Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Moonglider
#244372
Hej

Jeg har efterhånden læst en del test af disse to skærme, men er der nogen som har set begge 2 i drift og kan oplyse mig om E6 er merprisen værd (bemærk at lyden fra tv'et har ingen betydning..)

Jeg har fundet C6 til 18.888 hos Power.dk og E6 til 24.999 hos flere forhandlere

(Skærmen skal erstatte mit lidt over 4 år gamle Panasonic TX-P65VT50Y)
Af PeterD
#244378
Billedmæssigt skulle der ikke være forskelle i daglig brug...På papiret.

C6: Buet udgave af B6 og har vidst 3D
E6: Flad uden 3D. Lidt bedre lyd?

I virkeligheden vil en flad skærm give et bedre billed end en buet.

Så for LG OLED kan man sige?

G6 =Bedste tv
E6 = Entusiast tv Glas panel
B/C6 = Basis tv Plastic panel

Glas burde vel reflektere mere end plastic?

Måske andre kan byde ind med hvilken skærm der er at foretrække (Best Buy) i OLED?

Offtopic: Gad vide hvornår Sony og Pana er klar med deres OLED i butikkerne? Det bliver godt med lidt konkurrence..
Af Jan Akstrup
#244382
PeterD skrev:Billedmæssigt skulle der ikke være forskelle i daglig brug...På papiret.

C6: Buet udgave af B6 og har vidst 3D
E6: Flad uden 3D. Lidt bedre lyd?

I virkeligheden vil en flad skærm give et bedre billed end en buet.

Så for LG OLED kan man sige?

G6 =Bedste tv
E6 = Entusiast tv Glas panel
B/C6 = Basis tv Plastic panel

Glas burde vel reflektere mere end plastic?

Måske andre kan byde ind med hvilken skærm der er at foretrække (Best Buy) i OLED?

Offtopic: Gad vide hvornår Sony og Pana er klar med deres OLED i butikkerne? Det bliver godt med lidt konkurrence..
Bare lige en tilføjelse/rettelse: E6 har 3D ;)
Af PeterD
#244383
Dejligt.

Syntes der mangler en ENKEL oversigt over hvad de forskellige OLED har af nyttige/brugbare specifikationer.

Der er så mange numre at holde styr på og man skulle gerne have den bedste skærm til prisen..også når der er udsalg ;)
Af janbau
#244391
PeterD skrev:Billedmæssigt skulle der ikke være forskelle i daglig brug...På papiret.

C6: Buet udgave af B6 og har vidst 3D
E6: Flad uden 3D. Lidt bedre lyd?

I virkeligheden vil en flad skærm give et bedre billed end en buet.

Så for LG OLED kan man sige?

G6 =Bedste tv
E6 = Entusiast tv Glas panel
B/C6 = Basis tv Plastic panel

Glas burde vel reflektere mere end plastic?

Måske andre kan byde ind med hvilken skærm der er at foretrække (Best Buy) i OLED?

Offtopic: Gad vide hvornår Sony og Pana er klar med deres OLED i butikkerne? Det bliver godt med lidt konkurrence..
Peter så er du igen ude med forkerte oplysninger

C6: Buet udgave af B6 og har vidst 3D Forkert Svar Nej den er nærmere en buet udgave af E6 G6 B6 har ikke 3 d så derfor sider der en anden billedchip i C6 E6 og G6 som har samme chip. har alle 3 D
E6: Flad uden 3D. Lidt bedre lyd? Forkert Svar Den har 3 D -

Den billedchip der sider i B6 er ikke Lg Egen men i De andre skærme med 3 D er det Lg s egen billedchip

Her er Flatpanels oversigt som er udmærket

http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1459238358
Af Gil
#244399
PeterD skrev: G6 =Bedste tv
E6 = Entusiast tv Glas panel
B/C6 = Basis tv Plastic panel

Glas burde vel reflektere mere end plastic?
E6 (og G6) har OLED panelet monteret på en glasplade. Altså glaspladen er BAGVED panelet. Det giver altså ikke mere lys reflektion.
Af PeterD
#244416
janbau skrev:
PeterD skrev:Billedmæssigt skulle der ikke være forskelle i daglig brug...På papiret.

C6: Buet udgave af B6 og har vidst 3D
E6: Flad uden 3D. Lidt bedre lyd?

I virkeligheden vil en flad skærm give et bedre billed end en buet.

Så for LG OLED kan man sige?

G6 =Bedste tv
E6 = Entusiast tv Glas panel
B/C6 = Basis tv Plastic panel

Glas burde vel reflektere mere end plastic?

Måske andre kan byde ind med hvilken skærm der er at foretrække (Best Buy) i OLED?

Offtopic: Gad vide hvornår Sony og Pana er klar med deres OLED i butikkerne? Det bliver godt med lidt konkurrence..
Peter så er du igen ude med forkerte oplysninger

C6: Buet udgave af B6 og har vidst 3D Forkert Svar Nej den er nærmere en buet udgave af E6 G6 B6 har ikke 3 d så derfor sider der en anden billedchip i C6 E6 og G6 som har samme chip. har alle 3 D
E6: Flad uden 3D. Lidt bedre lyd? Forkert Svar Den har 3 D -

Den billedchip der sider i B6 er ikke Lg Egen men i De andre skærme med 3 D er det Lg s egen billedchip

Her er Flatpanels oversigt som er udmærket

http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1459238358
Det er jo også derfor jeg beder om en ENKEL oversigt over de forskellige LG modeller som man hurtigt kunne trykke sig ind på fra forsiden nu da OLED er blevet hver mands eje og givetvis bliver mere og mere populær som prisen falder som årene går ;)

Hvilken OLED er så "most value for money"? Det er typisk dér folk kigger..

PS. Når jeg kludrer rundt i numre og billedchips med OLED, gør folk der er på udkig efter en sådan skærm det givetvis også.. 8-)

Bare folk ved hvilken ene skærm der er bedst til prisen, så er jeg tilfreds :)
#244420
Før du giver os skylden, kunne du så ikke åbne menuen i toppen under "Artikler" og så selv klikke dig ind på LGs 2016-modeller? Hvor meget mere tydeligt skal det gøres - uden at du får en fed knap med reklame for LG midt i det hele?
Af PeterD
#244424
Lækkert!

Tak for svar.

Så ved folk som er interesseret i OLED også hvor de skal klikke!

Spørgsmålet er om vi får færre indlæg/spørgsmål vedr."Hvilken OLED skal jeg købe" I forum..?
Af Grandahl
#244437
Trådstarter, er der et særligt ønske for skærmen siden du går uden om B6, design eller andet?

PeterD, jeg siger mange tak for underholdningen, det var vist ikke din bedste fredag :D
Af Beckham
#244676
Tillykke med købet! Hører gerne om dine erfaringer med skærmen, da jeg selv kigger på en B6. Specielt hvis du også skal bruge den til lidt normalt tv-kiggeri, da det er her jeg er lidt i tvivl om den leverer godt nok...