Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Link
#256948
Hej igen, nu opretter jeg et nyt emne i forlængelse af det igår, eftersom jeg fik gode råd fra jer alle!

Det er sådan, at jeg endte med at købe et LG 60SJ85 istedet, da det virkede til at være det bedste valg da jeg stod nede hos power, fik det desuden til en pris af 10.500 (som var 500 kr mere, end 55").

Nu er jeg dog kommet lidt i tvivl igen. Jeg har sat fjernsynet til og det virker umiddelbart meget fint og især til behovet.

Dog er der nogle kanaler, som ikke virker til at være af særlig god kvalitet. Jeg formoder, at det skyldes, at de blot ikke bliver udbudt i bedre kvalitet. Det samme gør sig også gældende med noget af det udvalg Netflix har i 4K; det virker som om at noget af indholdet bare står skarpere, hvor en serie f.eks som Black mirror ikke er ligesåvel.

Jeg er som sagt ikke den største haj inde for feltet, og ville derfor høre jer om det er tilfældet? Vil dette problem være til stede, hvis jeg købet er OLED fjernsyn istedet? Kan f. eks se et LG OLED55B6V til salg for 13.000 og jeg har jo 14 dages returret.

Hvad siger i til det hele, og vil i mene 60SJ85 generelt set, er et godt køb?

Mange tak på forhånd
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#256950
Mht. Netflix har du så deres dyreste abonnement? Det kræves for at kunne streame 4K HDR fra Netflix. Ellers får du HD.

Jeg kan se på din tidligere tråd, at du allerede har rykket budgettet en del op. Jeg ved ikke, hvor din smertegrænse ligger, men jeg vil sige det sådan, at når du sammenligner 60SJ850 med OLED55B6V, så sammenligner vi i praksis billedkvalitet som er under middel med billedkvalitet, som er tæt på markedets bedste. Jeg ville ikke tøve med at købe sidstnævnte, men det kommer naturligvis an på dit behov. Med SJ850 får du et 4K-tv, som reelt ikke kan gengive HDR (High Dynamic Range). Med B6 får du HDR med i puljen og vil så at sige kunne nyde fordel af tv'et flere år frem i tiden.

Igen, det kommer an på dine behov. Tv-kanalerne rykker ikke lige så hurtigt på 4K og HDR, som f.eks. streaming eller skiver.
Af Link
#256956
Tak for dit svar Rasmus, du har overbevist mig om at hæve mit budget og investerer i et OLED fjernsyn istedet.

Det er selvfølgelig ærgerligt at bruge så mange penge på et fjernsyn, der er under middel med billedekvalitet. Jeg ville egentlig ikke bruge så mange penge på fjernsyn, men det nok klogere at investerer i et bedre fjernsyn, nu når jeg alligevel er igang.

Hvis jeg hæver mit budget til mellem 13.000 - 20.000, hvilket OLED fjernsyn kan du anbefale, helst i 60 " hvis det overhovedet kan lade sig gøre i den prisklasse? (Der var vidst en af B'serien der skulle falde ned på 18.000, her i weekenden f. eks, lyden skulle bare ikke være så god som C?)
Af BrianH
#256958
Nu skal du også passe på ikke at lade dig lokke ud i en pris du fortryder. Hvis dette forum ikke eksisterede, ville du være lykkelig for det du lige har købt.
Får du et OLED i stedet, vil du om kort tid læse om noget nyt der er endnu bedre, og så vil du alligevel sidde med fornemmelsen af, at det du har givet 20.000,- for er middelmådigt.
Af KBW
#256967
OLED er super og klart kvalitetsforbedring, du kan hvilket som helst af 2016 eller 2017 modellerne, og tag dog et 65". Tidligere modeller har diverse problemer.
Af Link
#256968
BrianH du har selvfølgelig ret, at det er et markant spring fra mit oprindelig budget, og jeg ville sikkert ikke kunne se den store forskel (da jeg ikke er den store ekspert). Især når jeg ikke er vant til at bruge så mange penge på TV. Men vil hellere ikke bruge for mange penge på "udgået" teknologi.
Så håber jeg, at kunne beholde de i rigtig mange år.

Det hjælper selvfølgelig ikke på det, at man kan mærke sælgerne fyrer en masse vrøvl af for at få en til at købe, kalibrere og alt muligt.

Fik f. eks et tilbud på LG OLED65E7 til 25.000, som står til ca. 35.000. Det virker som en vild besparelse, men gør mig også lidt skeptisk, at man er villig til at gå så langt ned i pris. Er der en grund til dette?
Af Link
#256988
Hvad vil du så mene om tilbuddet på LG OLED65E7? Virker som et godt fjernsyn og har fået god anmeldelser her på siden også. Altså umiddelbart virker det til at være en stærk pris, med den besparelse? Eller skal jeg være skeptisk og lede efter andre alternativer? Vil gerne have 65" nemlig og hvis det kan gøres billigere/bedre, vil jeg selvfølgelig hellere det. 25.0000 bliver dog absolout maks.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#256997
Det er en fin pris. E6 nåede ned i 18000 sidste år, så E7 kommer nok heller ikke meget længere ned end dét. Black Friday er dog ikke langt væk...
Af Link
#256999
Ja, du har ret. Findes der noget OLED på markedet lige nu til under 25.000 med 65"? Har ikke selv kunne finde noget....
Af Beckham
#257000
Altså 25k er jo er jo rigtig mange penge. E7 er helt sikkert et super lækkert tv, men vil jeg måske nok også overveje om jeg kunne nøjes med mindre. Der findes jo mange fine tv derude til mindre penge. Tag f.eks. et Sony XE9005...det koster væsentlig mindre (16-17k), men er altså stadigvæk et super habilt tv.
Af PeterD
#257001
Beckham skrev:Altså 25k er jo er jo rigtig mange penge. E7 er helt sikkert et super lækkert tv, men vil jeg måske nok også overveje om jeg kunne nøjes med mindre. Der findes jo mange fine tv derude til mindre penge. Tag f.eks. et Sony XE9005...det koster væsentlig mindre (16-17k), men er altså stadigvæk et super habilt tv.
Igen denne video. Godt nok er det B7 og ikke E7 men sådan vises feks. sport:

https://m.youtube.com/watch?v=eoxsZbk8K-A
Af Supergris
#257003
Og nu kan man også bruge en video, der viser 2 tv, der er sat i "Dynamisk indstilling", til en hel masse, når man skal vurdere billedkvaliteten...

Ironi kan forekomme.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#257006
I dynamisk billedprofil. Useriøst... :D

LG OLED har ingen problemer med at vise sport. Jeg så så sent som i går FCK - Skive på en E6. Jeg ved ikke, hvordan denne myte er opstået, men hvis jeg skal gætte er det vel relateret til LGs TruMotion. Min anbefaling er at slå systemet fra.