Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jenssohl
#258367
jesperdv skrev:
Jenssohl skrev:Jeg kender til 3 med fejl her på flatpanels som har været omtalt incl. mit eget.
Jeg ved at der har været problemer med demo modeller hos forhandler, fordi at de slukker for alle tv på 230v.
- Hvad har du givet for dit tv?
- Har du fået speciel rabat ved 1 år medlem af tilbudsmail eller åbning af en ny butik?
- Har du altid kun slukket dit med fjernbetjeningen eller har du slukket for 230v på væggen.
vh. Jens Sohl.
Jeg slukker næsten altid med fjernbetjeningen, men når jeg har været på ferie er der også blevet slukket på stikontakten. Jeg købte tv´et i forbindelse med en åbning af en ny butik og fik det til 13.888,- Det er lidt svært at finde noget tilsvarende til den pris :(
Skærmen har 3 grund farver, rød, grøn og blå, med dem blandes de forskellige farver. Hvis alle 3 farver lyser, bliver skærmen hvid. Gul består af rød og grøn og derfor kan du se at det er den røde som mangler der hvor du har en grøn streg.

Da du har købt ved åbning af en ny butik, så går jeg ud fra at du har stået i kø, du har måske brugt en arbejdsdag til det, det må jo også have en pris. Den pris tog de med, sammen med fladskærmen, da de hentede den. Hvis du har prisen som Power normalt tog den dag (xx.xxxkr – 13.888kr) så får du de penge som du sparrede, som er lig med den betaling som du fik for en tabt arbejdsdag, timer i kø. Det er de penge som du skal se hvor meget du kan få af. Her gælder der kun god argumentation. Det er jo ikke din skyld at de har leveret et tv med fejl i, som først viser sig efter nogen tid.

Hvad du så vil have i stedet for en B7, C7 eller E7 ved jeg ikke. Jeg fik en 55C7 i stedet for en 55B6 + penge tilbage på min konto. Hvis du læser testen for 55b7 så konkluderer de at det grundlæggende er samme indmad i de forskellige typer. Power har ikke 55b7 på lager, men har 55C7 og 55E7.

God fornøjelse med din forhandling og lad os høre hvad det endte med.
Vh. Jens Sohl.
Af Basto
#258368
Det kan man da ikke kræve .. hvis vedkommende har ferie eller får penge af kommunen .. SkAl power så ha en mand ansat til at tjekke om kunden lyver ? I Min verden kan man ski da kun kræve Det beløb man har betalt refunderet .. om der er 1500 eller 5 i køen .. men lykkedes det at få penge for tabt arbejdsdag så giv endelig lyd .. det vil da være fantastisk
Af Jenssohl
#258371
Da du har købt ved åbning af en ny butik, så går jeg ud fra at du har stået i kø, du har måske brugt en arbejdsdag til det, det må jo også have en pris. Den pris tog de med, sammen med fladskærmen, da de hentede den. Hvis du har prisen som Power normalt tog den dag (xx.xxxkr – 13.888kr) så får du de penge som du sparrede, som er lig med den betaling som du fik for en tabt arbejdsdag, timer i kø. Det er de penge som du skal se hvor meget du kan få af. Her gælder der kun god argumentation. Det er jo ikke din skyld at de har leveret et tv med fejl i, som først viser sig efter nogen tid.

Hvad du så vil have i stedet for en B7, C7 eller E7 ved jeg ikke. Jeg fik en 55C7 i stedet for en 55B6 + penge tilbage på min konto. Hvis du læser testen for 55b7 så konkluderer de at det grundlæggende er samme indmad i de forskellige typer. Power har ikke 55b7 på lager, men har 55C7 og 55E7.

God fornøjelse med din forhandling og lad os høre hvad det endte med.
Vh. Jens Sohl.[/quote]

Lige en tilføjelse:

- Hvis du er meget opsat på en 55e7 så koster den hos Power 19.999kr. Men de har lige åbnet en butik i Herning hvor den var på tilbud til 17.444kr. Du kan sige at du gerne vil give 17.444kr for en ny e7 og så tilbyde at betale differencen på (17.444kr – 13.888kr) = 3.556kr. Du har jo stået i kø en gang. Det kan de vel kun sige ja til, men han skal nok bruge nogle minutter.

- Hvis du vil have en 55c7 så koster den hos Power 14.995kr. Det er (14.995kr – 13.888kr) = 1.107kr mere. Så mangler vi prisen for at stå i kø, herover kan vi se den i Herning har været (19.999kr – 17.444kr) = 2.555kr. Så må du forhandle dig til resten.

- Hvis du kan nøjes med en 55B7 så koster den 13.999kr. Det er 111kr mere end du gav sidst. Så mangler vi prisen for at stå i kø. Men den har de kun på lager i 4 butikker.

Hvis de ikke vil gå med til noget så kan du sige at du i Elgiganten kan købe en B7 til 13.999kr incl. 6 mdr Net Flex, men jeg kan nu se at heller ikke har den på lager online, men måske i din butik. Du kan være helt sikker på at Power vil blive mere føjelig hvis du nævner muligheden for at få pengene udbetalt og købe hos konkurrenten. God fornøjelse.

Vh. Jens Sohl.
Af Coolsmarti
#258399
Er der noget jeg misforstår her? Hvorfor ikke bare få det byttet til et andet? E6 bliver så måske svært fordi det allerede er udgået.
Af jesperdv
#266338
Jeg glemte at opdatere herinde, men jeg fik et nyt E6V og var fint tilfreds med løsningen....

