Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kaj Poulsen
#246019
Hej Flatpanels.
Jeg skal til at købe nyt TV, da mit gamle (P50X60E) desværre ikke fungere mere. Jeg vil foretrække en model der er fra 49″-55″ og en prisleje omkring de 10.000.

Før jeg tog ind i Elgiganten, havde jeg haft kig på følgende modeller, jeg er selv mest tilhænger af 9005 modellen, da den i perioden er billigere end lillebroren 8005:

Samsung UE55KS9005 til 8995
Samsung UE55KS8005 til 9641
Samsung UE55KS7005 til 7777
Samsung UE49KU6675 til 4995

Da jeg kom ind i butikken, blev jeg dog frarådet at købe en af disse modeller og istedet anbefalet et LG55UH750V til 10.000. Derudover sagde de, at det var bedst at vælge deres kalibrering's/klargørings pakke til 700, da man ville få langt bedre resultat af skærmen derhjemme. jeg tog herefter hjem og genovervejede situationen. Jeg kan se her på siden, at Elgiganten i andre tilfælde også har prøvet på at få folk til at springe over på LG istedet for Samsung (Måske højere fortjeneste?). Derudover kan jeg se, at denne klargørings pakke ikke er så omfattende som først antaget og overvejer, om man ikke kan bruge indstillingerne fra Flatpanels Test.

Jeg har altså tænkt på en af disse modeller, hvilken vil i sige er bedst til prisen og måske har i en helt tredje i vil anbefale istedet?

Tak på forhånd :)
Af PeterD
#246023
SKAL det, død og pine, være Samsung?

Det er ikke kun dem der laver gode skærme..

Et andet bud kunne være:

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3141160/TV ... ign-Priser

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1461821211

https://youtu.be/8u35pNZB6SY

http://www.lydogbillede.dk/test/tv/stor ... -65xd9305/

http://www.hdtvtest.co.uk/news/kd65xd93 ... 034267.htm

Hvorfor skulle sælgeren anbefale UH750V nå det har IPS skærm med kant/sidebelyst led, når VA skærm bagbelyst er bedst mht sortniveau og farver ..( hvis du sidder midtfor skærmen)??

Enig i at LG er fint med deres WebOS, men altså..Du skal SE tv..Du kan altid gå på nettet med din tablet osv.
Senest rettet af PeterD 14. feb 2017, 12:36, rettet i alt 1 gang.
Af DFK1990
#246024
Elgigantens sælgere lader ihvert fald til og få en højere provinsion på LG tv. LG Tv er kun gode i OLED, dér er de til gengæld nok også de bedste.

Samsung vil være et super alternativ. 9005 serien er rigtig langt nede i pris og man får meget for pengene. dog vil jeg stadig sige at hvis du er oppe i det prisleje burde du seriøst overveje et OLED tv. Eneste lille problem ville nok være deres motion hvor bl.a. Sony's er noget bedre.

Hvis du skal have kalibreret dit tv, så lad være og brug de 700 kr i elgiganten, det tilbød de også mig, men få det gjort hos en professionel. Jeg har selv lige fået kalibreret mit OLED tv af TVkalibrering.dk og det var et fantastisk resultat der kom bagefter.
Af flemmingkirk
#246025
Jeg har selv en UE55KS7005 som jeg er godt tilfreds med. Da jeg ikke har brug for at tv med 2 tunere indbygget, valgte jeg 7005 érn. For alt i verden skal du ikke tilkøbe det Elgiganten kalder kalibrering, for det er ikke en kalibrering.
Af PeterD
#246026
DFK1990 skrev:Elgigantens sælgere lader ihvert fald til og få en højere provinsion på LG tv. LG Tv er kun gode i OLED, dér er de til gengæld nok også de bedste.

Samsung vil være et super alternativ. 9005 serien er rigtig langt nede i pris og man får meget for pengene. dog vil jeg stadig sige at hvis du er oppe i det prisleje burde du seriøst overveje et OLED tv. Eneste lille problem ville nok være deres motion hvor bl.a. Sony's er noget bedre..
+1

LG er gode til OLED.

Samsung 9005/9005 er gode skærme. Der har dog været lidt med judder i billedet . Åbenbart noget mange Samsungskærme har (Nogle generes ikke af det/andre voldsomt), men man får meget for pengene. Nøjagtig som XD9305. Det kunne se ud som om Sony har oppet sig med årets skærme..

Det slår dog ikke OLED..Og det gør Samsungs SUHD heller ikke..
Af Kaj Poulsen
#246041
Tusind tak for jeres svar, det sætter jeg stor pris på.

Valget bliver mellem:
LG OLED55B6V
UE55KS9005
KD-65XD9305

Vil i første omgang, prøve at se om man ikke kan presse prisen på LG'en. Hvis dette ikke er muligt, føler jeg at det er meget at give de 4000 ekstra.
Hvis jeg nu vælger en af de andre, er det så anbefalingsværdiet at ændre billedsettings osv, da mange herinde mener at fabriksindstillingeren på fjernsynet måske ikke er helt i top? og hvis ja, hvor kunne man evt finde de bedste til disse typer?
MVH
Af Egholm
#246043
I min verden er det slet ikke noget valg Kaj. OLED er bare bedst :) Synes som en anden nævnte at når du er oppe i de priser på alternativer er der ingen grund til ikke at tage OLED løsningen. Er sikker på det vil give dig mest glæde.

Ang. (indsæt grimt ord) elgiganten og deres salgstricks. Lad endelig være med at give dem dine 700 kr. Indstil det selv gratis på samme niveau som dem eller betal en, der brænder og ånder for kalibrering.

Jeg har selv gået med tanken om, at begynde og stille mig ned i elgiganten og rådgive dem, der kommer ind kvit og frit. Så tager sælgeren da ikke røven på dem. Jeg har selv været i butikken nogle gange på det sidste og fået helt dårlig smag i munden af det man overhører imens man venter.
Af thg
#246045
Er du godt klar over at Samsung UE55KS9005 er buet? Ikke ligefrem noget de fleste foretrækker!
Senest rettet af thg 14. feb 2017, 15:56, rettet i alt 1 gang.
Af Grandahl
#246050
Hvis du når frem til at det skal være en LCD skærm og det skal være samsung, synes jeg også du skal overveje 9005, buen er markant, den er noget større i buen end fx. LG´s skærme..

Yderligere er panelet det samme som sidder i 7005 og 8005. Så hvis du ikke skal have twintuner, ville jeg springe på KS7005 til 7800 kr..

Alternativet ville så være B6 OLED til godt knap 13000kr