt... Jeg følger godt nok kun med fordi jeg leder efter præcis det samme, og ikke har forstand på fjernsyn, men han beder om råd til bedste valg i prisklassen 7-9000 kr.

Panasonic EX700 er på tilbud til 6999 kr:
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

Det fik jeg anbefalet, jeg har valgt det fra pga. Smart TV funktionen vidst ikke er optimal.

Flatpanels test af selvsamme:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1494309399
Det så rigtig nok..

EX700 kører lige nu til Champagnepris og det ER en god skærm fordi den har VA Panel..og kvaliteten burde ikke fejle noget.

Igen: Sådan ser det ud når det er pakket ud (fra 5.54)
https://m.youtube.com/watch?t=477s&v=Yven0r0e19s

Lidt ligesom da Elgiganten? kørte med et Supergodt tilbud på Sony X8505B for et par år siden..

Panasonic leverer rigtig gode skærme (for det meste) fordi billedet er ofte i orden. Deres Plasma skærme og DX, samt tidligere EX fik OK anmeldelser for et velafbalanceret billed. Det er som om de lige skruer lidt ekstra på knapperne men det mærke er ikke så ofte på tilbud som feks LG, Philips og Samsung .(Nu er det åbenbart svært at skaffe et godt Sony tv i butikkerne har man hørt..Derfor Pricerunner.dk)
Af PeterD
#258966
65"Sony XE85 ligger lige pt på 10.300 kr hos Wupti/Power og 9999 hos Elgiganten..

Den burde inden længe komme under 9000 kr...

MU7005 ligger til 11.500 krHifi klub og 11.700 kr i Power. De burde også kunne presses hvis man charmerer sig lidt ind..

Lidt afslag i prisen er bedre end intet salg.
Af puffe
#259019
Tak for jeres indput! Jeg så Sony XE85 i Elgiganten i aktion og er ret imponeret over billedet. Det eneste er at anmedelserne rundt omkring er lidt lunkne.

Tror jeg venter og ser hvad Black Friday kan diske op med i OLED segmentet.
Af Grandahl
#259021
Til 9000kr dukker der nok ikke et 65” OLED op Black Friday, men det kan være du vil smide flere penge i puljen?

Af mulige tv, så prøv at holde øje med Sony XE 9005, måske der kommer knaldtilbud på den. Den er jeg selv ret begejstret for.
Af Supergris
#259044
At fravælge et tv, i denne prisklasse, pga. smart-tv-delen, er ikke særlig smart. :)

Du skal op i de bedre modeller, før de har nok processorkraft til, at de er værd at bruge i det daglige.
De apps, der er, fungerer som oftest ret dårligt, og det er begrænset hvilke formater, codecs og undertekster, de understøtter.
De fleste vil være langt bedre tjent med en ekstern boks, og de fylder altså ikke ret meget, kan ofte skjules og forbindes via et enkelt HDMI-kabel.
Mange fjernbetjeninger kan programmeres, så de også kan styre en boks, ellers koster en universal-fjernbetjening ikke mange basseører, som kan styre alle ens apparater...
Af puffe
#259071
Igen tak for indput ?

Tænker nu stadig at jeg venter og ser. Priserne er trods alt i frit fald i øjeblikket.

Favoritter lige nu: mu7005, xe9005 og så Panasonic ex700