Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#254492
Hej.

Jeg var lige i Elgiganten og købe et Samsung 55MU6475 til 8999.-

Og så fandt jeg en kalibrering på rtings.com til MU6300 og tænkte at den virker vel også.

Så har fuldt den til punkt og prikke.
Men jeg syntes ikk jeg er tilfreds med skarpheden i billedet hverken før eller efter.

Min input er 1080p via Yousee tv boks.

Når jeg fx skruer over på BBC Earth der normalt er meget skarpt på mit gamle Philips HD tv, hvor man kan se tynde hår og evt modermærker i ansigtet så nu, falder hårdet nærmest sammen som var det kun SD kvalitet.

Hvad gør jeg forkert ?

Løsningen er Ikke OLED da kæresten i forvejen er skide sur over jeg gav Så mange penge for at et tv ?

Su.

Mvh Thomas
#254496
Philips pumper skarpheden absurd langt op, hvilket giver et meget kunstigt billede. Hvis du ønsker at replikere dette, så er det ikke et sæt kalibreringsibdstillinger du har brug for, men det modsatte...

Du kan enten skrue op for skarpheden alene, eller prøve med eks Standard-profilen på TVet i stedet. Det er dog nok profilen, som hedder "Dynamisk" som kommer tættest på dét Philips leverer out-of-the-box.
#254512
Spørgsmålet er om du så kan se forskellen i de forskellige opløsnnger og f.eks vælge DR1 til at teste med, du kan nok ikke bruge Viasat kanaler, for deres bitrate er så ringe som noget kan blive, så forhåbentlig valgte du ikke dem til test. Ved ikke om Viasat HD kanaler er noget at råbe hurra for, måske et bedre valg.
#254518
bbplayer skrev:Det kunne lyde som du har vænnet dig til det falske billede som Philips har lavet, og måske skulle du have fortsat med Philips når du nu er blevet afhængig af sådanne en gengivelse :)

Ja det kan sagtens være.
Jeg bruger weekend på at finde ud af om jeg er tilfreds, ellers byttes det til et Philips... -kan du tilfældigvis anbefale bare ét 55-60" Max 9000kr.
Jeg ser meget fodbold, hvilket dette Samsung ikke kan vise, billedet kan ikke følge bolden