Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#256915
Ja..den er ikke nem. Man kan lytte til en masse råd, men i sidste ende skal man jo selv træffe beslutningen..:-) Hvis vi er oppe at snakke de 20k, så hold evt. også øje med Sony XE93. Har selv købt sådan en og den er virkelig fremragende må jeg sige. Håndterer sport\fodbold suverænt. Den ligger så også stadigvæk lidt over de 20k for en 65", men burde jo også være en chance for at den kommer ned omkring de 20k omkring black friday.
Af nktnkt
#256916
Beckham skrev:Ja..den er ikke nem. Man kan lytte til en masse råd, men i sidste ende skal man jo selv træffe beslutningen..:-) Hvis vi er oppe at snakke de 20k, så hold evt. også øje med Sony XE93. Har selv købt sådan en og den er virkelig fremragende må jeg sige. Håndterer sport\fodbold suverænt. Den ligger så også stadigvæk lidt over de 20k for en 65", men burde jo også være en chance for at den kommer ned omkring de 20k omkring black friday.
Ja læste godt nok lidt i en gammel tråd hvor der var en nede i Hifi klubben (tror du var med i den tråd også) og se på de nye 4k tv i forhold til hans eget gamle LCD tv, hvor standard tv kanaler stod dårligere end hans gamle LCD tv.
men går ud fra det EX93 65 du har så gør det bedre/samme kvalitet på standard tv signaler end de gamle LCD tv?
Af Beckham
#256919
Ja..det lyder som en tråd jeg kunne være med i...:-) Anyway...jeg kom fra en 2014 Sony 8-serie. Den var jeg egentlig rigtig glad for, men vil sige at jeg føler virkelig jeg har taget et step up med XE93, også på almindelige HD tv-kanaler, og især når jeg ser fodbold. Synes den er virkelig stærk til at holde skarpheden i billedet når det går stærkt i kampen. Men generelt synes jeg bare den håndterer de fleste ting rigtig godt. 4K\HDR ser også virkelig god ud, selvom jeg godt ved at OLED vil kunne overgå den på dette punkt.
Af Mfede
#256920
Jeg er meget på linje med Grandahl.
Jeg gik fra et Panasonic plasma, som de fleste vurderer til at være bedre til bevægelse end LCD-tv. Ja, mit oled er en smule dårligere, men det er absolut ingen katastrofe.
Der er nogle fejl i LG's Web OS i forhold til trumotion. Jeg tror derfor, at en del har rodet rundt i indstillingerne og bagefter ikke har slået dem ordentligt fra. Det er nævnt i en anden tråd som jeg mener bromberg har startet. Hvis man ikke har fået slået trumotion ordentligt fra, kan bevægelse være helt forfærdeligt.
Fodbold og formel 1 i 4K på OLED er en fryd for øjet.
Af nktnkt
#256922
Må sige jeg godt nok er i tvivl med alle de argumenter for/imod - mere i tvivl end da jeg spurgte hvilket 65 tommer man skal gå efter.

Kan godt se de mange fordele ved Oled som bliver beskrevet , også designet, men på den anden side kan jeg også godt se fordelene ved LCD i forhold til sport/bevægelser, samt opskalering eller bare til visning af alm tv signaler, som jeg vil bruge 80% af tiden

pyha den er ikke nem når man har 20k og gerne vil opgradere fra samsung 46 tommer LCD 8005 fra 2011 - vil jo helst ikke blive skuffet - må være andre der har gjort sig erfaringer med samme behov som mig

som mfede skriver står 4k fodbold/formel 1 fantastisk på Oled, men det er ikke lige 4k jeg normalt vil se på viasat superliga og champions league fodbold

så det er lidt om man vil investere i fremtidens tv signal - og om man kan leve med at de dårlige SD signaler bliver blæst op og afsløret af et godt Oled TV og så i enkelte tilfælde blive blæst omkuld af hvad man kan få ud af et 4k signal eller generelt gode signaler

lidt som i hifi verdenen med højttalere/hovedtelefoner der er så gode at de afslører dårlige signaler med det samme og gode signaler ligeså
Af Beckham
#256924
Ja...den er ikke nem. Prøv at find et sted hvor du kan se skærmene med normalt tv signal. Det kan ofte lade sig gøre i Hifi klubben, men ved ikke om det gælder alle deres butikker.

Iøvrigt ja, det er 65" udgaven af XE93 jeg har.