Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ReneLarsen
#257241
Hej,
Jeg står og skal til at købe et tv til stuen og er begrænset af en væg på 100cm (43")
Jeg har kig på et LG43uj701v, men min ekspertise på området er desværre meget begrænset i modsætning til jer herinde :) kan i foreslå et alternativ eller bekræfte mig i det er et godt/ok køb til pengene? Her tænker jeg også hvad apps angår.
Mvh Rene
Af PeterD
#257265
Mener det har IPS skærm så med mindre du ikke sidder ligefor er et VA panel et bere valg..bla. Bedre til at vise farven sort..

Men både Samsung, Sony og Panasonic koster desværre +2000 mere..
Af Grandahl
#257269
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

Når smart tv er noget du sætter pris på kunne denne Samsung være et alternativ, Tizen fungere godt, men det gør Web Os nu også..

Denne har va panel og har derfor et bedre billede end Lg´en, der dog har bredere betragtningsvinkler.
Af PeterD
#257276
Grandahl skrev:https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

Når smart tv er noget du sætter pris på kunne denne Samsung være et alternativ, Tizen fungere godt, men det gør Web Os nu også..

Denne har va panel og har derfor et bedre billede end Lg´en, der dog har bredere betragtningsvinkler.
Det er nok det bedste tvtilbud i prisklassen i øjeblikket..
Af donoester
#257281
VA-paneler i små størrelser, i hvert fald i 2015 og dem jeg så (Sony og Pana), dengang jeg skulle finde noget i samme størrelse var faktisk temmeligt ringe - meget snævre betragningsvinkler end hvad jeg så på 55"+-skærme med VA panel. Måske har pixel-størrelsen negativ indflydelse, eller også gør de det bevidst dårligere for at spare - det er ikke de små skærmstørrelser der har "top-prioritet".

Så dit valg står mellem muligvis helt elendige betragtningsvinkler og super sortniveau, eller bredere betragningsvinkler og dårligere sortniveau. Pick your poison :D
Af Grandahl
#257289
Ved nu ikke, jeg har et Sony W605 40” fra 2014, den blev anskaffet til 2800 kr Black friday, jeg synes stadig den dag i dag, at jeg har fået utrolig meget godt billed for de penge..

jeg skyndte mig at købe en til i julegave til min mor, hun er ligeledes stadig godt tilpas med den.. Jeg ved godt hun altid sammenligner den med den Phillips 24” billedrør hun købte i 82 til små 10000kr, og finder derfor selvfølgelig w605 som sendt fra himlen ?