Nu har det nye TV så samme problem!! Der må være andre som har oplevet noget tilsvarende? Det er da usandsynligt at jeg har fået de 2 TV som får den fejl i DK.
Stedet hvor fejlen sidder er næsten det samme, det er lidt svært at huske, men den grå plet er ikke lige så stor, som i første omgang.

Jeg har ikke noget specielt brug af TV, i løbet af ugen er det tændt om aftenen og i weekender kan det være tændt i mens der kører noget skisport eller andet i baggrunden.

Power er kontaktet og vil vende tilbage, jeg har sådan set ikke nogen klager over dem, men TV´et er jeg dælme træt af.

Er der nogen, som har haft tilsvarende fejl? Jeg kan ikke finde noget i forummet.
Af DFK1990
#266339
Har et 55E6V og har intet problem haft med den. Dog når jeg ser Xgames kommer der gule pletter i sneen sådan helt random og tilfældigt, men det har jeg set på 3 forskellige tv, så tvivler mit fejler noget ;)

Jeg har haft mit tv i 1 år nu, så må sige du har godt nok været uheldig lige umiddelbart. :(
Af jesperdv
#266340
Tjaah jeg er på 2. tv på under 2 år... :(

Hvis du "kører" den røde dims op på de steder, hvor der er gul sne (forudsat der ikke er sket uheld i sneen ;-) ) giver det så en grå plet?
Brugeravatar
Af DaneLaw
#266344
Jenssohl skrev:-"Da du har købt ved åbning af en ny butik, så går jeg ud fra at du har stået i kø, du har måske brugt en arbejdsdag til det, det må jo også have en pris".
-"så får du de penge som du sparrede, som er lig med den betaling som du fik for en tabt arbejdsdag, timer i kø. Det er de penge som du skal se hvor meget du kan få af."
-"Du har jo stået i kø en gang"

- "Hvis du vil have en 55c7 så koster den hos Power 14.995kr. Det er (14.995kr – 13.888kr) = 1.107kr mere. Så mangler vi prisen for at stå i kø",
- "Hvis du kan nøjes med en 55B7 så koster den 13.999kr. Det er 111kr mere end du gav sidst. Så mangler vi prisen for at stå i kø".
ER du vimmer en krævementalitet, da fuldstændig underordnet om han har stået i kø, det at stå i kø afspejler sgu da ingen værdi i sig selv, og Power skal sgu da ikke betale kunder for en mulig tabt arbejdsdag..(damn hvor er vi henne)

Han er berettiget til et tilsvarende eller bedre produkt, men at forlange godtgørelse for tabt arbejdsdag og hip hop og kom herned, damn spis lige brød til. .

-------------

Nedtur trådstarter, hvis din E6 er gået bag om dansen for anden gang, har du været ajour med nogle af de interntionale tråde møntet på E6 modellen og om denne fejl er gennemgående for andre eller måske bunder i personlig TV-adfærd, hvad det selvfølgelig ikke bør, de her OLED bør selvfølgelig kunne håndtere normalt brug.
har ikke selv oplevet retention, hverken permanent eller midlertidigt på mit B7V (fra Oktober køtilbud) og virker flippet hvis disse dioder kuldsejler stort set samme sted som de forrige...
Af jesperdv
#266346
Hej,

Jeg har ikke noget dårligt at skrive om Power. Hver gang man køber noget kan man jo prøve at forhandle, men helt enig jeg er berettiget til et nyt eller tilsvarende produkt, så jeg forventer såmænd ikke noget for at stå i kø, det var mit eget valg.

Nå, men mht. TV´et, så er det da møgtræls at det nu sker for anden gang. Jeg tror ikke jeg ser TV meget anderledes end andre, jeg har ikke noget i nærheden der kan påvirke skærmen, hvad jeg ved af ... en soundbar ca. 30 cm under?? intet andet. TV´et står tændt 3-4 timer dagligt og jeg bruger mest tekst-tv til undertekster, jeg kan simpelthan ikke hører hvad de siger i danske serier, de mumler for meget. Derudover ser jeg af og til sportsnyheder, for det er den hurtigste løsning for mig. Jeg kan nu heller ikke se det skulle gøre noget. Så bruger jeg skærmen til streaming fra Netflix og viaplay, men det forventer jeg også at et TV til 13.888,- kan klare !!

Jeg aner simpelthen ikke hvorfor det sker... Det er lige før jeg overvejer og måle jordstråler og alt muligt andet overtro :)

Så er der bare alt bytte rundt på TV igen, der sørme lidt træls at tage TV´et fra børneværelset (32" Samsung LCD) og sidde og kigge på det, når vi nu har vænnet os til det flotte billede der er, når OLED TV´et virker!
Vedhæftede filer
Her et foto af den nye fejl, se stregen i det lyserøde pegeikon ... det ligner den tidligere en del.
Her et foto af den nye fejl, se stregen i det lyserøde pegeikon ... det ligner den tidligere en del.
IMG_0833.JPG (943.3 KiB) Vist 4117 gange
Af jesperdv
#267382
Så kom mit TV tilbage med en bemærkning fra LG´s værksted om at de ikke dækker yderligere burn in fejl... sikke da noget vrøvl at skrive. Så vidt jeg ved står der ikke i købeloven at LG kan fritage sig fra ansvar...