Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#253954
Eller omvendt måske? Bemærkede lige at på deres hjemmeside findes kun et eneste LG tv. Står ikke overfor at handle eller noget, men er\var bare nysgerrig...:-)
Af Beckham
#253960
Hmm...godt spørgsmål. Sælgeren i min lokale hifi klub var, ikke overraskende, meget begejstret for LG's OLED og kunne nærmest ikke snakke om andet de gange jeg har været forbi det seneste år. Gad vide om han har ændret holdning nu?..:-)
#253990
Tal om betalt "journalistik"! Utrolig at man kan slippe afsted med at beskrive QLED i sin ægte form, og så videreføre det til Samsungs QLED/QLCD modeller lige nedenunder. Det er s... vildledende! Jeg tror ikke de har fattet hvad Samsung reelt har gjort med teknologien.

Det giver ingen mening at lave en QLED vs. OLED artikel idet ingen producerer QLED-skærme. Der findes adskillige alternative skærmteknologier derude, som så også ville skulle have med i sådan en sammenligning, så jeg er VIRKELIG ikke fan af deres artikel.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#253991
Jeg tror, at det er en helt bevidst strategi fra Samsung. Se også denne (sponsorerede, vel at mærke) artikel, som Samsung bruger til promovering på sociale medier.
https://www.forbes.com/sites/samsungtv/ ... television

Teksten er jo smart opbygget. Først taler man om potentialet i quantum dot i ren form. Dernæst bruger man vage formuleringer til at lægge op til, at det relaterer sig til 2017 TV.

Denne tekst bruges af Samsung til at henvise til artiklen:
"Vidste du at #QuantumDot kan producere alle farver som kan ses af det blotte øje?"
Af Kaktus-burger
#253993
Ja, det er egentlig sørgeligt at Hifiklubben vil prostituere sig selv på den måde.

De fik da også høvl af en masse brugere på deres FB-side, da de bragte artiklen. Så tog de kritikken til efterretning og rettede - ifølge dem selv - artiklen således den blev mere 'nuanceret'.
Af Kaktus-burger
#254000
Torben Rasmussen skrev:Altså deres sammenlignings-artikel?
Det tror jeg. Det er i hvert fald den, de henviser til. Så kan man vel kun gisne om, hvor biased deres tidligere artikel var, inden den blev revideret og "nuanceret".

Edit: Det viser sig, at der vist kun var tale om en revidering af artiklens overskrift. Jeg har tilføjet et screenshot af kommentaren.
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2017-07-17 kl. 11.21.15.png
Skærmbillede 2017-07-17 kl. 11.21.15.png (177.12 KiB) Vist 2108 gange
Af PeterD
#254001
Rasmus Larsen skrev:Jeg tror, at det er en helt bevidst strategi fra Samsung. Se også denne (sponsorerede, vel at mærke) artikel, som Samsung bruger til promovering på sociale medier.
https://www.forbes.com/sites/samsungtv/ ... television

Teksten er jo smart opbygget. Først taler man om potentialet i quantum dot i ren form. Dernæst bruger man vage formuleringer til at lægge op til, at det relaterer sig til 2017 TV.

Denne tekst bruges af Samsung til at henvise til artiklen:
"Vidste du at #QuantumDot kan producere alle farver som kan ses af det blotte øje?"
Samsung er bare nogle røvere ifm. marketing og forbrugerne og firmaer sluger det råt..Dem som ikke går så meget op i teknik og kvalitet..
Af Beckham
#254003
Må også sige at jeg er skuffet over Hifi Klubben i forhold til dette. De burde om nogle være kritisk overfor den type marketing Samsung kører. Men fornemmede godt den var gal da jeg besøgte min lokale "Klub" i foråret. Her snakkede sælgeren rigtig meget om hvordan han så frem til at få QLED skærmene ind så at han havde et andet produkt som han lige som kunne sidestille\sammenligne med OLED.
Af Kaktus-burger
#254010
Men det er nu også længe siden, at HIFI-Klubben var en "rigtig" Hifi-butik som henvendte sig til nørderne. De har jo omstillet sig i løbet af årene og deraf blevet mere "mainstream", men det har også været et nødvendigt træk. Ellers var de her nok ikke i dag.
Af PeterD
#254026
Beckham skrev:Må også sige at jeg er skuffet over Hifi Klubben i forhold til dette. De burde om nogle være kritisk overfor den type marketing Samsung kører. Men fornemmede godt den var gal da jeg besøgte min lokale "Klub" i foråret. Her snakkede sælgeren rigtig meget om hvordan han så frem til at få QLED skærmene ind så at han havde et andet produkt som han lige som kunne sidestille\sammenligne med OLED.
Klam og ulækker type. Gå uden om dem..
Samsung vil i år - noget kontroversielt - sælge LCD-tv under markedsføringsnavnet ”QLED”. Betegnelsen har tidligere henvist til en helt ny type skærmteknologi, men Samsung har opkøbt selskabet, der havde varemærkebeskyttet betegnelsen"

Altså de fusker gang på gang for at blæse deres skærme op til noget de ikke er..Markedsføring der næsten går over stregen..

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1486887674

"In other words, as much as Samsung wants "the establishment of a category of televisions that are driven by quantum dot technology," the 2017 version of QLED is closer to regular old LCD than it is to OLED.

https://www.google.dk/amp/s/www.cnet.co ... -the-same/

Samsung er ligeglade: De griner hele vejen til banken og er glade for deres marketingsafdeling som bliver ved med at blæse varm luft ud år efter år..men resultaterne kan ses på bundlinjen fordi folk er uvidende..