Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Oliverb
#244483
Hej alle

Jeg er lidt i tvivl om hvad forskellen er på ks7505 og ks7005? Jeg kan se at PQI er 2200 på ks7505 og 2100 på ks7005. Er der en stor forskel mellem de to modeller?:)
Af PeterD
#244485
Oliverb skrev:Hej alle

Jeg er lidt i tvivl om hvad forskellen er på ks7505 og ks7005? Jeg kan se at PQI er 2200 på ks7505 og 2100 på ks7005. Er der en stor forskel mellem de to modeller?:)
Er det der PQI ikke noget til folk der gamer på deres TV..?

Du skal sikkert alligevel slå det fra hvis du ikke bruger dit TV til gaming.

Der burde komme en international (TV)lov der indskrænker producenternes brug af forkortelser i deres brug af skærme og ikke mindst antallet af modeller i deres sortiment, så ville det blive nemmere at være tvkøber.

Man kan nemt fare vild i Hz, Color Garmut, SUHD, og mange andre udtryk..

Er der overhovedet noget der hedder vildledende markedsføring overfor tvproducenterne?
Af Oliverb
#244559
Nu har Power et sindsyg godt tilbud på en ks7505 til 7777kr, hvor ks7005 koster 7444 kr hos Elgiganten. Jeg hælder mest til den buede model, da jeg synes den er pænere, mere salgsbar, og har aldrig haft et buet TV før.

Hvorfor synes I det buede er skod? Jeg tænker billedet er jo det samme, samt lyd osv. Hvad ville i vælge?
Af lennon
#244561
Vi synes buet er skod fordi det ikke bidrager med andet end - at være buet - grimt - kikset mht vægmontering og tydeligvis mindre salgbart ,da de fleste producenter opgiver trenden igen . .
Af PeterD
#244569
[quote="Oliverb"] Jeg hælder mest til den buede model, da jeg synes den er pænere, mere salgsbar, og har aldrig haft et buet TV før. [quote]

Tror du bliver træt af det i længden, men du kan jo prøve..

HUSK: Du skal sidde direkte midtfor.

Mere salgsbar. For hvem? For dig efter 2-3 år?..Næppe..For butikken? Det kan godt være hvis de taler varmt for den..

Nå..Værsgo..Tak til recordere,for så er Co. i orden :-)

÷ Et buet TV fylder mere i dybden
÷ Et buet TV er sværere at hænge på væggen
÷ Det fleste fordele omkring buen er relateret til “sweetspot” (at sidde midt for) ÷ Udenfor sweetspot forvrænges billederne, mere end på en flad skærm.
÷ Man skal op i en vis skærmstørrelse (60+?) for en umiddelbar effekt, og ikke sidde for langt væk fra TV’et.

+ Et buet TV øger indlevelsen (sweetspot) (Måske efter noget tid) + Et buet TV er mindre trættende for øjnene (sweetspot) (Hvis man har det problem)+ Et buet TV reducerer optisk forvrængning (sweetspot) + Et buet TV forbedrer 3D-oplevelsen (sweetspot) (3D er snart dødt)+ Et buet TV forbedrer kontrasten (sweetspot) + Et buet TV giver delvist bedre betragtningsvinkeler (udenfor sweetspot) + Et buet TV giver flere design-muligheder (betragtet som møbel) (Individuelt)