Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FaithDK
#255238
Hej jeg har læst lidt herinde og valgt at blive medlem i håb om at nogen der har forstand på TV også kan hjælpe mig samt svare på nogle spørgsmål.

Jeg har købt PS4 PRO og kunne godt tænke mig et TV der ikke er dyr men stadig er meget kompatibelt med konsollen.

1. Jeg kommer til at sidde 3 ½ meter fra TV'et og har det bedre med at TVet er lidt større.

2. Jeg var nede i Power og de sagde at Sony TV var ikke godt da de ikke har udviklet sig i lang tid. Istedet anbefalede han at jeg skulle købe en Finnux mærke?

3. Jeg kan forstå at HDR er en god ting, hvis man skal bruge tvet sammen med PS4 PRO?

4. Power medarbejderen sagde at TVer nu omdage ikke har god lyd og man skal købe surroundsound?

5. Tvet skal udelukkende bruges til FILM, PS4 og Fodboldkampe. Jeg ser ikke tv ellers.


Jeg er lige bleven færdig med studiet og fået job. Tanken er derfor at købe noget billigt der kan holde i 2-3 år hvorefter jeg kan købe noget mere solid langtidsholdbart. Jeg har et budget på 5000 kr. og er velvidende om at jeg ikke kan købe et tv der giver en wow oplevelse.

Jeg håber dog at I vil berige mig med jeres viden og indsigt. Jeg fik følelsen af at Power medarbejderen ikke helt var ærlig.


Venlig hilsen
Af Beckham
#255240
Finnlux...den var ny...den har jeg ikke hørt dem anbefale før. Plejer at være LG..:-) Anyway...må indrømme at jeg ikke aner en pind om Finnlux, så den del kan jeg ikke kommentere på. Men glem det med at Sony ikke har udviklet sig...det er noget værre sludder. Faktisk vil jeg sige at Sony er der hvor du får mest value for money i år.

Til et budget på 5000 får du ikke den maksimale HDR oplevelse, så i første omgang ville jeg ikke have så meget fokus på denne del. Til 5k har jeg ikke det perfekte bud på en model, hvis du kan løfte budgettet en smule vil jeg foreslå Sony XE8505 i 55". Mener den stadigvæk kan fåes til 6800. Et rigtig godt tv til pengene. Den vil helt sikkert klare sig fint med PS4 Pro og Sony er kendt som de bedste til at håndtere hurtige bevægelser, så den vil også være god til fodbold.
Af DavidHimself
#255242
Finlux, er et ligegyldigt TV på alle måder og er forladt for alle redeeming qualities.

Sony laver billedkvalitetsmæssigt nogle fremragende TV, og jeg mener personligt at de ligger i toppen. Når du ser efter TV til din PS4 Pro, SKAL det være HDR10 kompatibelt, og over 55" (især med tanke på din afstand til TV'et)... 65" kunne man sagtens anbefale, men det er ikke ualmindeligt at man også kommer til at betale endnu mere for de ekstra tommer.

Til omkring de 5.000,- kunne Sonys 55" udgave af XD7005 være et rigtig godt bud.
Af Mfede
#255244
Jeg ville holde mig fra Sony XD7005. Den er med IPS-panel hvilket giver brede betragtningsvinkler men dårligt sortniveau, hvilket er irriterende, når man ser film.
Jeg ville snuppe et tv fra Samsungs 6-serie, hvis du skal overholde budgettet. Det har lavt inputlag som er godt til ps4 og de skærme er med VA-panel.
Hvis du kan hæve budgettet lidt er Sony XE85 et godt bud.
Af FaithDK
#255247
Når jo han prøvede også lokke med en LG.

Jeg har set lidt på KD55XE8505BAEP som I har nævnt. Prøvede at kombinere det med Powers 20% rabat fra 7638 kr., men det gad den ikke.

Der må være noget med småt jeg har overset.

Hvad er Samsungs 6 serie?

VH
Af Beckham
#255248
Ok...ikke helt sikker på detaljerne omkring Powers rabat. Men kan se at i Elgiganten står den i hvert fald til 6800 og den er på lager..:-)
Af Bent odense
#255250
Beckham skrev:Ok...ikke helt sikker på detaljerne omkring Powers rabat. Men kan se at i Elgiganten står den i hvert fald til 6800 og den er på lager..:-)
I Odense var der 6 på lager i butik.
Af claus.viborg
#255257
Jeg havde valgt samsung ks7505 med deres quantum Dot, hdr 10, samme tv som ks7005, bare med "curve" ret sikker på den har lavere ms til spil, 20ms, end Sony og på tilbud i bilka til 6500 for 55tommer. Afløseren til den er qled q7 til 18000.- og de sCore stort set ens i test.
Af Mfede
#255258
PeterD skrev:Drop Samsung. De skruer voldsomt op for farverne. Drop LG medmindre du kigger på OLED. og køb Sony i stedet.

"Power køre minus 20 procent på Sony 55xe8505.Så det bliver 6100kr."

Til HDR er den ikke emminent, men..

Det bliver- til prisen- næppe bedre..

http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1495007390

Den har: 4K Processor X1
Triluminos (udvidet farverum)
HDR: HDR10.
Sonys standardprofil på XE85 er da mindst lige så elendig som Samsungs. Sakset fra den anmeldelse du selv linker til: "Bemærk også i målingen nedenfor, at ’Standard’ profilen skubber farver i et større farverum end indholdet er skabt i."
Det kan man sgu kalde at skrue op for farverne. Men uanset hvad har stort set alle tv nogle fornuftige profiler man kan vælge, så det er komplet irrelevant. Det gælder både for Samsung og Sony.

Når det så er sagt, så er Sony XE85 et godt køb, hvis man kan få den til 6100 og det er muligt at overskride budgettet.