Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af monberg666
#254107
Er det bare mig eller er guiden utrolig langsom om at starte op? Er der nogen som ved om det kan fixes med en software opdatering?
Af monberg666
#254109
Ja ja det er fuldt opgraderet. Det tager fra jeg trykker på guide knappen til den er loaded ca 5-6 sekunder. Det kan godt være det bare er mig men det føles som en uendelighed når den stopper alt lyd mens den loader
Brugeravatar
Af bbplayer
#254110
monberg666 skrev:Ja ja det er fuldt opgraderet. Det tager fra jeg trykker på guide knappen til den er loaded ca 5-6 sekunder. Det kan godt være det bare er mig men det føles som en uendelighed når den stopper alt lyd mens den loader
Så bare vent til den skal lave kaffe, så bliver du overrasket.

Så må Netflix opstart da også være et problem , det tager jo evigheder første gang det startes. Dog ikke når først det har været åbnet og ingen andre apps er åbnet, så er det jo superfast :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#254112
Har du parabol? Så vil TV guide utvivlsomt være langsom, når den indsamler og lagrer feeds fra alle de kanaler som er der. Det er så kun hvis parabol er direkte tilsluttet TV.
Af monberg666
#254113
Nej har ganske alm. antenne. Der må være andre som også har købt LG B7. Starter jeres guide også langsom op?
Brugeravatar
Af bbplayer
#254115
På mit C6 , der bruger den nok også 5-6 sek. på at åbne, den er så tom når den åbnes, og så kommer der stille og roligt programmer ind i felterne.
Bruger den funktion aldrig, så vidste ikke det var sån men igen, Netflix her er lige så langsom 1. gang den startes.
Synes egentlig TV Guide , er superhurtig efter den har været åbnet en gang.

Så ja og nej, langsom 1. gang, hurtig derefter hver gang (har prøvet et par gange nu)
Af monberg666
#254117
Jeg bruger guiden mere og mere da text tv er væk på viasat og sbs net. Mit netflix kører som det skal. Starter op med det samme hver gang.
Jeg syntes bare at på sådan et nyt og dyrt tv skal guiden starte op med det samme. Det har jeg set guiden på andre ældre tv gøre så burde LG ku få deres til det også.
Brugeravatar
Af bbplayer
#254121
Dit TV er defekt ;)

Hvis du virkelig mener guide efter 5 gange starter langsomt op hver gang, og netflix starter hurtigt op også efter strømstikket er taget ud og du starter på 0 (altså ingen Quick-start aktivering som LG TV kan). Så er den gal med din skærm. Der er kun en langsom start når det åbnes 1. gang.

Da mit TV har Quick-start aktiveret, så har jeg lige prøvet TV-Guide igen, og vupti, den åbner på 0,5 sek. :) (siden jeg skrev det sidst)

Måske har du ikke Quick start aktiveret, ved ikke om det ændrer noget når tv er kørende.
Af FAllanBruun
#254122
monberg666 skrev:Er det bare mig eller er guiden utrolig langsom om at starte op? Er der nogen som ved om det kan fixes med en software opdatering?
Er selv ejer af et LGB755. Og ja, TV guiden tager et par sekunder om at starte op
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#254124
På E7 var den kun lang tid om at starte første gang, som andre skriver. Processoren i C7 og E7 skulle være den samme, så der burde ikke være forskel. Jeg nævner også denne uhensigsmæssighed i anmeldelsen.