Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Brugeravatar
Af Jenssohl
#246377 I morgen tirsdag 21/2 kl. 20:45 vises fodboldkampen imellem Bayer Leverkusen og Atlético de Madrid i 4k på en gratis kanal på satellitten 42E.
På TRT_4k vises den i 4k (2160) og på TRT1 HD vises den i HD (1080).
TRT_4K på satellit 42e 10980V dvb-s2 12500-3/4 8psk.
TRT_1 HD på satellit 42e 11054v dvb-s2 30000-3/4 8psk.
Jeg tager satellitterne med en gibertini 100cm parabol monteret på Stab HH 100 motor og den dækker områdes 42east til 30west.
Der findes mange testkanaler som sender i 4k på satellitterne fra 45e til 30west se her
https://www.lyngsat.com/uhd/index.html
Vh. Jens.
Brugeravatar
Af Jenssohl
#246787 Det var en rigtig god kamp og 4k kvaliteten var også rigtig fin, de er blevet bedre til at styre fokuseringen af deres kamera. I de kampe som jeg så sidste år på samme kanal, da havde de en tendens til at lade kameraet fokusere på publikum og reklameskiltene i stedet for spillerne.
Der kommer en kamp mere i 4K og HD i næste uge tirsdag 7 marts 2017 kl 20:45 imellem Arsenal – Bayern Munich. God fornøjelse vh. Jens Sohl.
Brugeravatar
Af Jenssohl
#252258 I aften 3/6 2017 kl 20:45 vises fodboldkampen imellem Juventus og Real Madrid i 4k på gratis kanalen trt-4k.
TRT_4K på satellit 42e 10980V dvb-s2 12500-3/4 8psk. vh. Jens Sohl.
Brugeravatar
Af FAllanBruun
#252261 Har Waoo pakken og skal se kampen på Viasat Ultra HD kanalen.
Så ligeledes F1 fra Monaco i 4K. Vildt lækkert billede

LG55B7V OLED
Af Beckham
#252262 Enig...mega lækkert med bold og anden sport i 4K. Lad os håbe flere udbydere snart følger efter med 4K kanaler..:-)
Brugeravatar
Af FAllanBruun
Rasmus Larsen skrev:Champions League-finalen skulle også kunne streames i 4K hos Viaplay.

De henviser til denne side.

Om det er med danske kommentatorer er jeg dog ikke klar over.

3+, Ultra HD og viaplay kommenteres ens og samtidigt
Af PeterD
#252282 Jeg har ikke et 4K TV, men håber at dem der har kan se finalen lige nu i 4K og håber de er godt tilfredse med det..
Af Ludo
#252336 Kan I beskrive lidt nærmere, hvor stor en forskel det er?

Er det en "wauw-oplevelse"?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#252340 Fodbold i 4K er helt klart en Wow-oplevelse ift, det du får serveret i TV. Der findes et par demoklip af 4K fodbold på http://demo-uhd3d.com/
Af Beckham
#252343 Vil beskrive fodbold som en "mini wow" oplevelse. Springet er naturligvis ikke så stort som da vi gik fra SD til HD, men der er bestemt en klar forskel til det bedre når man slår over på Viasat UHD og ser kampen..:-) Du kan se flere detaljer i banen osv., men samtidig synes jeg også at motion delen er bedre når man ser kampen i 4K. Og så står det bare generelt knivskarpt.
Brugeravatar
Af kabri
#252353 Synes at fodbold så fornemt ud i UHD og rart med danske kommentatorer denne gang. Jeg måtte slå væk fra Formel 1 da de ikke talte dansk ved den udsending i UHD.
Af esef
#252354 Havde I OK lyd på CL finalen i UHD på Viasat? Min var så dårlig at jeg måtte skifte tilbage. For det første var lyden ekstremt lav, kommentatorernes stemmer lød flade og som gammel mono radio, men baggrundslyden fra stadion var derimod OK uden at være bedre end på HD. Det kan evt. skyldes at jeg ikke har surround anlæg men bare lytter gennem TV højtalerne. Jeg tænker en variation af det problem DR havde. Forsøgte mig med forskellige indstillinger på sat-boksen uden at det gjorde den mindste forskel. Andre der oplevede det samme, eller evt. ikke gjorde?
Brugeravatar
Af kabri
#252357 Jeg så kampen på Viaplay og oplevede ikke problemer med lyden. Hjælper naturligvis ikke meget ift din oplevelse på Viasat men ville alligevel lige nævne det.
Af DFK1990
esef skrev:Havde I OK lyd på CL finalen i UHD på Viasat? Min var så dårlig at jeg måtte skifte tilbage. For det første var lyden ekstremt lav, kommentatorernes stemmer lød flade og som gammel mono radio, men baggrundslyden fra stadion var derimod OK uden at være bedre end på HD. Det kan evt. skyldes at jeg ikke har surround anlæg men bare lytter gennem TV højtalerne. Jeg tænker en variation af det problem DR havde. Forsøgte mig med forskellige indstillinger på sat-boksen uden at det gjorde den mindste forskel. Andre der oplevede det samme, eller evt. ikke gjorde?

Jeg så den via Waoo tv direkte med antenne stik i OLED fjernsynet. Jeg havde ingen problemer med hverken lyd eller billede. Det stod super skarpt, og lyden vil jeg beskrive som det samme som på HD kanalen, hverken dårligere eller bedre.
Af Beckham
#252362 Jeg så ikke CL finalen i 4K, men har tidligere set 4K kampe på Viasat UHD via Stofa og har også nogle gange oplevet at kommentatorlyden var meget lav. Det har ikke været på alle kampe, men husker issuet på nogle enkelte kampe.