Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Af Skyheart
#247538 Hej med jer!
Er der nogen, der har erfaringer med BlockBuster appen på Samsung KS7005?
Jeg har endnu ikke kunnet afspille en film fejlfrit.
Nogle gange hakker den hvert 3. minut, ofte er lyden ude af sync, appen kan ikke lukkes/fryser, så man er nødt til at nulstille hubben eller tage strømmen helt at tv'et og andre gange hvor filmen rent faktisk kører ok, så er der en gul/blå loadbjælke hen over skærmen.

Jeg har kontaktet BB flere gange, men dem der sidder i support stikker bare gratis filmkoder ud og beklager, så jeg har svært ved at finde ud af, om det er selve appen i tvet, der er fejl på eller det er BB's levering til appen eller noget helt 3.

Jeg har kablet 50mbit Stofanet direkte i TV.
Erfaring?

Mvh Thomas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#247570 Kan filmen afspilles fra eks din telefon eller tablet uden problemer?
Af Skyheart
#247574 Har kun testet det kort, men det så ud til at virke, ja.
Desværre så kommer der som regel ikke et cast icon frem i android app, ligesom i f.eks youtub appen, så kunne heller ikke køre det over mobilen for at se om det virkede.
Blockbuster har lige skrevet, at er var afspilningsproblemer i aftes, men det har de skrevet hver gang.
Brugeravatar
Af Lars Tanvig
#247638 Hej
Jeg har også et Samsung SK7005 hvor Blockbuster appen er elendig.
Når jeg bruger min telefon eller en pc kører det fint.
Så der er med ret stor sandsynlighed appen der fejler.
Nogen der ved og den kan opdateres?
Mvh. Lars
Af Skyheart
#247639 Igår skrev BB kundeservice, at de arbejdede på en ny platform, men til hvad sagde de ikke og heller ikke hvornår denne nye platform skulle være færdig.
Det er ihvertfald sikkert, at deres app til Samsung 2016 modellerne ikke fungerer.
I aftes afspillede jeg en film fra android mobil via Chromecast. Det virkede fint.

Kan man adressere problemet direkte til Samsung måske?
Mvh Thomas
Af PeterD
#247656
Skyheart skrev:Jeg var ved det en dag men opgav da at finde kontaktinfo på dem. Man bliver bare kastet rundt i autosvar, men der er nok en formular et sted.


Hvad med Facebook? O-O
Brugeravatar
Af Lars Tanvig
#247660 Hej, nu har jeg forsøgt at skrive til Samsung DK, så må vi se hvad de siger.
Men der er sku for dårligt at man er nød til at teste app i butikken for at se om de virker! Det gør man jo ligesom ud fra.
Brugeravatar
Af KimKaos
#247667 Samsung:

70701970
(Åbent mandag-fredag 08:00-19:00, lørdag 10:00–15:00)

Jeg har haft fat i dem et par gange - ret uproblematisk og flinke folk der forsøger at løse dine problemer.

Men ofte er det de forskellige app´s der er problemet.

Blockbuster er ikke jordens bedste app og kan volde problemer - de var også ganske lang tid om at få den udviklet til Tizen-systemet (2015) selv om vi var mange der efterspurgte den.
Senest rettet af KimKaos 21. mar 2017, 17:44, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Lars Tanvig
#247707 Samsung foreslår at man nulstiller smart hub. For derefter at installere alle apps igen.
Menu -> Indstillinger -> Support -> Selvdiagnose -> Smart hub Nulstilling.
De skriver også at det er BB der stå for app'en.
Dem prøver jeg at skrive til...
Af Skyheart
#247708 Det hjælper ikke. Har nulstillet min hub flere gange. Det gør kun lige, at man kan kommunikere/starte BB appen op igen, men kort tid efter, er det det samme igen.
Da jeg prøvede at se Warcraft nulstillede jeg hubben 3 gange og måtte tage strømmen af tv 4 gange. Tilsidst kørte filmen med loadbjælken pulserende hen over skærmen, men det var den eneste måde, man kunne komme igennem filmen på.
Brugeravatar
Af KimKaos
#247709 Der er to mulige løsninger:

Den første er at du tage strømmen i mindst 1 minut og ikke bare lige hive stikket ud - har du prøvet det og det ikke virker så skal du tage løsning nummer 2 og kontakte Samsung og få dem til at "vaske" dit tv via fjernsupport - så nulstilles alt og du kan geninstaller alle dine app´s - det har dog den bagside at du skal kalibrere dit tv bagefter.


Jeg bruger selv avforums kalibreringsguide: https://www.youtube.com/watch?v=XaPNxfSBOJU

Jeg har haft en masse bøvl med Netflix på mit KS7005 og fik vasket mit tv to gange og målet og teste via fjernsupport - intet hjalp - så fik jeg fat i Netflix og efter at have kæmpet mig igennem den danske support fik jeg endelig kontakt med USA - de ringede til mig og vi brugte et par timer med alle mulige forsøg indtil vi fandt fejlen - Netflix sender et script som handshake hver gang man starter et nyt afsnit eller en film og her fejlede Netflix - de troede alt var ok og jeg så tv alt imens mit tv blot buffede og stoppede ved 25%.

De arbejder på en opdatering og imens så skal jeg finde mig i at måtte tage strømmen og så logge ind på Netflix fra tid til anden - men sådan kan det gå når man er fejl-pioner :o