Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#257847
Nu har jeg haft mit nye tv i en weekend og jeg er både meget tilfreds og meget utilfreds. Billede og ambilight er super. Men har følgende problemer. Det frustrerende er, at jeg ikke aner hvor mange af dem kan løses. Men here goes :
- chromecast virker sporadisk. Caster om formiddagen. Om eftermiddagen når ingen casts igennem. Helt ubrugeligt.
- ingen chromecast I 4k - jeg syntes at jeg havde læst det kom med den patch der netop var rullet ud? Jeg har ikke fået nogen patch.
- små hak og lyd scratch og blip lyde i video. Graden er forskellig, men en serie der ikke havde det lørdag morgen har det så søndag formiddag på samme scene (stream fra Netflix). Det kan også optræde på video fra pc streaming.
- hdr Netflix glitcher I lyden, Cosmos på Netflix har små sjældne stutter hak, BBC Africa dokumentar I ringe 1080p har lyd og billede hak.
- kan ikke afspille mkv fra pcen i 4k. Det er sikker på noget codecs og format og sikkert ikke fjernsynets skyld. Havde bare håbet... YouTube kører fint, men jeg kan ikke bruge min telefon for chromecast er nede.
Fjernbetjeningen kan ikke paires med tvet. Hold pair knappen nede i tre sekunder men tv reagerer ikke. Har opgivet.

Så opsummerende så er der ind til videre intet der fungerer stabilt. Jeg bliver nervøs for om hardwaren/softwaren er god nok til at afspille uden glitches på video eller lyd. Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op, men jeg gemmer emballagen så jeg kan benytte min returret. Skønt tv ellers
#257850
Jeg synes du er lidt unfair overfor dit tv, selvom det kunne være årsagen til flere af problemerne, så kan de også være dine :(

- Chromecast virker og så virker det ikke senere på dagen? Har du flere enheder aktive på wifi senere på dagen?
- hak og lyd fejl kan jo være din router, din internet forbindelse som fejler, og netflix går selvf. i selvsving. Dertil må du prøve et alternativ som din mobil i hotspot og så streame netflix over wifi hvis du altså har 4G derpå, så ser du da om det kører bedre. og kan måske præcisere fejl på din egen router med det og ikke tv.
- ringe hd billede og lyd er igen tilbage til bitrate og netflix vil jo tilpasse til din båndbredde tilgængelig ikke den du har.
- 4k fra PC er et jo som du siger, ikke tv't skyld, den må du redde på pc før du prøver tv :)
- hvis fjernbetjening ikke virker, hvordan har du så formået at bruge tv sådan rigtigt indtil nu?

Men sidst, havde du valgt Sony eller LG, så var du måske bedre stillet , måske ikke, nogle af problemerne er jo ikke tv fejl.
#257852
Min tlf crashede halvvejs i et langt svar så nu skriver jeg den korte version. Men tak for svar i hvert fald :)
- vi bruger pc og to telefoner til Chrome cast. Jeg ved ikke hvad mere jeg kan tilføje andet end at det ikke virker, hverken efter reboot af chrome cast eller TV eller telefon.
- måske skyldes skrat og blip lyde netværket. Jeg prøver at lave et Hotspot i morgen og ser om det hjælper.
- billedkvalitet fejler ikke noget. Lav bitrate giver dårlig kvalitet og høj giver god. Jeg mener at små hak og blip optræder uafhængigt af filen/video. Det oplevede jeg aldrig på mit Panasonic plasma tv med chromecast 2. 4k signal starter på 7.5mbps på netflix og lander så på 14mbps. Ingen problemer med at kvaliteten falder / buffering
- jeg har kabel mellem tv og router. Og samtidig wifi så chromecast kan forbinde. 100/25mbit. Kan dog kun forbinde TV til 2.4ghz net. Ved ikke om det gør nogen forskel.
- fjernbetjeningen virker, men ikke voice og ikke hele qwerty tastatur på bagsiden, fordi jeg ikke kan gennemføre pairing.
#258196
Hej jeg har bestilt POS9002, men kan ikke læse mig frem til hvor tæt på vægen det må hænge, for at Ambilight virker optimalt, der står kun at det max må være 15 cm fra vægen.
Nogen erfaring eller viden om dette?
Jeg kunne godt tænke mig et beslag som hænger 1 cm fra vægen, men har vel efterhånden fundet ud af det er for tæt, så er jeg fundet et som hænger 2,7 cm fra vægen, men er det langt nok fra?
#258202
carsten.pedersen skrev:Hej jeg har bestilt POS9002, men kan ikke læse mig frem til hvor tæt på vægen det må hænge, for at Ambilight virker optimalt, der står kun at det max må være 15 cm fra vægen.
Nogen erfaring eller viden om dette?
Jeg kunne godt tænke mig et beslag som hænger 1 cm fra vægen, men har vel efterhånden fundet ud af det er for tæt, så er jeg fundet et som hænger 2,7 cm fra vægen, men er det langt nok fra?
Hej Carsten

