Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#254036
Enig....tror bestemt også at producenterne har rimelig godt styr på hvor markedet er.

@bimbobo: Husk lige på at du kommer fra en Panasonic med pæn tyk ramme. Jeg har selv haft en G10 i 50" og skiftede til en ny LCD i 60". Det nye tv fyldte nærmest ikke mere end det gamle, da rammen er\var så meget tyndere.
Af Simon R.
#254053
Der er vel stadig pænt salg i 26-32"? Til soveværelse, badeværelse, køkken, hvad folk nu måtte have af ekstraskærme. Personligt ville jeg da godt have et 32" OLED til soveværelset...:) Men måske vil de små skærme blive uforholdsmæssigt dyre, og derfor vurderer LG at det ikke kan betale sig...?
Af Beckham
#254057
Som situationen er lige nu så tror jeg at de små OLED skærme ville blive for dyre. Den gennemsnitlige forbruger vil næppe betale et større beløb for en skærm nr. 2 til soveværelset.
Brugeravatar
Af bbplayer
#254058
Simon R. skrev:Der er vel stadig pænt salg i 26-32"? Til soveværelse, badeværelse, køkken, hvad folk nu måtte have af ekstraskærme.
Her er der kun 49" og 55" skærme i andre rum, eneste rum er toilet, der må tabletten i brug ;) Og så er vi også nede i 12", måske er det den type skærm trådstarter skal finde, når det andet er umuligt.
Af PeterD
#303075
Hmm..

Nogle rygter om at LG og dermed sikkert også Philips,Panasonic, Sony , skulle komme med et 48" OLED (!) i 2020....

Nogle der ved mere?
Af Elox
#303083
Jeg har læst at LG’s nye fabrik som lige er startet op, i starten hovedsaglig vil producere 55 og 65 tommers paneler. I 2020 vil de starte på at producere 2 48” paneler med hver 3 65” paneler.
Af bimbobo
#309128
Jeg startede dette trå d. 16. jul 2017.
Dengang var mange herinde, skeptiske og ikke kunne forstå, at der var behov for mindre skærme, som ikke "skulle vise testosteron" og storheds vanvid syndromer.. Det var lige som om, man skulle eje et TV som var så stor som en hel væg.
Jeg GLÆDER mig til at kunne købe et 48" OLED TV.

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1578660220
Af lennon
#309136
Bimbobo_ det handler nu mest om,at detaljeringsgrad/opløsning/billedoplevelse er ligefrem proportional med skærmstørrelse.Og det gælder simpelthen for alle typer udsendelser,lige fra Nyhederne til 4kHDR film. Tommelfingerregelen er jo, at man reelt først udnytter - det efterhånden ydmyge - fullHD ved ca 60” ( normal siddeafstand). Set i det lys er 48” OLED nogenlunde lige så interessant som en Ipad . . Next stop her i huset er helt klart 77” OLED

"Hvor der er vilje er der væg"
Brugeravatar
Af bbplayer
#309150
Her må jeg lige støtte lidt op på Bimbobo's ønske der.

Som kvinderne siger: Det handler ikke altid om størrelse.

Så hvis vi lige forholder os til det faktum at OLED anmeldelser her på siden ikke forholder sig særligt til størrelsen i anmeldelsen, så falder dit argument lidt til jorden, og mener du andet, så skriv det dog til flatpanels og forklar dem hvorfor størrelse er vigtigere end kvaliteten som de ellers anmelder på :)

Men udover det, så støtter jeg dig op på dine 77" OLED. Det må er der også her, selvom jeg har en 75" som primær i stuen, så burde det være OLED men!!
Af Henrik B.
#309152
bimbobo skrev: 18. jan 2020, 14:31 Jeg startede dette trå d. 16. jul 2017.
Dengang var mange herinde, skeptiske og ikke kunne forstå, at der var behov for mindre skærme, som ikke "skulle vise testosteron" og storheds vanvid syndromer.. Det var lige som om, man skulle eje et TV som var så stor som en hel væg.
Jeg GLÆDER mig til at kunne købe et 48" OLED TV.

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1578660220
Undskyld mig, men ovenstående tekst er da totalt latterlig! At nedgøre andre mennesker, fordi de gerne vil have den oplevelse det er, at se på film og udsendelser, i så stort format det kan lade sig gøre. Det har da ikke en skid med hverken testosteron eller størrelsen på deres forplantningsorgan at gøre.
Det virker nærmere som om, at du føler et mindreværd over, ikke at have samme behov. O_O
Brugeravatar
Af bbplayer
#309153
Henrik B. skrev: 19. jan 2020, 09:03
bimbobo skrev: 18. jan 2020, 14:31 Jeg startede dette trå d. 16. jul 2017.
Dengang var mange herinde, skeptiske og ikke kunne forstå, at der var behov for mindre skærme, som ikke "skulle vise testosteron" og storheds vanvid syndromer.. Det var lige som om, man skulle eje et TV som var så stor som en hel væg.
Jeg GLÆDER mig til at kunne købe et 48" OLED TV.

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1578660220
Undskyld mig, men ovenstående tekst er da totalt latterlig! At nedgøre andre mennesker, fordi de gerne vil have den oplevelse det er, at se på film og udsendelser, i så stort format det kan lade sig gøre. Det har da ikke en skid med hverken testosteron eller størrelsen på deres forplantningsorgan at gøre.
Det virker nærmere som om, at du føler et mindreværd over, ikke at have samme behov. O_O
:) Det sprang jeg simpelthen over men godt ord der.
Af bimbobo
#309155
..tak for alle kommentarer.

Når jeg taler om størrelsen osv., er det ikke fordi jeg ikke respekterer andres behov, men tendensen, at jo større jo bedre (generelt).

Det var som dengang med Plasma contra LED/LCD, enten var det plasma (som jeg selv har) eller var det l***.

Derfor er det ikke for at mangle respekt, men bare for at sige, at der 7 milliarder mennesker på jorden og 7 milliarder hjerner og behov, også når det drejere sig om TV størrelsen :)