Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#257924
Torben Rasmussen skrev:Philips havde dem selv monteret helt tæt på væggen på messerne, så det skulle nok virke.
Og hvad med den højtaler der sidder bag på, ved ikke hvor tæt den må komme på vægen.
#257934
Torben Rasmussen skrev:Hvad er bekymringen?
Hvor tæt tvét på komme på vægen uden at ødelægge Ambilight oplevelsen.
Og hvor tæt det må komme på vægen uden at ødelægge lyden på den højtaler der spiller bag ude.
Af KBW
#257935
Torben Rasmussen skrev:
jesper.vester skrev:Ok. Tak for præcisering :-)
Ahh, vent. Vi taler forbi hinanden. Det er LG B7 jeg taler om. Det er Perfect Natural Motion der skal slås helt fra på Philips. Clear Motion skal stå til Minimum.

Hej Torben

Har Jeres anbefaling for de forskellige LG oled tv’s TruMotion indstillinger ikke forandret sig en del med tiden? Er anbefalingerne forskellige fra model til model? Ændrer de sig med firmwareopdateringer, er der en overordnet konklusion? 8-)
Af KBW
#257956
Torben Rasmussen skrev:De har ikke ændret sig. Vi har altid anbefalet, at det slås fra.


Hmpf Torben :(

LG E7 Fra
LG E6 Bruger Fra/Bruger (0,7)
LG EG960V Bruger (0,7)
LG buet Bruger (0,0)
LG fladt Bruger (0,0)
EC 930 Bruger (0,5)

Og så mener jeg også at kunne huske at du og Rasmus har været uenige herom. :(
#258105
jesper.vester skrev:Ved visning af materialer med meget bevægelse, eks. fodbold på viaplay eller kabel, anes der en smule slør omkring objekter i bevægelse (spillere, bold mv.) Jeg ved ikke hvad dette fagteknisk hedder eller om det skyldes kildematerialet, men jeg vil gerne vide om man på nogen måder kan forsøge at mindske det?
Når du allerede har ClearMotion aktiveret, og hvis Natural Motion er slået fra, så kan det sagtens være den slør, som ligger i kildematerialet. Indtil man overgår til optagelser ved højere billedfrekvenser, vil indholdet blive ved med at have iboende slør. Ellers ville video ligne et slideshow af stillbilleder.
jesper.vester skrev:Har I kalibreret spil profilen anderledes end den generelle anbefaling på ISF-profilerne?
Desværre er der ofte lidt færre håndtag at trække i, hvad angår spilprofilen, så man kan ikke nå helt samme farvekorrekthed.

Et godt tip til at sænke forsinkelsen på signaler ved brug af de andre profiler er dog at slå alle de dynamiske kredsløb fra. Det vil helt automatisk give færre "loops" i signalvejen og derfor sænke input lag. De klart største syndere i denne forbindelse er "motion interpolation"-systemer (hos Philips er det Natural Motion).
jesper.vester skrev:I kalibreringsoversigten fremgår contrast som 40/60. Betyder det at der her anbefales en forskel mellem ISF-day og ISF-night? Og hvor skal kontrasten i så fald være størst?
Jeg havde fået byttet rundt på dem. Det skulle være 60 / 40 og er rettet i tabellen.
#258161
jesper.vester skrev:
Torben Rasmussen skrev:
jesper.vester skrev:Ok. Tak for præcisering :-)
Ahh, vent. Vi taler forbi hinanden. Det er LG B7 jeg taler om. Det er Perfect Natural Motion der skal slås helt fra på Philips. Clear Motion skal stå til Minimum.
Ok. Så er det på plads :-)
Hej Jesper,
Hvordan blev resultatet da du fik rettet indstillingerne?
Er du tilfreds med fodbold på tv'et?