Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#253158
Jeg står i den situation, at jeg skal flytte pga. job. Det var ikke noget, som jeg havde regnet med, da jeg købte mit LG55B6 for 6 måneder siden, så jeg har selvfølgelig smidt den æske ud, som fjernsynet kom i. Mit spørgsmål er nu, hvordan jeg får den transporteret uden, at der sker noget med fjernsynet. Er der nogen der kan komme med nogle gode råd?
#253160
Gå i jem&fix og køb en masse bobble plast, så kan du støtte toppen som er papirstynd, så ville jeg mene at 2 plader, 1 foran, 1 bagi, som dækker fladerne kan tapes sammen om det. smid alt den bobble plast ned bag den øverste del.
Så har du lidt støtte på det når det bæres rundt. Når du ikke kan rinde en kasse i passende størrelse, så må du jo beskytte det som det er muligt.
Er du helt fanatisk om transporten, så tag målene, og køb de 2 plader i silvan, og få dem skåret til, så de dækker 100% på l&b.
Du skal nok også tænke på om du ikke selv burde køre den skærm til det nye sted, hvis det er muligt?

Det var et forslag, der er nok andre gode forslag derude.
#253367
bleed_blue skrev:Måske bor der nogle i nærheden af dig, der kan låne dig en original kasse? Jeg tror vi er mange, der gemmer dem.
Ideelt set skal den originale kasse befinde sig på (syd)Fyn. Men København kan også gå an.
Jeg skal flytte til England pga job. Men jeg er usikker på, om firmaet er godt at arbejde for. Derfor har jeg arrangeret det sådan, at jeg kan tage hjem efter 3 måneder. Det er også grunden til, at jeg kun tager tøj og bøger med. Mens jeg er væk, vil jeg låne mit tv til mine forældre.
#253368
Blot nysgerrig:

Er der regler for hvordan et 55" OLED skal transporteres?

Ja, det er nok altid hensigtsmæssigt at have det stående op/ned, men rent teknisk..Kan det tage skade ved at ligge ned på bagsæde (skærmen nedad mod sædet og et tæppe rundtom?) I en køretur på tværs af landet, hvis det er for højt at have i feks. en Kia Rio,VW Fox,Fiat500-Ford Ka etc.
#253397
PeterD skrev:Men er der nogle specifikke regler mht. OLED i forhold til LCD..?
Nu bed jeg godt mærke i du drømmer om en hed affære med en gammel plasma som er lidt butted og vejer en hel del mere i samme størrelse som nutidens OLED skærm.

Nu er de øverste 60% af skærm tyndt som papir, så regler er vel, at kort at man skal undgå at bøje den del af skærm som ingen støtte har men ikke kan rulles sammen endnu under transport.

Klart andre regler end de almindelige 6cm lcd skærme som stadig står ok på bagsædet af de fleste biler, det vil de nye OLED skærme så ikke, hvis det er LG modellen :)