Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NielsPPP
#255688
Hej

Har for nyligt købt et Samsung ks8005, som har fået nogle fingeraftryk men de vil IKKE gå væk! Jeg kan simpelthen ikke få dem væk, det er som de bliver "smurt" ud og giver et blåligt skær. Nogen ideer til hvad man kan gøre? Er så tæt på at sende den tilbage igen.
#255702
Få fat på en microfiber-klud og brug ganske lidt lunkent vand. De bedste til skærmene er de lidt lodne af slagsen (ikke de helt glatte brilleklude). Det er hvad jeg bruger når jeg tørrer skærmene af når vi tester og de har MANGE fedtfingre fordi de konstant bliver pakket op og ned af transportkasserne.
Af Ghidora
#255704
Ja en lille smule vand og så polere efter med tør klud... microfiber! ikke et eller andet der ridser!

Alle de der produkter som er lavet til fladskærme er lige til at lukke op og ***** i ;)
Af NielsPPP
#255705
Jeg har brugt den microfiber klud som fulgte med, og ganske lidt vand også men det er som om det bliver værre.. Jeg har en "større" microfiber klud som jeg vil prøve med, men det virker helt seriøst som en umulig opgave.. Den butik jeg har købt den vil gerne have den tilbage for at se på det, men tror i det er kampen værd? Altså hvis jeg ikke kan få det væk..
#255707
Altså jeg har tørret fedtfingre af ks8005, og jeg tænker at dine fingre ikke afsondrer speciel fedt, så det bør altså kunne lade sig gøre.

Min klud ser således ud
Billede
Af NielsPPP
#255711
Tak for svar. Jeg laver virkelig ikke sjov eller noget, det er et problem.. Jeg kan se der er mange andre der har samme problem på de udenlandske forums som bare heller ikke kan få "olien" af, så det kan godt blive en lang kamp det her haha.. Jeg prøver og finde den "store" klud frem, har en magen til Torben og håber det hjælper!
Af Kaktus-burger
#255714
Du må gerne trykke lidt til og pudse i cirkulere bevægelser. Min gamle Panasonic G20 var også en smule vanskelig at pudse, men det hjalp altid at lægge lidt kræfter i.
Af mbm
#255738
jeg havde samme problem med mit KS8005 efter jeg havde hængt det op...
Og ja det blev værre af at kører rundt i det med en mirofiberklud.
Jeg måtte bruge noget mere vand samt presse hårdere end man nødvendigvis bryder sig om.
Alternativ lad det være, der er som om det brænder væk med tiden.
Af NielsPPP
#255770
Arh det sku ærgeligt, jeg har næsten prøvet det hele nu uden held, tværtimod.. Der må sku da være et eller andet galt med skærmen.. Tror den ryger tilbage igen for det er mega tydeligt nu når det er lyst og der en genskin i skærmen... øvøv
Af Hilfiger
#255803
Jeg har samme TV & samme problem. Men fandt ud af at Vand og microfiber klud fra LIDL funker fint.

Men man savner sgu de gode gamle billederørs tv'er lige pludselig. Der stod den bare på glas rens og kokkeklude :-)