Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gortrek
#239693
Hej flatpanels. Jeg har et Samsung UE55JS9005 ca 1 år gammelt , billedet og lyd er begyndt af forsvinde kort tid efter at jeg har tændt for det, har kunne fjerne fejlen ved at tage alt strømmen fra tv'et, men der går ikke mange dage før fejlen igen begynder at komme igen.
Nogle som måske ved hvad fejlen kan være?
--
Af Gortrek
#239701
Det havde jeg også tænkt mig, men det kunne jo godt være at der var nogle som har haft samme problem, og måske havde en forklaring, for kommer jo til at undvære et tv en uges tid hvis det kan gøre det :-(
Af steen6400
#239707
Har du andre ting tilsluttet tV'et som udviser samme problem (Blu-ray, DVD, Chromecast, forstærker, harddisk, m.m.)?

Er problemet der også hvis evt. tilsluttet udstyr er fjernet?
Af bentpetersson
#239710
Steens fejlsøgning lyder fornuftig.

Brugsanvisningen siger iøvrigt følgende om periodisk tab af lyd og billede:

Kontrollér kabeltilslutningerne, og tilslut dem igen.Tab af lyd eller billede kan være forårsaget af meget stive eller tykke kabler.Sørg for, at kablerne er tilstrækkeligt fleksible til langtidsbrug. Hvis du monterer tv'et på væggen, anbefaler vi brug af kabler med stik på 90 grader.
Af Gortrek
#239730
Tv'et hænger på væggen, og alt som er tilsluttet er i one-box conection, så har ikke brug for 90 grader knæk. I boxen er tilsluttet, chromecast, Apple tv, antenne-stik, internet-stik, Sonos soundbar og bd-afspiller. Men det sker når man starter tv'et op fra stand-by mode at det slukker kort efter og hvis jeg så tager strømmen fra fra tv'et (tager stik ud af stik kontakt) i ca 30 sek, så virker det et par dage igen også kommer fejlen igen.