Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#257055
Hej folket.
Jeg står overfor et køb jeg ikke kan finde hoved eller hale i.
Jeg fandt et tilbud på Sony kd65xe8505bae til 9.999,- og bestilte Det hos power.dk da jeg kommer for at hente det, viser det sig at de har kommet til at sælge det til en anden. Jeg kunne så vente en uge mere på dette tv eller acceptere et tilbud på LG 65sj850vaen på 12.888,-

Han fik mig overtalt til LG, men bliver mere og mere i tvivl. LG har 200Hz mens Sony har 100Hz. Sony har indbygget chromecast, LG noget der skulle ligne, men er det lige så godt? Er det de ekstra mønter værd? Eller burde jeg benytte mig af de 14 dages fuld returret de har.

Jeg takker ydmygt på forhånd, og glæder mig til at blive klogere på en nøgtern anbefaling.

Mvh Jon, den forvirrede :s
Af Mfede
#257056
Af de to ville jeg tage Sonyen.
Drop det med hz. Det er ligegyldigt i denne sammenhæng.
LG-skærmen har IPS-panel, som giver dårligere sortniveau, men bredere betragtningsvinkler. Sidder du nogenlunde lige for tv'et er Sony-modellen et bedre valg.
Af Grandahl
#257059
Enig med Mfede, selv om de havde kostet det samme havde jeg stadig valgt XE8505, grundet det bedre billede i panelet.
Brugeravatar
Af bbplayer
#257064
Jeg tror nu også du skal returnere det, Sony'n er nok det bedste , eller også går du ned i 55" og finder en B6 OLED eller lægger lidt mere og får en B7 :)
#257067
Tak for jeres indblik. Som tillæg kan jeg fortælle at jeg også kommer til at game på det og at det ikke altid er lige for jeg/vi sidder for det herhjemme. Jeg har kammerat med Samsung 55" es8005 det "hakker" let når man gamer fifa feks. Eller ser fodbold, hvilke jeg også godt kan li. Så det vil jeg helt undgå så vidt det er muligt. Men stue er forholdsvis Hvid men med mørklægningsgardiner, og har ca 4 meter hen til tv'et. Jeg streamer alt hvad jeg ser, så det kommer til at være over Wi-Fi. Har disse nogen betydning?
#257069
Jeg kan også læse herinde på flatpanels at LG'eren har vundet eisa awarden for bedste LCD tv. Er det noget der er hold i eller har der været ugler i mosen. Det selvfølgelig svært at vide.

Bbplayer har godt overvejet at gå 10 tommer ned og over til oled, jeg var bare opsat på et 65" synes bare der er langt hen til tv'et i vores nye hus, desuden var mit Max beløb på 12.000,- så jeg er egentlig allerede over ? argh hjernen vrider sig ?
Af Grandahl
#257077
Ja 4 meter er langt væk for en 55" det har du ret i. OLEDén har en lavere input til spil, jeg er lidt usikker på hvor sonyén ligger der? De håndterer begge bevægelser ok, sony er dog lidt bedre til det. Betragtningsvinkler er ikke et issue for en OLED, den er skarp alle steder fra.

Jeg tror alligevel de 4 meter hen til dit tv havde gjort udslaget om en 65" for mig. Og Eisa Award eller ej, der havde jeg klart valgt XE85
Af esef
#257095
Haha, "Kommet til at sælge det til en anden". Power (og Elgiganten) er kendte for at pushe LG tv ved enhver given lejlighed da de simpelthen har større avancer på disse TV. Du er blevet snydt.
#257232
Mange tak alle sammen, der er vidst ikke så meget tvivl, det er sony'en fer anbefales. Og esef har også læst det du siger et eller andet sted, men derfor kan mam godt høre folket om deres mening. Hvis man ligger mærke til det så er LG også sat op flot til udstilling og de andre sådan lidt for sig.