Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#254221
Jeg er på udkig efter nyt tv. Det skal primært bruges til min Playstation Pro, dvs 4k HDR spil

Der skal selvfølgelig også ses film på TV'et

Jeg har set mig lun på Sony XD93 som kan fåes til omkring 9.000

Findes der alternativer i samme prisleje?

På forhånd tak

/Arthur
#254243
Jeg vil fraråde dig at købe XD93, som det er lige nu. Input lag er simpelthen for højt, når du skriver, at det primært skal bruges til din PS Pro: http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x930d
Om input lag bliver lavere i en fremtidig opdatering skal jeg ikke gøre mig klog på, men lige nu er det simpelthen for højt. Trist, da det ellers er et godt TV.

Hvis du vil have en rigtig god HDR-oplevelse i dine spil, skal du bide i det sure æble og lægge 3k mere og købe LG B6V.

Du kan også kigge på Sony XE85, som er i nærheden af de 9k og har nogenlunde fornuftigt input lag.
#254246
XE85 kunne være et rigtig fint bud, men vær opmærksom på at den ikke er så stærk til HDR delen. Den har ikke lokal styring af lyset som XD93 og andre af topmodellerne fra Sony. Hvis HDR er vigtigt kan du evt. kigge på XE90. Den er bagbelyst og har også lidt lokal styring af lyset. Den har fået rigtig mange gode anmeldelser rundt omkring på nettet. Den kan fåes til lige over 10k lige nu.
#254261
Tak for svar.

Lige umiddelbart er 12.000kr for et TV i overkanten, så har øjne på XD85 til 6.300

Skal dog først bruge TV'et 1/9, så jeg afventer lige markedet.

Evt. for et OLED til under 10.000

/Arthur
#254269
Du skal holde dig fra XD85. Udover at have højt inputlag som XD93, har den IPS-panel. Det giver brede betragtningsvinkler men et dårligt sortniveau. Derudover er skærmen ikke så lysstærk, og den er klart dårligst af de nævnte til HDR.
Men som Beckham skriver, så skal nogle af de andre skærme nok komme ned i pris til den tid.