Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
#254307
Gyven

Når du nu sætter pris på bevægelse er Sony kendt være at fremme i skoene i netop den deciplin. Derfor vil jeg mene at du selv har fundet frem til et godt bud på en skærm. Du taler om flydende bevægelse, du skal dog være opmærksom på at ingen skærme er fuldendte, og heller ikke til bevægelse.

Flatpanels har lavet en test af skærmen, hvor de netop roser skærmens evne til bevægelse.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1495007390
Af Mfede
#254312
Güven Arslan skrev:Hej FP , jeg er på udkig efter et nyt tv, men jeg er lidt i tvivl hvad jeg skal købe..

tv'et skal self kunne vise fodbold flydende og ind imellem kan jeg godt finde på at sætte min bærebare til skærmen for at se film.

hvad siger i til:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ?scid=SEM1


eller hvad kan i anbefale?

mvh :)
Til prisen er det et godt TV. Hvad er dit budget?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#254317
Jeg har modereret denne tråd. Jeg er altså ved at være lidt træt af den konstante kamp 3-4 brugere kæmper med hinanden åbent i forum. Det gælder både de små stikpiller rettet mod én specifik bruger, men også vedkommendes alenlange indlæg som modsvar. Jeg gider simpelthen ikke se på det mere... hold de personlige kampe ude af vores forum eller lad være med at skrive herinde.
Af Beckham
#254359
Som nævnt tidligere er der ingen tvivl om at Sony er i front når det kommer til bevægelse. Panasonic er også et fint bud, men har tidligere haft lidt med slør på bolden ved hurtige bevægelser. Ved ikke om de har fået udryddet dette issue. Hvilket tv du vælger afhænger nok lidt af om du regner med også at skulle se en del HDR materiale? I så fald vil det nok være en god ide at gå op i minimum Sony's XE90. Hvis du ikke regner med så meget HDR, så er det vel muligt at du kan nøjes med XE85. Må indrømme jeg ikke lige har set nogle sammenligner af disse. Men XE90 har trods alt lokal styring af lyset, hvilket er vigtig når vi snakker HDR, om end det er et begrænset antal zoner den har at lege med.

XE90 vil helt sikker været et godt valg, men hvis du primært ser ikke-HDR materiale, så er det muligt du kan nøjes med XE85. Men igen...har ikke lige set nogle sammenligninger af de to.
Af Beckham
#254372
Var så lidt...held og lykke med projektet. Vælger du Sony så er du i hvert fald sikret den gode håndtering af bevægelse...:-)
Af Beckham
#254476
XE9005 er en 2017 model. Den er bagbelyst, hvilket normalt er en god ting og har generelt fået meget ros i anmeldelserne rundt omkring. Den har dog færre zoner at styre lyset i end modellerne over den, hvilket har indflydelse på hvordan den performer med HDR materiale. XD9305 er 2016 model. Hvad der er bedst er svært at sige synes jeg. Mange vil nok anbefale XD9305, da den jo som model serie ligger over XE9005. Omvendt har jeg også læst anmeldelser hvor de synes at XE9005 overgår XD9305. Så den er lidt svær....