Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#253113
Hej drenge.
Jeg skal til at købe fjernsyn men er blevet i tvivl hvilken størrelse jeg skal købe. Jeg sidder cirka 4 meter væk fra min nuværende tv som kun er 40 tommer. Tænkte på 65 tommer men ved ikke om det bliver alt for stort. 55 tommer kunne også være en mulighed. Hvad vil i anbefale ? :)
#253115
Du kan godt berede dig på en lind strøm af kommentarer , der siger du ikke må købe mindre end 65"

Jeg sidder 3 meter fra mit 63" og jeg kommer ALDRIG til at købe et mindre tv. Selv min kone, der ikke går en dyt op i tv, vænnede sig lynhurtigt til størrelsen, og er glad for det.

Husk på den gyldne evige sande regel: Hvis du vakler mellem 2 størrelser, så vælg altid den største... ALTID! :D

Jeg har aldrig nogensinde hørt om nogen der har købt en tv, og så efter 14 dage sagt "øv, jeg burde have købt et mindre"... ovendt har jeg hørt adskillige gange, folk ærgre sig over de ikke købte større, da man lynhurtigt vænner sig til det.

Jeg vil sige, at de fleste hjem snildt kan bære et større tv, end man lige regner med... og især i dag, hvor de er så stilrene ;)
#253117
Altså viste min kone en 65 tommer hun synes den var alt for stor. Nu har vi familie der bor i samme lejligheder som vi gør og de har alle 55 tommer. JEG synes selv at det er for lille. Tror det bliver en 65 tommer jeg købe ??
#253154
De fleste tv udsendelser er nu så gode samt nye tv er gode til at gengive.

Så 65" fra 2.5 - 3 meters afstand er lækkert.

Sidder selv 2.5 meter fra 65"
Næste tv bliver 75-80". Når priserne bliver lidt mere fornuftige for High end tv
#253156
Som jeg skrev før så vil jeg gerne købe et OLED tv men prisen er aaaaalt for høj. Tænkte måske købe en Samsung 7 serie istedet. Ellers må jeg vente til næste år og se hvordan priserne bliver på OLED. Det kan være det bliver lidt billigere ?
#253157
hans123 skrev:Sidder selv 2.5 meter fra 65"
Næste tv bliver 75-80". Når priserne bliver lidt mere fornuftige for High end tv
Skal man så ikke også tænke på at besøge en øjenlæge :)

Har selv 100" på ca. 5 meter fra næsen, det er stort , ville ikke sidde 2 meter tættere på det.

3.5-4 meter er nok helt fint til 65" , synes selv 55" er ok, og kunne nok være lidt større men så er der jo 100" projektor ;)
#253162
polski12 skrev:Køb 65 Samsung du får meget for penge men husk 8 serie fantastisk tv ...............vent med oled :)
Samsung og Polski12 hører sammen.

Har endnu ikke hørt ham anbefale noget andet en Samsung, så man tror næsten det er en Samsungsælger der er på spil..

Der er mange gode mærker derude: Sony, LG, Panasonic men Polski12 anbefaler altid det samme.. :)


Gad vide hvor hans butik ligger:

http://www.samsung.com/dk/storelocator/

Ikke sur, bare undrende.. ;)

Nå, back to topic..
#253163
Men fair nok, du vil bruge 13-15.000 kr på en LCD skærm nu og så købe OLED som idag fåes til omkring de 17-20.000 kr. næste år..

Det kan jo være OLED teknologien er blevet bedre i 2018..?