Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BRB
#250925
Hejsa.
Da jeg snart skal have nyt tv, vil jeg lige spørge "nørderne" til råds ;)
Jeg søger "bedste" tv til at gengive bold (sport).
Har læst en del om Samsung KS7005 og LG B6V og der bliver jeg i tvivl!
Det skal lige siges at udbyder er Yousee og der bruges et digitalt kort.
Det skal heller ikke tage 5 sec. at skifte kanal med deres digitale kort.

Håber der sidder en som kan knække min nød.

Vh.
BRB
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250926
Umiddelbart ville jeg jo nok kigge på noget fra Sony, men kanalskiftet er ikke så hurtigt på deres model. Det kunne være deres XD93, som er på vej ud og måske kan findes til en gunstig pris. Ellers er der XE90 eller XE85, da XE93 nok er for dyr ift. de to du ellers nævner.
Af Vasen
#250927
Har i lørdags været ude og kigge på Sony XE9005. Vi så film og alm yousee tv signal. Jeg er ikke den store fodbold kigger, men det jeg så, så yderst fornuftigt ud. Viste også lidt tennis og det så også fint ud (heller ikke noget der interesserer mig), men det er hurtige bevægelser og det klarede den fint. Jeg lagde ikke mærke til hastighed på kanalskifte. Har ekstern yousee boks der gør det fint.

Men synes faktisk at XE90 så så godt ud at jeg har bedt om en pris hos forhandleren. Kommer fra Panasonic plasma (50V20) og var overrasket over hvor godt billedet var på XE90. Der er sket lidt på den front :-)
Af Beckham
#250928
Nogle ligger slet ikke mærke til de små hak Samsung KS7005\8005 kan give. Men hvis du er en smule følsom på bevægelsesdelen, så ja, så er det nok Sony du skal gå efter. De er generelt kendt for at lave de bedste motion systemer. Selv har jeg lige for et par dage siden fået en XE93 inden for dørene og den gør det rigtig godt på motion delen. Men ja...den ligger så også i den rigtig høje ende i forhold til prisen. Har hørt at XE90 kommer meget tæt på XE93 i forhold til billedkvaliteten og er jo lige nu væsentlig billigere.
Af BRB
#251120
Jeg har fået tilbud på LG OLED 65"C7 til 30.000 og SONY 65"XE90 til 17.800.
Så nu ved jeg ikke hvad jeg skal vælge. Er LG vitterlig pengene værd i forhold til SONYs?
Det jo næsten dobbelt op :-/
Brugeravatar
Af Jano
#251121
Har 9000 serie 65" Samsung som jeg er helt utrolig glad for det står knivskarpt direkte ud af boksen når man ser UHD/4K materiale især.

Bruger Viaplay Sport til at se bold, er ikke helt sikker på at det er det helt optimale ;-)

Men tænker at det hele i stor udstrækning netop afhænger især af hvilket "signal" man modtager.

Så hvis en af udbyderne har 4K PL bold tænker jeg at det måske er dertil jeg skal skifte på et tidspunkt.
Af Beckham
#251126
BRB skrev:Jeg har fået tilbud på LG OLED 65"C7 til 30.000 og SONY 65"XE90 til 17.800.
Så nu ved jeg ikke hvad jeg skal vælge. Er LG vitterlig pengene værd i forhold til SONYs?
Det jo næsten dobbelt op :-/
Fine tilbud du har fået der. LG's OLED var sidste år ikke kendt som de bedste i forhold til bevægelse. Har ikke læst nok om de nye 2017 modeller til at vurdere om der for alvor er sket nogle forbedringer på denne front. Men vil sige at hvis fodbold er det som du vil bruge skærmen til det meste af tiden, så vil jeg nok spare lidt penge og vælge Sony'en. XE90 har fået rigtig meget ros omkring og vi ved jo at Sony er rigtig stærke på netop bevægelsesdelen. OLED's sortniveau kommer først rigtig til sin ret hvis man ser en del film synes jeg.
Af BRB
#251134
De skriver så til gengæld, at det ikke kan betale sig, at købe nogle 2017 modeller endnu, pga priserne er for høje.
Af Beckham
#251135
Jeg har faktisk nogle gange undret mig lidt over nogle af punkterne i Rtings' anmeldelserne, specielt i forhold til motion. De fleste sites er som regel enige om at Sony er bedst til denne del, men netop Rtings er ikke helt enig i den betragelse. Men ja, det er aldrig godt at købe tv når de lige er kommet ud. Prisen vil jo altid falde meget når vi kommer hen sidst på året. Men nu har du jo fået nogle fine tilbud, så det skal du måske ikke bekymre dig så meget om. Men hvis du skal vurdere ud fra Rtings' anmeldelse, så kan man jo også sige om det er værd at give 13k mere for noget som er 0,5 bedre i OLED'en?