Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#254218
Hej
Jeg har lige købt et LG 60UH850V, grunden var prisen der var 6999 kr hvilket jeg syntes er en billig pris, en anden grund er at det har 3D, og jeg har en del 3D film som jeg egenligt gerne vil kunne se.
Jeg kommer fra et Panasonic TX-L55WT60, som var et ualmindeligt godt tv med suverænt billede og rigtigt flot 3D effekt , desværre var der et problem med dette og kunne ikke få reservedele dertil så det blev skrottet.

Jeg er egenligt godt tilfreds med billedkvaliteten på mit nye LG, men når jeg skal se 3D får jeg "dobbelttekst" eller ghosting hedder det vel, samt at der i begge sider hele vejen op og ned, er en 1-2 cm der ser mærkeligt ud, som om at der ikke er 3D film monteret i siderne.

Mit spørgsmål er nu, er det noget andre har haft problemer med det og er der eventuelt en måde at rette det på ?

Har jeg eventuelt været uheldig og skal prøve at ombytte det, og håbe på det ikke er et problem ved næste tv ?

Eller skal jeg bare droppe denne model og håbe på at der senere igen kommer 3D i eventuelt Oled modellerne ?
#254219
Taler vi Blu-ray eller streamet eller hvad? Hvor kommer kilde materiale igennem.

De 3D blu-ray som jeg har afspillet på mit OLED ser rigtig flotte ud, og da du har et UHD tv nu, skulle den gerne stå flot og i ægte 1080p gengivelse nu.
#254222
Hvor tæt sidder du på fjernsynet? Nogen foreskriver 2 x skærmbredde som minimum afstand.
#254232
Jeg vil jo egentligt gerne beholde modellen, da prisen var god, og fordi det faktisk understøtter hlg og Dolby vision.
Men skal jeg få det ombyttet eller skal jeg regne med det er et almindeligt problem på modellen.?
#254235
Der burde jo ikke være manglende 3D i striber på TV'et, men ghosting er det ikke sikkert du kan slippe for. Er det KUN underteksterne der vises dobbelt? Dvs. ikke noget at billedet?
#254249
Ja det er mest teksterne, og det er når jeg sidder i min sofa, hvis jeg rejser mig op forsvinder det.
Lidt som om at der er et sweetspot som ikke er særligt stort.
Men har aldrig haft det problem me d mit tidligere tv.
#254252
Kan dit tv være for højt i forhold til øjnene ?
På vores gamle tv bord, var det så højt at der ved nogle film var lidt ghosting, men på vores nye bord, som måske er 10cm lavere, der er det nu helt perfekt.

Jeg har selv overvejet meget at købe dette tv, men folk herinde fraråder jo LG pga det er et IPS panel... Så jeg er nok gået lidt væk fra det igen..
#254257
Ja jeg tror det måske hænger for højt, men det skulle vel ikke have indflydelse på siderne, som jeg skriver er det lige meget hvor jeg sidder eller står så er det stadig et par cm i hver side der ser underlig ud.
Bortset fra det er jeg imponeret over tv'et .
Jeg syntes det er et godt køb til pengene og vil helst beholde modellen.
Af dafling
#254260
Jeg har et LG 65E6 som jeg også købte pga. 3d. Jeg har samme problem med teksten er dobbelt ude til venstre i billedet, kan få det til at forsvinde ved at sidde lige midtfor tvet og nede på gulvet. Tvet sidder, så midten af billedet er 95cm fra gulv og mine øjne er 100 cm oppe når jeg sidder i sofaen, så jeg vil mene man sidder i god se højde. Kommer fra Sony med aktive briller hvor man kan sidde lige hvor man har lyst, og 3d billedet var stadigvæk perfekt, der skuffer LG med deres passive briller.
#254267
Når 3D aktiveres på LG skærmen, har du så været inde under indstillinger -> "3D indstillinger" ?

Der kan du
- Rette billedkorrektion (h/v vs v/h)
- Ændre 3D tilstand (dybde/synsvinkel) Sæt til Manuel og du kan rette dette til.

Jeg har på andre enheder selv brugt dette for bedre billede på tidligere LG skærme men du kan altså gøre dette direkte på skærmen, som lyder til at hjælpe dig ved 3D tilstand især og kombineret af h/v v/h korrektion.

Hvis jeg ikke tager fejl, så kan din oplevelse vel lyde lidt som en kikkert hvor du ikke har fået vippet kikkert på plads, så bliver det jo også lidt dobbelt at se på. Her hjælper de indstillinger som er nævnt.
#254272
Jeg har prøvet alle indstillinger og det gør kun problemet værre.
Idag har jeg testet 3D film nr 6 og der var det et problem med dobbelt tekst ligegyldigt hvor og hvordan man sad.
Jeg tror det ender med en returnering af skærmen og så spiller i lotteriet og håber den næste ikke har dette problem eller andre problemer, for som sagt er jeg rimeligt tilfreds med modellen, især nær man tager prisen i betragtning.
Tror jeg prøver at tage i Elgiganten idag og ser om de har et man kan se køre 3D og om det så også har problemet.