Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#269518
Hej

Er der andre der har problemer med stutter når man streamer film fra de indbyggede apps (Google play og netflix)?
Jeg får variende stutter, når jeg ser en film. Det varer lige i nogle få frames, og så går der måske 30-40 sekunder før det kommer igen, måske også mere.
Jeg kører WiFI, da jeg ikke lige har mulighed for at trække et kabel, som fjernsynet står nu (Kablet ville skulle løbe langs gulvet, og det synes jeg ikke er en god ide med en lille dreng der kravler rundt).
Jeg ved ikke om det er WiFi der gør det, men jeg synes det er lidt surt, hvis den ikke kan trække almindelig HD content.

Jeg kunne se hele Jessica Jones sæson 2 (4k HDR), uden at lægge mærke til stutter.
Men Justice league fra google play, stutter helt vildt.

Andre der har oplevet det samme ?
Ville en Nvidia shield afhjælpe problemet, hvis det ikke er netværks relateret? (tænker det kan være softwaren på TV'et der ikke er helt god)
#269563
vi har før talt om manglende lyd til anlæg fra you tube app ,(får kun lyd fra TV højtalere internt pt.) har prøvet at tilslutte et optisk kabel fra tv til receiver med negativ resultat.
Har, synes jeg, prøvet alle mulige indst. på tv og receiver, tror efterhånden at det en fejl
i appen, har i andre problemer med det?
#269604
karuso skrev:vi har før talt om manglende lyd til anlæg fra you tube app ,(får kun lyd fra TV højtalere internt pt.) har prøvet at tilslutte et optisk kabel fra tv til receiver med negativ resultat.
Har, synes jeg, prøvet alle mulige indst. på tv og receiver, tror efterhånden at det en fejl
i appen, har i andre problemer med det?
har geninstalleret og nu virker det :)
#269653
Jeg fandt tilfældigvis ud af hvordan jeg skulle løse mit problem med input info.
I vanlig Philips-logik skal der trykkes på option knappen og ikke info knappen for at få info?
Tror info knappen er til programinfo.

Bare hvis der er andre der kan bruge det til noget. :)
#269826
nå lidt mere til arc feuletonen, byttede om til input 2 på tv uden held, bestilte så et optisk
kabel som jeg ikke har fået endnu, men prøvede lige igen om der var lyd til anlæg, og sørme det var der, så nu fungerer det igen, nu må jeg se om det er vedvarende, det er åbenbart et handshake issue. Så får jeg da et optisk kabel jeg kan anvende hvis det sker igen.
#270787
karuso skrev:trixter jeg har det samme her, vil prøve med et optisk kabel fra tv til forstærker.
så har jeg prøvet
optisk kabel med negativt resultat, har sat lyden i receiver til optisk og hdmilydsystem i tv, geninstall.tv geninstall.microprocesser i receiver uden resultat, ARC du bare ikke fra tv aps. Jeg har fået det til at virke sporadisk, men næste gang jeg prøver så dur det ikke, over de tv indbyggede
højtaler ingen problemer, håber phillips får det ordnet med en
firmware opdate. har i andre problemer?
ellers et fantastisk tv
#270789
Jeg kører med et simpelt setup: Alt indgående indhold kører på, eller er sat direkte til, fjernsynet, som derefter spytter lyd videre til min forstærker via et optisk kabel.

Det har virket upåklageligt, undtaget en enkelt gang, hvor lyd ikke blev afspillet. Det var lige meget om det var fra min Xbox eller en app på fjernsynet - ingen lyd.
Jeg løste det med en genstart af Android OS'et på fjernsynet. Det gjorde jeg ved:
1) Slukke fjernsynet normalt.
2) Vente lidt tid indtil pixel refresh er færdigt. Kan ikke huske hvor lang tid det tager. Jeg lavede noget andet en times tid.
3) Slukke for strømmen til fjernsynet og vente et lille minuts tid
4) Sætte strøm til og tænde fjernsynet.

Når fjernsynet starter op igen vil du se en farverig Android opstartsanimation, man ellers ikke ser når man normalt tænder fjernsynet.

Det lyder godt nok ikke helt som det samme problem, du har. Men det er et kan være et forsøg værd.
#270796
Jeg husker ikke om Philips har samme mulighed, men på Sonys Android-version kan du åbne indstillingerne og lave en reboot af Android, som gør det samme som du beskriver her. På deres remote kan man også tvinge det samme igennem ved at holde power-knappen nede i 10 sekunder.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 36