Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#247686
Hej Alle.

Har i sidste weekend købt et LG 55UH850V tv. er umiddelbart godt tilfreds. men har brugt lidt tid på at prøve de forskellige Billedindstillinger, dog uden at ændre i de forskellige indstillinger.

Brugte i starten den indstilling der heder standard. og blev imponeret over nogle ekstremt klare og lyse farver. har dog oplevet at det i længden trætter øjnene.

er der nogen her der kan anbefale en standard indstilling de mener giver det bedste og mest behagelige billede. har også prøvet den der heder Eco men den synes jeg bliver for mørk og kold/blå.

har læst at hvis ens tv har en billedindstilling der heder cinema/Biograf. vil denne ofte være det bedste valg. synes dog den er meget varm i billedet. men dette er måske et spørgsmål om vane.

er der nogen har der har gode ideer?

og så lige et andet spørgsmål. når tvet er slukket. og lyset er rigtigt og man står i en speciel vinkel er der nogle mærkelige v formede skygger på skærmen nærmest som den bølger og er ujævn i overfladen. der er dog intet at se når man kigger langs med skærmen. heller ikke når det er tændt. ved folk om dette er normalt. eller om det faktisk er ujævnt/ bølgende? eller er det blot synsbedrag?

rigtig god dag til alle.

Mvh Søren
#247704
Du har selvfølge ret. så jeg prøvede det. Og det så også rigtig godt ud. Dog skruede jeg lidt op for lyset i forhold til deres setup. Det eneste der trak alvorligt ned var at billede blev mere uroligt ved hurtige skift og især ved sport. Så er gået tilbage til Biograf indstillingen.