Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#255483
Hej alle undskyld jeg spammer den seneste uge, har fornylig købt Sony KD55XE8505BAEP og har fået den hjem idag.

Jeg forsøger at surfe på nettet for at komme ind på en hjemmeside hvor man kan se film. Når jeg prøver at se filmen gider den ikke åbne den og en loading tegn drejer rundt og rundt.

Når jeg igennem TV youtube app prøver at se noget Live gider den heller ikke. Den siger der opstod fejl. Almindelig youtube videoer er der ikke problemer med.

Er det meningen?
#255484
Det er meningen.

Alt hvad du finder af mærkelige streams og sider hvor de streamer med ikke standard codecs eller hvad det er du rammer, er helt normalt ikke noget udviklet til tv platformen :)

På youtube er der også forskellige codec's , du kan risikere at opløsningen skal skiftes før det virker, hvis tv ikke selv skifter, tv app burde dog selv finde ud af det. Tester du samme sider på pc / telefon og virker det på dem?
#255485
Hmm er det noget særligt for Sony eller gælder det for alle tver? Synes min LG hjemme hos mor har det med at vise nogle af siderne og filmene.

Ja samme youtube kanaler der kører live kan ses på min laptop men Ytube appen gider ikke vise dem. :/
#255488
Eksempel:
Mit TV er UHD 4K med Youtube app, men nej, ingen UHD afspilning. Mærkeligt, ja. det er bare sådan fordi LG ikke har support for den type codec, der er nok så meget andet som virker, måske ikke live men igen, det codec til UHD fra youtube er no go.

Aner ikke hvorfor et tidligere tv kunne afspille hvad du mener at finde ude på nettet men nogengange, så sletter de codec som ikke er aktuelle for at lave plads til nyt, at en anden branche så synes de er gode til et formål er jo ikke LG's problem. Især hvis det er mindre lovlige sider med film du synes skal streames så bruger de ikke standard codec altid.
#255507
Genstarte? Jeg har trukket stikket ud og sat det ind igen. Hvordan genstarter man?

Jeg kan godt se videoer på youtube, men live udsendelser som kan ses på youtube gider den ikke at vise.

Det kan da ikke være rigtigt?
#255515
CNN live
Sky news live
BBC news live

Et par ikke engelske kanaler

ja jeg har endda forsøgt Fox news lol ikke at de har noget fornuftigt at byde på


Det eneste live channel der virker er NASAs som sender fra rummet... Intet andet gider at virke.

Der står "Der er opstået en fejl" og nedenunder er der en "Prøv igen" knap

Ved ikke hvad caster betyder :) Jeg åbner youtube appen på TVet og søger efter live udsendelser.
#255516
Ok,
Sky news og NASA live, siger her , ved nerd info, at de begge bruger AVC1.640028 codec, så codec er ikke problemet.
Det kan dog variere, da youtube kan sende i forskellige codec, afhængig af opløsning og support. Men kan du se NASA delen, så burde sky news vel også virke med samme codec.
#255523
Tænkte på om nogle sider pegede på noget forkert, fordi du måske brugte unblock til Netflix eller sådan, måske VPN på router men måske har du ikke den fornødne IT viden til dette :) Det kunne dog være sådan noget.

Måske skal du prøve at nulstille skærmen, altså finde punktet som kan nulstille indstillinger, og som det første efter nulstilling, test youtube?

Du roder heller ikke med app regioner, for at få andre apps?