Efter min bedste overbevisning, så kan du hænge det så tæt på væggen som overhovedet muligt. Teknikkassen på den nederste del af skærmen skaber under alle omstændigheder lidt afstand. Se evt. billeder i anmeldelsen her på siden.
#258214
Philps anbefaler mig at det skal hænge mindst 5 cm fra vægen, men jeg kan bar eikke finde ud af om det er fra led, for eller bag kant.

Svar fra Philps:
Det er individuelt hvor meget en kunde vil have Ambilighten skal kunne lyse op på væggen. Men skal du have en ca. afstand vil jeg sige 5cm som minimum.
Hvorfor jeg anbefaler dig at bruge afstandstykkerne til dit tynde vægbeslag, er at TV'et vil komme for tæt på væggen, hvilket betyder at du ikke får udnyttet Ambilighten særlig godt. Med dette menes at du kun vil få en smal aura på blot nogle få cm, også en skarp kant af lyset, da lyset ikke kan sprede sig yderligere grundet den korte afstand. Med afstandstykkerne får du TV'et 1 cm længere ud, og derfor vil du få en meget bedre/større aura med en blødere overgang fra Ambilighten til væggen.
Håber dette er svar? :)
#258257
Har haft vores POS9002 i 3 uger nu, og kan ikke genkende problemerne som OP omtaler..
Er ovenud tilfreds og synes virkelig det gør et super arbejde..
Jeg er på Android 7, men har ikke testet chromecast i 4K..

Det eneste problem jeg har, er dog at det virker som om, at billedet bliver strukket.. har ikke gjort det store ved det dog.


Er der nogle der har henvendt sig til Philips ang den let buet skærm?
#258258
daniel.petersen skrev: Jeg er på Android 7, men har ikke testet chromecast i 4K..
Har du gjort noget bestemt for at opdatere til Android 7?

Jeg opdaterede min POS9002's software for en uge siden, og kører nu på en version, der blev lavet 31/8. Men Android TV er stadig version 6.
#258426
Hej vil en af jer kunne svare mig på følgende.

1.jeg oplever mit philips pus9002 er langtsomt(feks når man er inde på viaplay og skal skrive så reagere den ikke med det samme?

2. JEg har svært ved at pair den nogle gange (holder den inde i 3 sek, men synes ik det virker.

3. Når jeg så har pairet den og jeg så vælger at bruge tasturet bag på, så efter jeg har trykket 2 bogstaver så vil den ikke skrive, så skal man trykke ok eller bevæg pilene op og ned og fortsætte.

4. Hvordan får jeg det optimale ud af mit pus9002(både billedkvalitet, eller omkring apps osv)

udover det er jeg glad for tv'et.
#258468
güven.güven skrev:Hej vil en af jer kunne svare mig på følgende.

1.jeg oplever mit philips pus9002 er langtsomt(feks når man er inde på viaplay og skal skrive så reagere den ikke med det samme?

2. JEg har svært ved at pair den nogle gange (holder den inde i 3 sek, men synes ik det virker.

3. Når jeg så har pairet den og jeg så vælger at bruge tasturet bag på, så efter jeg har trykket 2 bogstaver så vil den ikke skrive, så skal man trykke ok eller bevæg pilene op og ned og fortsætte.

4. Hvordan får jeg det optimale ud af mit pus9002(både billedkvalitet, eller omkring apps osv)

udover det er jeg glad for tv'et.
Mange adresserer fejlagtigt diverse problemer til TV’ et . Men kildesignalet er altså VIGTIGT !
Man får det optimale ud af sit korrekt indstillede TV,ved af afspille bluray .
HD kanaler fra YouSee - via deres boks - er mig bekendt et af det bedste TV signaler man finder ( - når installationen ellers er iorden) .
Alle signalkilder som streaming,kabel-tv, boxer osv - er ukendte størrelser, som kan afstedkomme alverdens issues .
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 36