Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#245415
Det er kun interne højttalere der suser.
Du skal sætte volume på nul, der forsvinder larmen helt.
Hvis du ikke gør det vil det stadig suse selvom lydbar er sat til.

Det er et lotteri om du slipper for en mandagsmodel. Det er 50/50 chance...
Jeg har til gengæld ikke problemer med billedet, som andre har.
Jeg er glad for billede kvalitet, men meget utilfreds med lyd og support fra LG
#245448
cbp skrev:Hmm...

Fik besked fra elgiganten idag, de vil ikke have noget med tvet at gøre alligevel. De vil end ikke sørge for ombytning.. Det forstår jeg simpelthen ikke når tvet er købt i elgiganten..

De henviste mig til lg, hvor jeg skal bestille onsite service og at jeg så mister min returret.

Nå men jeg har fået talt med et service center hvor vedkommende ville bestille reservere dele hjem, de mente at vide hvor fejlen er og at det kan de sagtens lave. " det kan de ikke "

Håber snart der kommer nyt info fra LG om det er firmware eller fejl i hardware..
Det lyder ret rystende. Du har vel 14 dages returret på alt der er købt over nettet? Mener det er hvad loven siger i DK.
#245704
NickerB, har du talt med LG ?

Blev ringet op af en repræsentant fra LG Sverige 7 februar.

Han havde en forventning om at der skulle være en løsning i slutningen af ugen, men kunne ikke love noget. Jeg kan allerede nu sige at det er forsøg på trække tiden, da de stadig ikke ved hvad der forårsager fejlen.

LG's tomme løfter siger mig intet og har kun resulteret i extrem harme og vrede. De kunne sgu da i det mindste have tilbudt at udlåne eller give de ramte kunder en lydbar indtil de har en løsning.

!:( !:( !:( !:(
#246440
Jeg har også problemet med støj fra venstre kanal, men da jeg alligevel aldrig bruger tv'ets indbyggede højttalere, er det ikke så vigtigt for mig. Jeg er dog sikker på, at det er et firmware problem, der kan løses, hvis ellers LG gider at rette det. I øvrigt har jeg også problemer med at Netflix ofte opstartes med billedet zoomet meget ind. Der er ikke andet at gøre end at gå ud af filmen/afsnittet og så ind i det igen. Det er nok Netflix-appen, der er problemet der. Ellers er det et meget fint tv.
#246449
Jeg fik præcis samme problem, da jeg tændte for mit nye B6v i går aftes. Jeg fandt dog hurtigt synderen i mit tilfælde. Det var nemlig min trådløse router fra yousee.

Jeg tænkte det kunne hjælpe jer andre. Der er jo en del mennesker med samme router, og hvis I bor i lejlighed kan naboen jo have en stående på den anden side af væggen :)
#246455
Det blev testet her som noget af det første om router kunne være synderen til støj i højttalerne, men det hjalp ikke at slukke for den.

Jeg går ud fra det er højttaler støj du taler om Egholm ? Det er jo det tråden handler om.
Jeg har nødtvungen investeret i en soundplate, så jeg kan holde ud at se fjernsyn uden lyd tortur.

Håber LG snart får fingeren ud af røven...
#246867
Hej alle,
Jeg følger med interesse denne tråd, og havde ønsket jeg havde set den før jeg købte mit nye LG OLED, for tre uger siden. Jeg har fuldstændig samme fejl og er også i gang med min forhandler, med de gængse fejlkilder, kabler, elektriske apparater m.v.
Støjen er så generende at jeg helt er stoppet med at se tv, så jeg håber der komme en løsning snart, ellers ryger tv'et ganske enkelt retur til forhandleren. Har nogen af i andre fået løst jeres støjproblem?
#246876
Når nu lyden i TV'et i forvejen er i den dårlige ende, ville en soundbar så ikke løse problemerne med både støjen og den middelmådige lyd TV'et ellers har? Det er muligvis en provokerende kommentar, men jeg forstår ikke helt hvordan nogen kan være tilfreds med den lyd der kommer ud af 99% af de fladskærms-TV der langes over disken.
#246974
Desværre nej. Jeg er bestemt ikke fan af lyden, hvorfor jeg også sender lyden via BT til ekstern højttaler, men det ændrer bare ikke ved at tv'et står og summer stadigvæk. Det er faktisk så udtalt, at selvom jeg skruer højere op end jeg finder behageligt kan jeg stadig høre summen fra tv'et. Dette er særligt irriterende hvis man i en stille aftenstund ikke nødvendigvis behøver at have tv'et skruet helt op på max. Ydermere skal det vel heller ikke være sådan at når man køber et tv, så skal man partout også købe soundbar? - Producenterne må sørge for at teste deres produkter ordentligt inden de ryger på markedet. Jeg har lige kæmpet en brav kamp med B&O og deres mindre gode Android platform i deres ellers spritnye Horizon, hvor jeg endte med at returnere tv'et - ligesom mange andre. Derfor er jeg bare vældig træt af at konstatere hvor lidt kvalitetssikring der synes at være hos producenterne. Det kan også være jeg bare har været lidt uheldig forstås, men træls er det.
#246995
Jeg er 100% fuldstændigt enig med Carsten, den susen er så forfærdelig at høre på. LG ringer stadig til mig og undskylder og lover guld og grønne skove, men stadig ingen løsning.

Jeg har gjort det klart for LG at de bryder loven i henhold til købeloven at der kun må gå omtrent 14 dage efter reklamation til fejl skal være udbedret. Jeg har ventet over 4 uger nu, så jeg acceptere ikke andet end at LG påtager sig ansvaret og bytter tvet. Købeloven skal overholdes.

Mht susen skal man bruge optisk udgang ved tilslutning af extern højttaler.
Start med at sætte volume på nul, sæt udgang til optisk og genstart tv.
Derefter er susen fra intern højttaler væk.

Jeg har prøvet Bluetooth og det virker ikke, da susen følger med.
Jeg lagde mærke til at fjernsynets volume blev skruet op under Bluetooth, så den løsning er NoGo...

Jeg forventer ikke at det kan løses ved software fix og har stærk mistanke til at problemet ligger dybere. Måske manglende afskærmning af komponenter, men det er kun et gæt.

Carsten, har du kontaktet LG og startet en reklamation sag, hvis ikke så skal du gøre det ASAP.