Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MikkelJulin
#256669
Jeg står i den situation at jeg nok snart bliver den glade ejer af er af disse tv. Jeg vil have min skærm op at hænge så snart jeg får den for at undgå at junior vælter den, men jeg ved ikke hvilket jeg skal købe.

Har i nogle generelle tips til køb af ophæng eller et helt konkret bud?

På forhånd mange tak! :)
Af MikkelJulin
#256692
#thg - Den ser super fin ud! Er det ikke ærgeligt ikke at kunne hive den ud fra væggen?

#Decipher - Den er vild, men også 25% af mit fladskærms budget :P Jeg skal have noget billigere.
Af thg
#256693
MikkelJulin skrev:#thg - Den ser super fin ud! Er det ikke ærgeligt ikke at kunne hive den ud fra væggen?

#Decipher - Den er vild, men også 25% af mit fladskærms budget :P Jeg skal have noget billigere.
Det kommer an på hvor du sidder i forhold til tv'et! For mig er det vigtigt at det sidder så tæt som muligt på væggen, det er jo trods alt en fladskærm og min sofa står lige overfor tv'et!
Af MikkelJulin
#256728
Decipher skrev:Fair nok, men du kan bruge det de næste 20 år, så synes det er Investeringen værd :) Og der er indbygget kabel skjuler i armen.
God pointe! Det er helt sikkert en oplagt investering. Jeg ved at der følger en klumpet strømforsyning med til 9005, jeg ved ikke om den kommer i vejen for ophænget.
Af nktnkt
#256816
Lige mit spørgsmål omkring strømforsyning. THG skriver at denne kan dækkes bagved skærmen med det billige ophæng - men hvor langt er det sidste stykke så af kablet som skal føres til en stik kontakt..?
Af thg
#256817
nktnkt skrev:Lige mit spørgsmål omkring strømforsyning. THG skriver at denne kan dækkes bagved skærmen med det billige ophæng - men hvor langt er det sidste stykke så af kablet som skal føres til en stik kontakt..?
Der er god længde, men den snorer man jo bare sammen sætter i spænd - det er intet problem.

Det skal siges det er et 65XE9005 jeg har erfaringer med. Om det også gælder 55" og XE85 ved jeg ikke.
Af nktnkt
#256819
hej thg, det er også et 65XE 9005 jeg har i tankerne

jeg har ca 1 meter og 20cm ned til min stik kontakt under tv, så håber selve kablet efter strømforsyningen er så langt..?

sætter du strømforsyningen eller ligger du den bagved tv for oven eller for neden. Måske et mærkeligt spørgsmål, men bare lige for at høre hvordan du bar dig ad med det..?

Er meget tæt på at trykke på aftrækkeren til dette tv, har købt vægophænget, men vil lige være 120% på det med strømforsyningen og afstand på selve kablet efter strømforsyningen

Mange tak for hjælpen på forhånd

Nicolai
Af thg
#256821
nktnkt skrev:hej thg, det er også et 65XE 9005 jeg har i tankerne

jeg har ca 1 meter og 20cm ned til min stik kontakt under tv, så håber selve kablet efter strømforsyningen er så langt..?

sætter du strømforsyningen eller ligger du den bagved tv for oven eller for neden. Måske et mærkeligt spørgsmål, men bare lige for at høre hvordan du bar dig ad med det..?

Er meget tæt på at trykke på aftrækkeren til dette tv, har købt vægophænget, men vil lige være 120% på det med strømforsyningen og afstand på selve kablet efter strømforsyningen

Mange tak for hjælpen på forhånd

Nicolai

Kan ikke huske længden, men er det for kort, kan du ihvertfald for småpenge købe et længere kabel.

Min sidder med dobbeltklæbende tape i siden bagpå tv'et, lige over hvor strømstikket sættes ind i tv'et.
Af MikkelJulin
#256827
nktnkt skrev:hej thg, det er også et 65XE 9005 jeg har i tankerne

jeg har ca 1 meter og 20cm ned til min stik kontakt under tv, så håber selve kablet efter strømforsyningen er så langt..?

sætter du strømforsyningen eller ligger du den bagved tv for oven eller for neden. Måske et mærkeligt spørgsmål, men bare lige for at høre hvordan du bar dig ad med det..?

Er meget tæt på at trykke på aftrækkeren til dette tv, har købt vægophænget, men vil lige være 120% på det med strømforsyningen og afstand på selve kablet efter strømforsyningen

Mange tak for hjælpen på forhånd

Nicolai
Har du fundet et tilbud på det? Jeg vil selv gerne have en 55" i xe9005 modellen men er ret sikker på det snart bliver sat ned så tør ikke købe endnu.
Af nktnkt
#256832
MikkelJulin skrev:
nktnkt skrev:hej thg, det er også et 65XE 9005 jeg har i tankerne

jeg har ca 1 meter og 20cm ned til min stik kontakt under tv, så håber selve kablet efter strømforsyningen er så langt..?

sætter du strømforsyningen eller ligger du den bagved tv for oven eller for neden. Måske et mærkeligt spørgsmål, men bare lige for at høre hvordan du bar dig ad med det..?

Er meget tæt på at trykke på aftrækkeren til dette tv, har købt vægophænget, men vil lige være 120% på det med strømforsyningen og afstand på selve kablet efter strømforsyningen

Mange tak for hjælpen på forhånd

Nicolai
Har du fundet et tilbud på det? Jeg vil selv gerne have en 55" i xe9005 modellen men er ret sikker på det snart bliver sat ned så tør ikke købe endnu.
Nej ikke endnu - overvejer faktisk også et 65b7v og vil måske vente til det er faldet til en 20k så lige nu er jeg stand by




Sent from my iPhone using Tapatalk