Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af volkan
#247744
Hej er interesseret i at købe en Lg Tv. Har fundet LG 49uh610v til 4000 kr i Elgiganten. Er det et godt køb i forhold til prisen eller er der en anden tv i vil anbefale?

Det skal helst være 49-55 tommer og hvis i kan anbefale en anden som er bedre er det ok at det kommer op på 5000 kr.

Håber kan hjælpe. :D
Af PeterD
#247755
LG bruger vel stadig IPS panel frem for VA..?

IPS: Fin betragningsvinkel. Dårlig sortniveau og (mindre klare) farver i forhold til VA..Er det voldsomt interessant, med mindre du sidder skævt i en hjørnesofa?

Syntes ikke rigtig det er noget ekstraordinært der er værd at råbe hurra for og stå og vifte med Dannebrosflag lige nu omkring de 5000 Kr...

Desværre!


Kan kan jo håbe på de allerbedste 55" kommer på brandudsalg, som Samsungs KS serie og Sonys XD93, når de nye skærme lanceres, men mon ikke de bare holder prisen og lige så stille udfases og udgår? og så lanceres de nye skærme overdrevet og latterligt højt prismæssigt..Husk at deres SUHD skærme, stadig er en original LCD skærm med en knivspids Marketing og et drys af forskellige flotte ord.

Det var squ gode tider, da man kunne købe et 50" Plasma for 5000 Kr.

Nu er det det hele bare..Meh i den prisgruppe!!!! :((

Det må gerne ændre sig i den nærmeste fremtid, men LCD skærme er jo forholdsvis billige at producere..Og OLED kommer aldrig i en 49"-50" størrelse..Forhåbentlig ændrer det sig med QLED om...7-8 år? og det må meget gerne gå ned til de mindre skærme 22"-32"-40" også :)
Af Grandahl
#247763
Jeg er nu slet ikke enig med PeterD...

Jeg ville selv vælge et tv med VA panel fremforIPS panel, som der sidder LG' en du viser..
VA har bedre kontrast og sortniveau og dermed bedre billed, IPS har dog bredere betragtningsvinkler..

Dette tv er et scoop til 5000kr, hvis det skal være en 49"

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3143306/TV ... ign-Priser

Der findes ikke meget bedre i den størrelse til dit prisniveau.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#247764
Enig. KS7005 til 5000 kr. er et godt køb. LG'en ville jeg ikke tage med mindre det var bydende nødvendigt, at man kunne sætte sig meget skævt ift. TV'et og desuden altid har stuen oplyst som FDM's inspektionshal.
Af PeterD
#247765
Grandahl skrev:Jeg er nu slet ikke enig med PeterD...
Hvor skriver jeg at jeg anbefaler IPS?



Jeg skriver "Er det voldsomt interessant, med mindre du sidder skævt i en hjørnesofa?"

Sidder du meget skævt for tvet, HAR IPS bedre betragtningsvinkler end VA. Punktum!. Hvis det IKKE er relavant, så er det VA.

Desværre kan Sony, Panasonic og Philips ikke matche Samsungs pris/kvalitetsforhold i år (Med mindre der er tilbud men det gider butikkerne ikke) og LG er kun IPS, så der er kun Samsung tilbage.

Der er meget lidt konkurrence i 4-6000 kr. klassen i år. Forhåbentlig ændrer det sig næste år, men det er som om at den nyeste teknologi finder man i 55" skærmene,hvor konkurrencen er hårdere med skærme som XD93, DX700/DX800, KS9005 osv. men så er vi hurtigt oppe på 10 K.
Af Mfede
#247766
PeterD skrev:
Grandahl skrev:Jeg er nu slet ikke enig med PeterD...
Hvor skriver jeg at jeg anbefaler IPS?



Jeg skriver "Er det voldsomt interessant, med mindre du sidder skævt i en hjørnesofa?"

Sidder du meget skævt for tvet, HAR IPS bedre betragtningsvinkler end VA. Punktum!. Hvis det IKKE er relavant, så er det VA.

Desværre kan Sony, Panasonic og Philips ikke matche Samsungs pris/kvalitetsforhold i år (Med mindre der er tilbud men det gider butikkerne ikke) og LG er kun IPS, så der er kun Samsung tilbage.

Der er meget lidt konkurrence i 4-6000 kr. klassen i år. Forhåbentlig ændrer det sig næste år, men det er som om at den nyeste teknologi finder man i 55" skærmene,hvor konkurrencen er hårdere med skærme som XD93, DX700/DX800, KS9005 osv. men så er vi hurtigt oppe på 10 K.
Du skriver: "Syntes ikke rigtig det er noget ekstraordinært der er værd at råbe hurra for og stå og vifte med Dannebrosflag lige nu omkring de 5000 Kr."

