Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#245631
Jeg har fra et par steder fået anbefalet et LG-tv, men jeg kan ikke helt blive klog på, hvad der er mest value for money:

LG 55" 4K UHD Smart TV 55UH950V til 14.999 kr.? Eller LG 55'' 4K UHD Smart TV 55UH750V til 10.999 kr.?

Jeg håber, at nogen af jer derude kan hjælpe en ikke super kyndig mand på jagt efter et nyt tv til stuen.
#245639
LG's LCD-tv er med IPS-panel. Det giver bredere betragtningsvinkler men et synligt dårligere sortniveau ift. VA-paneler.
Du kan læse om forskellen her: http://www.rtings.com/tv/learn/ips-led-vs-va-lcd

Hvis det skal være LG, så er jeg helt enig med dem som peger på B6, der er en OLED-skærm. De to du har kigget på er slet ikke lige så gode skærme og du får generelt svært ved at finde en bedre 55"-skærm til prisen.
#245645
Det er ikke et must, at det skal være en LG. Jeg har bare researchet på det og forsøgt at træffe en beslutning. Men det er ikke helligt, at det skal være en LG. Jeg vil bare ikke over 15.000 kr. Og den må gerne være billigere ;)
#246295
Det er et godt tidspunkt at købe på nu.. B6 er væsentlig bedre end de LCD tv fra LG..

Det er velkendt at sælgerne fra Elgiganten får provision for at sælge LG LCD tv, og vil derfor gerne sælge dig sådan en..