Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#253207
Jeg har et lidt mærkeligt problem, som jeg har gået rundt om et stykke tid.

Jeg har et Samsung JU7005 55" (1 år gammeL), som har en connector mini box. Den har jeg i en del tid haft følgende koblet på : Apple TV, Chromecast og en PS3.

ATV og CC virker fint. Ingen problemer. Men, min PS3 - som jeg faktisk kun bruger til film - giver mig hovedbrud. Sagen er, at i det sidste halve års tid, når jeg prøver at bruge PS3'eren, så skifter jeg rundt på TV'et men får beskeden at der intet signal er. Konen har brokket sig højlydt (hun har nogle DVD serier hun kigger på) - nogle få gange er det lykkedes, men det virker lidt som man skal danse rundt om PS3'eren og be' til at det lykkedes. Så, forleden trillede jeg så i Power og købte en ny billig LG BR afspiller. For det måtte jo være problemet (!).

Nå, sætter den til .. samme besked; intet signal (!). Hvilket så har fået mig til at teste mod hhv. en 24" monitor og et 32" panasonic soveværelses TV : Ny LG BR afspiller + PS3 virker uden problemer på begge.

Og så er det nu jeg står og sparker til mit JU7005 : Hvad pokker går galt ? Hvorfor virker det ikke bare? begge afspillere har jeg koblet på via HDMI portene; jeg har prøvet alle forskellige stik - ingen forskel.

Er der nogen der har gode ideer? Jeg har kigget på forskellige indstillinger på mit JU7005, og om der noget ift. input signal, men det har indtil videre ikke hjælpet. Har også prøvet den klassiske sluk-og-tænd uden held.
:(( :(( :(( :(( :((
#253209
Du må ikke sparke til tvet :p

Spøg til side..

A work-around is to power down your PS3, then hold the power button until you hear a beep. After the beep, the PS3 should change to the basic 480p resolution. After you do this, you'll be able to change the settings to the connection and resolution you have from the video settings.

Virkede på min ?