Mon ikke det er det, Grandahl ikke er enig med dig i. KS7005 til den pris er en god handel.
Af PeterD
#247767
Mfede skrev:
PeterD skrev:
Grandahl skrev:Jeg er nu slet ikke enig med PeterD...
Hvor skriver jeg at jeg anbefaler IPS?



Jeg skriver "Er det voldsomt interessant, med mindre du sidder skævt i en hjørnesofa?"

Sidder du meget skævt for tvet, HAR IPS bedre betragtningsvinkler end VA. Punktum!. Hvis det IKKE er relavant, så er det VA.

Desværre kan Sony, Panasonic og Philips ikke matche Samsungs pris/kvalitetsforhold i år (Med mindre der er tilbud men det gider butikkerne ikke) og LG er kun IPS, så der er kun Samsung tilbage.

Der er meget lidt konkurrence i 4-6000 kr. klassen i år. Forhåbentlig ændrer det sig næste år, men det er som om at den nyeste teknologi finder man i 55" skærmene,hvor konkurrencen er hårdere med skærme som XD93, DX700/DX800, KS9005 osv. men så er vi hurtigt oppe på 10 K.
Du skriver: "Syntes ikke rigtig det er noget ekstraordinært der er værd at råbe hurra for og stå og vifte med Dannebrosflag lige nu omkring de 5000 Kr."

Mon ikke det er det, Grandahl ikke er enig med dig i. KS7005 til den pris er en god handel.
Det er i hvertfald er ok bud. De har måske også fået styr på deres Microstutter..

Tja.. Nu udgåede Plasmakvalitet fås jo ikke mere.
Til 4-5000 Kr. :)
Af Mfede
#247770
Det er jo langt fra alle, der lægger mærke til microstutter, hvilket også ses ved at det i mange anmeldelser slet ikke nævnes. Der er ingen grund til at overdrive problemet. Og hvis man er generet af det, kan det jo altid leveres tilbage.
Af PeterD
#247771
Mfede skrev:Det er jo langt fra alle, der lægger mærke til microstutter, hvilket også ses ved at det i mange anmeldelser slet ikke nævnes. Der er ingen grund til at overdrive problemet. Og hvis man er generet af det, kan det jo altid leveres tilbage.
Jo, jo men syntes det skal nævnes.

PS: Det lyder som om at man SLET IKKE må nævne noget på minussiden om Samsung herinde, hvorimod når snakken går på LG frarådes det fra starten af selvom Elgiganten er vilde med det.

ALLE producenter laver gode og mindre gode skærme.
Af Mfede
#247772
Stop nu, Peter.
Vi anbefaler efter modeller. Ikke efter mærker generelt.
Du kan selv læse min kritik af Samsungs QLED i andre tråde og min ros af LG's OLED. Samme fra Grandahls side.
LG's skærme LCD-skærme frarådes pga. IPS-paneler.
Du plejer da ellers at skrive, at Elgiganten vil prakke folk Samsung på... :)
Af PeterD
#247773
Mfede skrev:Stop nu, Peter.
Vi anbefaler efter modeller. Ikke efter mærker generelt.
Du kan selv læse min kritik af Samsungs QLED i andre tråde og min ros af LG's OLED. Samme fra Grandahls side.
LG's skærme LCD-skærme frarådes pga. IPS-paneler.
Du plejer da ellers at skrive, at Elgiganten vil prakke folk Samsung på... :)
Jo, jeg er helt rolig. Solen skinner og det er fredag :)

Men altså. Nu må vi se næste år, hvad konkurrenterne kan komme op med, for det er besynderligt at det for det meste kun er et mærke der nævnes OG så bør man tage det positive OG lige nævne der hvor skærmen ikke er så god.

Elgiganten har i øvrigt ændret "prakke på"-strategi da LG nu betaler mere end Samsung :D
Af Mfede
#247774
Hvad er det der er så besynderligt? Samsung har sat sig på low-end med VA-paneler og mid-end ved at være et par tusinde billigere end Sony og Panasonic - som er så dyre at LG's OLED for det meste i stedet kan anbefales.
High-end har LG sat sig på med OLED.
Før i tiden var det Panasonic, siden hen Sony og nu er det så Samsung der er gode i det billigste segment.

Flot at du endelig har lært, at det er LG Elgiganten vil sælge. Det tog dig kun et år :)
Af Grandahl
#247775
Ja burde have været mere præcis..

Det var det med at PeterD ikke mente der var noget tv til 5000kr der var værd at kippe med Dannebrog for.. Det er uenig i, KS7005 value for Money der, og det er udenfor konkurrence i år..

Samsung har gjort det flot med kvalitets tv i midt segmentet til rigtig gode priser.. De andre producenter har fået høvl..

Jeg håber de øvrige producenter kommer op på mærkerne med 2017 skærmene i midt segmentet..

Noget kunne tyde på at der ihvertfald kommer flere muligheder i High end segmentet med flere forskellige OLED skærme..

Jeg kom hvis lidt Off topic der, sorry